|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Eşlik ve Repertuvar I |
|
Dersin Kodu |
: |
MÜZ 713 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ULVİYEGÜLER Öğr.Gör. MADİNAZUHULMURZİNA Öğr.Gör. TSVETELİNATUNTEVA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. Eserleri teknik ve müzikal olarak piyano eşlikle çalma yetisi kazanır. Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. Müzik Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yaylı Çalgılar,Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Anasanat dalında master yapan öğrencilerin, yıl sonu resitali için belirlenen programa göre piyano eşliğiyle eserlerini çalışabilme imkanı aldığı bir programdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğrencinin eserleri eşlikli çalabilmesi için verilen servis dersidir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Piyano ile çalınacak eserlerin ilgili sanat dalı hocası ile genel değerlendirmesi. |
Bireysel Çalışma |
Grup Çalışması |
|
2 |
Konçertonun birinci bölümünün deşifresinin yapılması |
Bireysel Çalışma |
Grup Çalışması |
|
3 |
Sonatın birinci bölümünün deşifresinin yapılması |
Bireysel Çalışma |
Grup Çalışması |
|
4 |
Konçertonun ikinci bölümünün deşifresinin yapılması |
Bireysel Çalışma |
Grup Çalışması |
|
5 |
Sonatın ikinci bölümünün deşifresinin yapılması |
Bireysel Çalışma |
Grup Çalışması |
|
6 |
Konçertonun üçüncü bölümünün deşifeesinin yapılması |
Bireysel Çalışma |
Grup Çalışması |
|
7 |
Sonatın üçüncü bölümünün deşifresinin
yapılması |
Bireysel Çalışma |
Grup Çalışması |
|
8 |
Konçertonun birinci bölümünün müzikal ve teknik çalışılması |
Bireysel Çalışma |
Grup Çalışması |
|
9 |
Konçertonun ikinci bölümünün müzikal ve teknik çalışılması |
Bireysel Çalışma |
Grup Çalışması |
|
10 |
Konçertonun üçüncü bölümünün müzikal ve teknik çalışılması |
Bireysel Çalışma |
Grup Çalışması |
|
11 |
Sonatın birinci bölümünün müzikal ve teknik çalışılması |
Bireysel Çalışma |
Grup Çalışması |
|
12 |
Sonatın ikinci bölümünün müzikal ve teknik çalışılması |
Bireysel Çalışma |
Grup Çalışması |
|
13 |
Sonatın üçüncü bölümünün müzikal ve teknik çalışılması |
Bireysel Çalışma |
Grup Çalışması |
|
14 |
Konçertonun tüm bölümlerinin tekrarı |
Bireysel Çalışma |
Grup Çalışması |
|
15 |
Sonatın tüm bölümlerinin tekrarı |
Bireysel Çalışma |
Grup Çalışması |
|
16/17 |
Final Exam |
|
Değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ÜFLEMELİ-VURMALI ÇALGILAR: W.A.MOZART - Konçerto, JOLİVET - Konçerto, HUMMEL - Konçerto , H.TOMASİ - Konçerto, ALMENRADER - İntroduktion und Variations, O.NUSSİO - Varizioni, R.STRAUSS - Konçerto No 1, BEETHOVEN - Sonat, P. HİNDEMİTH - Sonata F.DAVİD - Concertino, TROMMEL - Suit, F.KRÜGER - Ungarische Weisen, KORSAKOV - Bumble Bee, J.BECK - Sonat, Orkestra Soloları E.BOZZA - İmage, C.FRANK - Sonat, S.PROKOFİEV - Sonat, MOLUQUE - Konçerto, A.JOLİVET - Konçerto, F.DEVİENNE - Konçerto, W.A.MOZART - Konçerto Re Majör, POULENC - Sonat, W.A.MOZART - Konçerto Do Majör, J. BRAHMS – Sonata Op.120 No. I – II L. CAHUZAC – “Arlequin” Piece Caracteristique , C. DEBUSSY – Premiere Rhapsodie, D. DONDEYNE – Triptyque , D. DONDEYNE – Sonatina, H. GAGNEBIN – Andante et Allegro , R. GALLOIS MONTBRUN – Concertstück, M. MIHALOVICI – Musique Nocturne , . I. STRAVINSKY – 3 Pieces, I. GOTKOVSKY – Concerto Lyrique, W. A. MOZART – Concerto Kv. 622, SAİNT-SEANS - Sonat
YAYLI ÇALGILAR: S. BARBER, B. BARTOK, L. van BEETHOVEN, A. BERG, J. BRAHMS, M. BRUCH, F. MENDELSSOHN, N. PAGANİNİ, S. PROKOFİEV, A. SCHOENBERG, D. SCHOSTAKOVİCH, J. SİBELİUS, P. İ. TCHAİKOVSKY, A. DVORAK, A. GLAZUNOW, R. SCHUMANN, G. DAVID, C. STAMİTZ, W. WALTON KONÇERTOLAR: P. HİNDEMİTH, H. DUTİLLEUX, Sir. E. ELGAR, G. FİNZİ, J. HAYDN, A. HONEGGER, D. KABALEVSKY, A. KHACHATURİAN, E. LALO, W. LUTOSLAWSKİ, N. MYASKOVSKY, K. PENDERECKİ, C. SAİNT-SAENS, H. VİEUXTEMPS, H. VİLLA-LOBOS, F. A. HOFFMEİSTER, J. B. VANHAL, S. KOUSSEVİTZKY, G. BOTTESİNİ EŞLİKLİ PARÇALAR: P. de SARASATE, P. İ. TCHAİKOVSKY, M. BRUCH, J. BRAHMS, B. BARTOK, W. A. MOZART, L. van BEETHOVEN, F. MENDELSSOHN, C. SAİNT-SAENS, A. RUBİNSTEİN, R. SCHUMANN, A. GLAZUNOV, D. SCHOSTAKOVİCH, F. SCHUBERT, F.KREİSLER, G. BİZET, K. KARAYEV, C. M. von WEBER, Sir. E. ELGAR, M. de FALLA, G. FAURE, J. MASSENET, M. RAVEL, N. PAGANİNİ EŞLİKLİ PARÇALAR: S. PROKOFİEV, N. RİMSKY-KORSAKOV, H. VİEUXTEMPS, P. HİNDEMİTH, H. WİENİAVSKY, N. ROTA, S. KOUSSEVİTZKY, G. BOTTESİNİ, G. ENESCU, F. BRIDGE SOLO SONAT, PARTİTA ya da SOLO SÜİT: J. S. BACH (Zorunlu Eser)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
4 |
|
2 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
5 |
|
3 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
5 |
|
4 |
Müzik Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
4 |
|
5 |
Müzik Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
4 |
|
6 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
3 |
|
7 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
3 |
|
8 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. |
5 |
|
9 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
3 |
|
10 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
11 |
Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba eşlik edebilir. |
5 |
|
12 |
Müzik eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
4 |
|
13 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
3 |
|
14 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
2 |
32 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
1 |
16 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 50 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|