Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Eşlik ve Repertuvar I

Dersin Kodu : MÜZ 713

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ULVİYEGÜLER
Öğr.Gör. MADİNAZUHULMURZİNA
Öğr.Gör. TSVETELİNATUNTEVA

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar.
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır.
Eserleri teknik ve müzikal olarak piyano eşlikle çalma yetisi kazanır.
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder.
Müzik Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yaylı Çalgılar,Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Anasanat dalında master yapan öğrencilerin, yıl sonu resitali için belirlenen programa göre piyano eşliğiyle eserlerini çalışabilme imkanı aldığı bir programdır.

Dersin İçeriği : Öğrencinin eserleri eşlikli çalabilmesi için verilen servis dersidir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Piyano ile çalınacak eserlerin ilgili sanat dalı hocası ile genel değerlendirmesi. Bireysel Çalışma Grup Çalışması
2 Konçertonun birinci bölümünün deşifresinin yapılması Bireysel Çalışma Grup Çalışması
3 Sonatın birinci bölümünün deşifresinin yapılması Bireysel Çalışma Grup Çalışması
4 Konçertonun ikinci bölümünün deşifresinin yapılması Bireysel Çalışma Grup Çalışması
5 Sonatın ikinci bölümünün deşifresinin yapılması Bireysel Çalışma Grup Çalışması
6 Konçertonun üçüncü bölümünün deşifeesinin yapılması Bireysel Çalışma Grup Çalışması
7 Sonatın üçüncü bölümünün deşifresinin yapılması Bireysel Çalışma Grup Çalışması
8 Konçertonun birinci bölümünün müzikal ve teknik çalışılması Bireysel Çalışma Grup Çalışması
9 Konçertonun ikinci bölümünün müzikal ve teknik çalışılması Bireysel Çalışma Grup Çalışması
10 Konçertonun üçüncü bölümünün müzikal ve teknik çalışılması Bireysel Çalışma Grup Çalışması
11 Sonatın birinci bölümünün müzikal ve teknik çalışılması Bireysel Çalışma Grup Çalışması
12 Sonatın ikinci bölümünün müzikal ve teknik çalışılması Bireysel Çalışma Grup Çalışması
13 Sonatın üçüncü bölümünün müzikal ve teknik çalışılması Bireysel Çalışma Grup Çalışması
14 Konçertonun tüm bölümlerinin tekrarı Bireysel Çalışma Grup Çalışması
15 Sonatın tüm bölümlerinin tekrarı Bireysel Çalışma Grup Çalışması
16/17 Final Exam Değerlendirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  ÜFLEMELİ-VURMALI ÇALGILAR: W.A.MOZART - Konçerto, JOLİVET - Konçerto, HUMMEL - Konçerto , H.TOMASİ - Konçerto, ALMENRADER - İntroduktion und Variations, O.NUSSİO - Varizioni, R.STRAUSS - Konçerto No 1, BEETHOVEN - Sonat, P. HİNDEMİTH - Sonata F.DAVİD - Concertino, TROMMEL - Suit, F.KRÜGER - Ungarische Weisen, KORSAKOV - Bumble Bee, J.BECK - Sonat, Orkestra Soloları E.BOZZA - İmage, C.FRANK - Sonat, S.PROKOFİEV - Sonat, MOLUQUE - Konçerto, A.JOLİVET - Konçerto, F.DEVİENNE - Konçerto, W.A.MOZART - Konçerto Re Majör, POULENC - Sonat, W.A.MOZART - Konçerto Do Majör, J. BRAHMS – Sonata Op.120 No. I – II L. CAHUZAC – “Arlequin” Piece Caracteristique , C. DEBUSSY – Premiere Rhapsodie, D. DONDEYNE – Triptyque , D. DONDEYNE – Sonatina, H. GAGNEBIN – Andante et Allegro , R. GALLOIS MONTBRUN – Concertstück, M. MIHALOVICI – Musique Nocturne , . I. STRAVINSKY – 3 Pieces, I. GOTKOVSKY – Concerto Lyrique, W. A. MOZART – Concerto Kv. 622, SAİNT-SEANS - Sonat
 YAYLI ÇALGILAR: S. BARBER, B. BARTOK, L. van BEETHOVEN, A. BERG, J. BRAHMS, M. BRUCH, F. MENDELSSOHN, N. PAGANİNİ, S. PROKOFİEV, A. SCHOENBERG, D. SCHOSTAKOVİCH, J. SİBELİUS, P. İ. TCHAİKOVSKY, A. DVORAK, A. GLAZUNOW, R. SCHUMANN, G. DAVID, C. STAMİTZ, W. WALTON KONÇERTOLAR: P. HİNDEMİTH, H. DUTİLLEUX, Sir. E. ELGAR, G. FİNZİ, J. HAYDN, A. HONEGGER, D. KABALEVSKY, A. KHACHATURİAN, E. LALO, W. LUTOSLAWSKİ, N. MYASKOVSKY, K. PENDERECKİ, C. SAİNT-SAENS, H. VİEUXTEMPS, H. VİLLA-LOBOS, F. A. HOFFMEİSTER, J. B. VANHAL, S. KOUSSEVİTZKY, G. BOTTESİNİ EŞLİKLİ PARÇALAR: P. de SARASATE, P. İ. TCHAİKOVSKY, M. BRUCH, J. BRAHMS, B. BARTOK, W. A. MOZART, L. van BEETHOVEN, F. MENDELSSOHN, C. SAİNT-SAENS, A. RUBİNSTEİN, R. SCHUMANN, A. GLAZUNOV, D. SCHOSTAKOVİCH, F. SCHUBERT, F.KREİSLER, G. BİZET, K. KARAYEV, C. M. von WEBER, Sir. E. ELGAR, M. de FALLA, G. FAURE, J. MASSENET, M. RAVEL, N. PAGANİNİ EŞLİKLİ PARÇALAR: S. PROKOFİEV, N. RİMSKY-KORSAKOV, H. VİEUXTEMPS, P. HİNDEMİTH, H. WİENİAVSKY, N. ROTA, S. KOUSSEVİTZKY, G. BOTTESİNİ, G. ENESCU, F. BRIDGE SOLO SONAT, PARTİTA ya da SOLO SÜİT: J. S. BACH (Zorunlu Eser)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 0 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 4
2 Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. 5
3 Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. 5
4 Müzik Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. 4
5 Müzik Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. 4
6 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. 3
7 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. 3
8 Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. 5
9 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. 3
10 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 2
11 Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba eşlik edebilir. 5
12 Müzik eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. 4
13 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. 3
14 Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 50
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2
Dersin AKTS Kredisi: 2