|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çalgı Öğretim Yöntemleri II |
|
Dersin Kodu |
: |
MÜZ 712 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur. Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Orta ve ileri düzey çalgı eğitiminde çeşitli yaklaşım, yöntem ve uygulamalar ile müziğin dönemleri içinde yer alan konçerto, sonat ve çalgı eğitim metotlarını teknik ve müzikal açıdan inceler. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kendi çalgısının eğitimini amaçlayan çeşitli pedagojik metodlar, bunların incelenmesi ve uygulanması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Enstrüman eğitimi temel ilkeleri ve yöntemleri; başlangıç, orta ve ileri düzey çalgı eğitiminde çeşitli yaklaşım, yöntem ve uygulamalar; |
Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. |
Anlatım |
|
2 |
Enstrüman eğitimi temel ilkeleri ve yöntemleri; başlangıç, orta ve ileri düzey çalgı eğitiminde çeşitli yaklaşım, yöntem ve uygulamalar; |
Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. |
Anlatım |
|
3 |
Çalgıların çeşitli dönemlerdeki repertuarlarının incelenmesi, bu dönemler içinde yer alan Konçerto, Sonat ve Solo eserlerin, çalgı eğitim metotlarının teknik ve müzikal açıdan incelenmesi |
Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. |
Anlatım |
|
4 |
Çalgıların çeşitli dönemlerdeki repertuarlarının incelenmesi, bu dönemler içinde yer alan Konçerto, Sonat ve Solo eserlerin, çalgı eğitim metotlarının teknik ve müzikal açıdan incelenmesi |
Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. |
Anlatım |
|
5 |
Farklı yaş ve sınıflardaki öğrencilerin eğitim ve öğretim sorunlarının araştırılması, incelenmesi ve uygulama biçimlerinin öğretilmesi |
Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. |
Anlatım |
|
6 |
Farklı yaş ve sınıflardaki öğrencilerin eğitim ve öğretim sorunlarının araştırılması, incelenmesi ve uygulama biçimlerinin öğretilmesi |
Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. |
Anlatım |
|
7 |
Farklı yaş ve sınıflardaki öğrencilerin eğitim ve öğretim sorunlarının araştırılması, incelenmesi ve uygulama biçimlerinin öğretilmesi |
Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. |
Anlatım |
|
8 |
Çalgı eğitimine yönelik, teknik, müzikal ve benzeri konularda, farklı yaş ve sınıflardaki öğrencilerin eğitim ve öğretim sorunlarının araştırılması, incelenmesi ve uygulama biçimlerinin öğretilmesi |
Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. |
Anlatım |
|
9 |
Çalgı eğitimine yönelik, teknik, müzikal ve benzeri konularda, farklı yaş ve sınıflardaki öğrencilerin eğitim ve öğretim sorunlarının araştırılması, incelenmesi ve uygulama biçimlerinin öğretilmesi |
Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. |
Anlatım |
|
10 |
Çalgı eğitimine yönelik, teknik, müzikal ve benzeri konularda, farklı yaş ve sınıflardaki öğrencilerin eğitim ve öğretim sorunlarının araştırılması, incelenmesi ve uygulama biçimlerinin öğretilmesi |
Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. |
Anlatım |
|
11 |
Çalgı eğitimine yönelik, teknik, müzikal ve benzeri konularda, farklı yaş ve sınıflardaki öğrencilerin eğitim ve öğretim sorunlarının araştırılması, incelenmesi ve uygulama biçimlerinin öğretilmesi |
Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. |
Anlatım |
|
12 |
Çalgı eğitimine yönelik, teknik, müzikal ve benzeri konularda, farklı yaş ve sınıflardaki öğrencilerin eğitim ve öğretim sorunlarının araştırılması, incelenmesi ve uygulama biçimlerinin öğretilmesi |
Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. |
Anlatım |
|
13 |
Çalgı eğitimine yönelik, teknik, müzikal ve benzeri konularda, farklı yaş ve sınıflardaki öğrencilerin eğitim ve öğretim sorunlarının araştırılması, incelenmesi ve uygulama biçimlerinin öğretilmesi |
Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. |
Anlatım |
|
14 |
Çalgı eğitimine yönelik, teknik, müzikal ve benzeri konularda, farklı yaş ve sınıflardaki öğrencilerin eğitim ve öğretim sorunlarının araştırılması, incelenmesi ve uygulama biçimlerinin öğretilmesi |
Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. |
Anlatım |
|
15 |
Genel Tekrar |
|
Anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
İlgili çalgı repertuvarı
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
2 |
|
2 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
3 |
|
3 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
2 |
|
4 |
Müzik Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
4 |
|
5 |
Müzik Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
2 |
|
6 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
2 |
|
7 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
4 |
|
8 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. |
2 |
|
9 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
5 |
|
10 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
5 |
|
11 |
Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba eşlik edebilir. |
3 |
|
12 |
Müzik eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
3 |
|
13 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
3 |
|
14 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
2 |
32 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
1 |
16 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 50 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|