Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Araştırma Yöntemleri I |
|
Dersin Kodu |
: |
MÜZ 709 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İnsan ve toplum odaklı sorunları bilimsel araştırmaya dönüştürür Uygun veri toplama araçları geliştirir Uygun evren - örneklem oluşturur Uygun analiz tekniklerinden yararlanma Güvenilirlik - geçerlikleri test eder Sentez ve yorumlama Çıkarımlarda ve önerilerde bulunma
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, nitel ve nicel araştırma yöntemleri arasındaki farklar, nitel araştırmanın özellikleri, eğitim bilimlerinde nitel araştırmaların kullanılış amaçları ve biçimleri, gözlem ve görüşmenin hazırlanması, yapılması ve nitel araştırmalarda örneklem seçimi konusunda bilgi ve beceri kazanmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Nitel ve nicel araştırma yöntemleri arasındaki farklar, nitel araştırmanın özellikleri, eğitim bilimlerinde nitel araştırmaların kullanılış amaçları ve biçimleri, gözlem ve görüşmenin hazırlanması, yapılması ve nitel araştırmalarda örneklem seçimi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilim ve bilimsel araştırmanın ilke ve özellikleri |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
2 |
Bilim ve bilimsel araştırmanın ilke ve özellikleri |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
3 |
Bilimsel araştırma, ölçme, ölçeklemeve ve ölçek konusunda temel tartışmalar ve örnekler |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
4 |
Bilimsel araştırma, ölçme, ölçeklemeve ve ölçek konusunda temel tartışmalar ve örnekler |
Ödev 1 |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
5 |
Ölçeklerle istatistiki analizlerin ilişkisi, uygun istatistiki tekniklerin seçiminde dikkat edilecek hususlar |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
6 |
Ölçeklerle istatistiki analizlerin ilişkisi, uygun istatistiki tekniklerin seçiminde dikkat edilecek hususlar |
İlgili kaynakların incelenmesi Ödev 2 |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
7 |
Bir sorunun bilimsel araştırmaya dönüştürülmesi |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
8 |
Ara Sınav |
Yok |
Yok |
|
9 |
Evren ve örnekleme teknikleri ve tespiti |
Ödev 3 |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
10 |
Evren ve örnekleme teknikleri ve tespiti |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
11 |
Boyutların belirlenmesi, uygun veri toplama yollarının belirlenmesi, madde geliştirme ve madde analizi |
İlgili kaynakların incelenmesi Ödev 4 |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
12 |
Boyutların belirlenmesi, uygun veri toplama yollarının belirlenmesi, madde geliştirme ve madde analizi |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
13 |
Verilerin toplanması ve kodlanması, SPSS´te veri kodlama |
Ödev 5 |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
14 |
Verilerin toplanması ve kodlanması, SPSS´te veri kodlama |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
15 |
Final hazırlık çalışmaları |
Yok |
Küçük Grup Tartışması - İnceleme / Anket Çalışması |
|
16/17 |
Final sınavı |
Yok |
Yok |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
APA (2001). Publication manual of the American Psychological Association (Fifth Edition). Washington DC: APA.
Cohen L & Manion, L. (1998). Research methods in education (Fourth Edition). London: Routledge.
Eichelberger, R. T. (1989). Disciplined inquiry. Understanding and doing educational research. New York: Longman
Erdoğan, İ. (2003). Pozitivist metodoloji: Bilimsel araştırma tasarımı, istatistiksel yöntemler, analiz ve yorum. Ankara: Erk Yayın Dağıtım
Gürsakal, N. (2005). Yeni bilim. htpp://homepage.uludag.edu.tr/~gursakal~7 adresinden 16.08. 2005 tarihinde alınmıştır
Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemi. (11. Baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık
Kaptan, S. (1982). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikler. Ankara: Rehber Yayınları
Yıldırım, C. (1991). Bilim felsefesi (3. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.
Balcı, A. (2001). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler. (3. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
Borg, W. R. & Gall, M. D. (1989). Educational research: An introduction (Fifth Edition). New York: Longman.
Pears, D. (2004). Bilgi nedir? Çev. A. Güçlü. Bilim Ve Sanat. www.felsefelik.com/kitaplar/pears_david/9757298379 pdf adresinden 24. 09. 2007 tarihinde alınmıştır.
TÜBA (2002). Bilimsel araştırmada etik ve sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi yayınları
Yıldırım, A.& Şimşek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
5 |
|
2 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
0 |
|
3 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
0 |
|
4 |
Müzik Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
4 |
|
5 |
Müzik Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
0 |
|
6 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
4 |
|
7 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
2 |
|
8 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. |
0 |
|
9 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
5 |
|
10 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
11 |
Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba eşlik edebilir. |
0 |
|
12 |
Müzik eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
5 |
|
13 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
4 |
|
14 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|