Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tez Çalışması |
|
Dersin Kodu |
: |
MÜZ1 701 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
24 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CELİL HAKAN ÇUHADAR Dr.Öğr. ÜyesiDr. ULVİYEGÜLER Prof. SAIDABEHBUDOVA Prof. IRINEIASHVILI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tez çalışmasını bilimsel araştırma raporu şeklinde yazar Sahne Sanatları alanlarında incelemek üzere bir tez konusu belirler Tez konusu olarak seçtiği alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceler. Tez konusunu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırır. Tez konusuna uygun veri toplama yöntemlerini kullanır Tez konusuna uygun örneklemden verileri toplar. Verileri analiz eder. Elde ettiği bulguları betimler. Elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrenciye bilimsel tez çalışmasının yollarını aktarır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Müzik alanından seçilen bir konu ile ilgili yayınlar incelenir ve tez konusu bilimsel araştırma yöntemleri kullanılarak yazılır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
2 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
3 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
4 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
5 |
Araştırma önerisini oluşturma |
Öneriyi yazmak |
Tartışma |
|
6 |
Araştırma önerisini oluşturma |
Öneriyi yazmak |
Tartışma |
|
7 |
Araştırma önerisini oluşturma |
Öneriyi yazmak |
Tartışma |
|
8 |
Araştırma önerisini oluşturma |
Öneriyi yazmak |
Tartışma |
|
9 |
Araştırma önerisini oluşturma |
Öneriyi yazmak |
Tartışma |
|
10 |
Araştırma koşullarını hazırlama |
Alan çalışması |
Tartışma |
|
11 |
Araştırma koşullarını hazırlama |
Alan çalışması |
Tartışma |
|
12 |
Araştırma koşullarını hazırlama |
Alan çalışması |
Tartışma |
|
13 |
Araştırma koşullarını hazırlama |
Alan çalışması |
Tartışma |
|
14 |
Verilerin analizi |
Alan çalışması |
Tartışma |
|
15 |
Bulguların yazılması |
Bulguların yazılması |
Tartışma |
|
16/17 |
Tez sunumu |
Sunumu hazırlama |
Tartışma |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
5 |
|
2 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
0 |
|
3 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
0 |
|
4 |
Müzik Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
5 |
|
5 |
Müzik Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
0 |
|
6 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
5 |
|
7 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
0 |
|
8 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. |
0 |
|
9 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
5 |
|
10 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
11 |
Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba eşlik edebilir. |
0 |
|
12 |
Müzik eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
5 |
|
13 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
4 |
|
14 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|