Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Oda Müziği II

Dersin Kodu : MÜZ 704

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. CELİL HAKAN ÇUHADAR
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ULVİYEGÜLER
Prof. IRINEIASHVILI
Prof. SAIDABEHBUDOVA

Dersin Öğrenme Kazanımları : Oda Müziği Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur.
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder.
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır.
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar.
Sahne üzerinde çalacağı eserleri, birlikte icra etmesini sağlar.
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır.
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Oda Müziği yapıtlarının incelenmesi, birlikte çalmayı öğrenmek, oda müziği repertuarının çağlar boyu gelişimi ve 20. yy. yapıtların tanıtılması ve yorumlanmasını sağlamak.

Dersin İçeriği : Barok ve klasik dönemlere ait çeşitli eserlerden seçilecek olanların, bir yarıyıl süresince ayrıntılı çalışılması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sonat formundaki eserin genel değerlendirmesi Bireysel Çalışma Grup Çalışması
2 Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi Bireysel Çalışma Grup Çalışması
3 Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi Bireysel Çalışma Grup Çalışması
4 Sonatın ikinci bölümünün dinlenmesi Bireysel Çalışma Grup Çalışması
5 Sonatın ikinci bölümünün dinlenmesi Bireysel Çalışma Grup Çalışması
6 Sonatın birinci ve ikinci bölümlerinin dinlenmesi Bireysel Çalışma Grup Çalışması
7 Sonatın birinci ve ikinci bölümlerinin dinlenmesi Bireysel Çalışma Grup Çalışması
8 Sonatın üçüncü bölümünün dinlenmesi Bireysel Çalışma Grup Çalışması
9 Sonatın dördüncü bölümünün dinlenmesi Bireysel Çalışma Grup Çalışması
10 Sonatın dördüncü bölümünün dinlenmesi Bireysel Çalışma Grup Çalışması
11 Sonatın üçüncü ve dördüncü bölümlerinin dinlenmesi Bireysel Çalışma Grup Çalışması
12 Sonatın üçüncü ve dördüncü bölümlerinin dinlenmesi Bireysel Çalışma Grup Çalışması
13 Sonatın tamamının dinlenmesi Bireysel Çalışma Grup Çalışması
14 Sonatın tamamının dinlenmesi Bireysel Çalışma Grup Çalışması
15 Sonatın tamamının dinlenmesi Bireysel Çalışma Grup Çalışması
16/17 Final Sınavı Değerlendirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  W. A. MOZART, L. van BEETHOVEN, J. BRAHMS, C. A. DEBUSSY, G. FAURE, C. FRANCK, Sir E. GRIEG, R. SCHUMANN, F. SCHUBERT, P. HİNDEMİTH, D. SCHOSTAKOVİCH, A. HONEGGER, F. MENDELSSOHN, S. PROKOFİEV, S. RAHCMANİNOV, M. RAVEL, K. HORKY, W. de FESCH, H.P LİNDE, J.M. SPERGER, D. MİLHAUD, B. BRITTEN ´in sonatları
 P. HİNDEMİTH - Sonata, J.BECK - Sonat, C.FRANK - Sonat, S.PROKOFİEV - Sonat, POULENC - Sonat, J. BRAHMS – Sonata Op.120, No. I – II , D. DONDEYNE – Sonatina, SAİNT-SEANS - Sonat
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 0 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 2
2 Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. 4
3 Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. 5
4 Müzik Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. 4
5 Müzik Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. 4
6 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. 5
7 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. 4
8 Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. 4
9 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. 4
10 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 4
11 Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba eşlik edebilir. 3
12 Müzik eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. 4
13 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. 5
14 Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 66
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.64
Dersin AKTS Kredisi: 3