Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Araştırma Yöntemleri I

Dersin Kodu : MÜZ 709

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : İnsan ve toplum odaklı sorunları bilimsel araştırmaya dönüştürür
Uygun veri toplama araçları geliştirir
Uygun evren - örneklem oluşturur
Uygun analiz tekniklerinden yararlanma
Güvenilirlik - geçerlikleri test eder
Sentez ve yorumlama
Çıkarımlarda ve önerilerde bulunma

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, nitel ve nicel araştırma yöntemleri arasındaki farklar, nitel araştırmanın özellikleri, eğitim bilimlerinde nitel araştırmaların kullanılış amaçları ve biçimleri, gözlem ve görüşmenin hazırlanması, yapılması ve nitel araştırmalarda örneklem seçimi konusunda bilgi ve beceri kazanmaktır.

Dersin İçeriği : Nitel ve nicel araştırma yöntemleri arasındaki farklar, nitel araştırmanın özellikleri, eğitim bilimlerinde nitel araştırmaların kullanılış amaçları ve biçimleri, gözlem ve görüşmenin hazırlanması, yapılması ve nitel araştırmalarda örneklem seçimi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bilim ve bilimsel araştırmanın ilke ve özellikleri İlgili kaynakların incelenmesi Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması
2 Bilim ve bilimsel araştırmanın ilke ve özellikleri İlgili kaynakların incelenmesi Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması
3 Bilimsel araştırma, ölçme, ölçeklemeve ve ölçek konusunda temel tartışmalar ve örnekler İlgili kaynakların incelenmesi Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması
4 Bilimsel araştırma, ölçme, ölçeklemeve ve ölçek konusunda temel tartışmalar ve örnekler Ödev 1 Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması
5 Ölçeklerle istatistiki analizlerin ilişkisi, uygun istatistiki tekniklerin seçiminde dikkat edilecek hususlar İlgili kaynakların incelenmesi Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması
6 Ölçeklerle istatistiki analizlerin ilişkisi, uygun istatistiki tekniklerin seçiminde dikkat edilecek hususlar İlgili kaynakların incelenmesi Ödev 2 Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması
7 Bir sorunun bilimsel araştırmaya dönüştürülmesi İlgili kaynakların incelenmesi Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması
8 Ara Sınav Yok Yok
9 Evren ve örnekleme teknikleri ve tespiti Ödev 3 Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması
10 Evren ve örnekleme teknikleri ve tespiti İlgili kaynakların incelenmesi Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması
11 Boyutların belirlenmesi, uygun veri toplama yollarının belirlenmesi, madde geliştirme ve madde analizi İlgili kaynakların incelenmesi Ödev 4 Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması
12 Boyutların belirlenmesi, uygun veri toplama yollarının belirlenmesi, madde geliştirme ve madde analizi İlgili kaynakların incelenmesi Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması
13 Verilerin toplanması ve kodlanması, SPSS´te veri kodlama Ödev 5 Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması
14 Verilerin toplanması ve kodlanması, SPSS´te veri kodlama İlgili kaynakların incelenmesi Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması
15 Final hazırlık çalışmaları Yok Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması
16/17 Final sınavı Yok Yok


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   APA (2001). Publication manual of the American Psychological Association (Fifth Edition). Washington DC: APA. Cohen L & Manion, L. (1998). Research methods in education (Fourth Edition). London: Routledge. Eichelberger, R. T. (1989). Disciplined inquiry. Understanding and doing educational research. New York: Longman Erdoğan, İ. (2003). Pozitivist metodoloji: Bilimsel araştırma tasarımı, istatistiksel yöntemler, analiz ve yorum. Ankara: Erk Yayın Dağıtım Gürsakal, N. (2005). Yeni bilim. htpp://homepage.uludag.edu.tr/~gursakal~7 adresinden 16.08. 2005 tarihinde alınmıştır Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemi. (11. Baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık Kaptan, S. (1982). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikler. Ankara: Rehber Yayınları Yıldırım, C. (1991). Bilim felsefesi (3. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi. Balcı, A. (2001). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler. (3. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. Borg, W. R. & Gall, M. D. (1989). Educational research: An introduction (Fifth Edition). New York: Longman. Pears, D. (2004). Bilgi nedir? Çev. A. Güçlü. Bilim Ve Sanat. www.felsefelik.com/kitaplar/pears_david/9757298379 pdf adresinden 24. 09. 2007 tarihinde alınmıştır. TÜBA (2002). Bilimsel araştırmada etik ve sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi yayınları Yıldırım, A.& Şimşek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 0
    Ödev/Proje/Diğer 5 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 5
2 Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. 0
3 Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. 0
4 Müzik Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. 4
5 Müzik Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. 0
6 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. 4
7 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. 2
8 Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. 0
9 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. 5
10 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 3
11 Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba eşlik edebilir. 0
12 Müzik eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. 5
13 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. 4
14 Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 3 48
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 4 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 140
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.6
Dersin AKTS Kredisi: 6