Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seminer

Dersin Kodu : MÜZS 700

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Derinlemesine incelemek istediği konuyu belirler.
Seçilen seminer konusuyla ilgili yurt içi ve yurt dışı kaynakları inceler.
Kaynaklardan elde ettiği bilgileri belirli boyutlar çerçevesinde sentezler.
Konunun sentezlenmesi sonucunda varılan sonuçları yorumlar
Seçilen konuyla ilgili yapılabilecek çalışma ve uygulamalar konusunda öneriler üretir.
Yapılan inceleme, varılan sonuç ve önerileri rapor haline getirir
Rapor haline getirilen seminer konusunu grup önünde sunar
Seminer sunumu sonucunda alınan geri bildirimlerden yararlanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, öğrencilerin alanlarında derinlemesine çalışmak istedikleri bir konuyu belirleyerek yurt içi ve yurt dışı kaynaklardan bilgi toplaması, bu bilgileri sentezleyerek belirli sonuçlara varması ve konuyla ilgili yapılabilecek çalışma ve uygulamalar konusunda öneriler üretmesini sağlamaktır. Ayrıca öğrenciden bu çalışmayı rapor haline getirmesi ve sunması da beklenmektedir

Dersin İçeriği : Bir seminer konusu belirleme, kaynaklara ulaşma ve kaynakların incelenmesi, veri toplama, verilerin analizi, öneriler üretme, rapor hazırlama, çalışma sunumu

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Seminer konusunun belirlenmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
2 Kaynaklara ulaşma ve inceleme Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
3 Kaynaklara ulaşma ve inceleme Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
4 Kaynaklara ulaşma ve inceleme Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
5 Kaynaklara ulaşma ve inceleme Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
6 Kaynaklara ulaşma ve inceleme Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
7 Bilgilerin analiz edilmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
8 Bilgilerin analiz edilmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
9 Bilgilerin analiz edilmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
10 Bilgilerin analiz edilmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
11 Bilgilerin analiz edilmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
12 Öneriler geliştirme Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
13 Öneriler geliştirme Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
14 Rapor hazırlama Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
15 Rapor hazırlama Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme
16/17 Çalışmayı sunma Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 2 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 5
2 Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. 0
3 Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. 0
4 Müzik Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. 4
5 Müzik Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. 0
6 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. 4
7 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. 2
8 Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. 0
9 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. 5
10 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 2
11 Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba eşlik edebilir. 0
12 Müzik eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. 5
13 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. 4
14 Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 1 16
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 8 128
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 160
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.4
Dersin AKTS Kredisi: 6