Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmanlık Alan Dersi |
|
Dersin Kodu |
: |
MÜZ1 700 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
İlk 2 Yıl |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CELİL HAKAN ÇUHADAR Dr.Öğr. ÜyesiDr. ULVİYEGÜLER Prof. IRINEIASHVILI Prof. SAIDABEHBUDOVA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Alanıyla ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara hangi yollarla ulaşacağını öğrenir.
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşıp inceler Alanıyla ilgili Türkiye de hangi konuların çalışılmadığını ve araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirler. Çalışacağı konu alanını belirler. Belirlediği alanla ilgili kaynakları inceler Kaynakları inceleme sonucunda konuyu hangi değişkenler açısından ele alacağını belirler.
Araştırma problemini belirler. Araştırma problemiyle ilgili dergi, kitap vb kaynaklardan yararlanarak giriş kısmını yazar. Problemi incelemek için hangi yöntemi kullanacağını belirler Tez konusuyla ilgili ana çalışmadan önce ön çalışma yapar. Tez hazırlama sürecinde ihtiyaç duyduğu alanlarda akademik danışmanından yardım ister.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, öğrencinin tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü inceleyip konunun hangi değişkenler açısından ele alındığını belirlemesine, tez konusunu, yöntemini belirlemesine yardım etmek ve tez çalışması sırasında gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tez konusu, konuyla ilgili kaynaklar, konuyla ilgili değişkenler, konuyu araştırma yöntem ve teknikleri, örneklem seçimi, veri toplama, veri analiz ve raporlaştırma. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Öğretim üyesi çalışma ofisi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. |
Yok |
Tartışma |
|
2 |
Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. |
Yok |
Kaynak tarama. |
|
3 |
Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması. |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
4 |
Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması. |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
5 |
Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi. |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
6 |
Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi. |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
7 |
Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
8 |
Konunun hangi değişkenler açısından ele alınacağının belirlenmesi |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
9 |
Araştırma probleminin belirlenmesi |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
10 |
Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
11 |
Örneklemin belirlenmesi. |
Örneklemin incelenmesi |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
12 |
Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
13 |
Ana çalışmaya geçmeden önce ön çalışma yapılması |
Ön çalışma yapılması |
Alan çalışması |
|
14 |
Ön çalışmanın değerlendirilmesi |
Değerlendirme yapma |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
15 |
Ana çalışmaya ilişkin planlama yapılması. |
Planlama yapma |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
16/17 |
Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi. |
İlgili kaynakların incelenmesi |
Tartışma ve beyin fırtınası |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
5 |
|
2 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
0 |
|
3 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
0 |
|
4 |
Müzik Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
4 |
|
5 |
Müzik Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
0 |
|
6 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
4 |
|
7 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
2 |
|
8 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. |
0 |
|
9 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
5 |
|
10 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
11 |
Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba eşlik edebilir. |
0 |
|
12 |
Müzik eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
5 |
|
13 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
4 |
|
14 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|