Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tez Çalışması

Dersin Kodu : MO1U 701

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 24

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HÜSEYİN ÖZGEN
Prof.Dr. AZMİ YALÇIN
Doç.Dr. ALİ DANIŞMAN
Doç.Dr. MEHMET TURAN
Doç.Dr. KEMAL CAN KILIÇ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. BAHATTİN KARADEMİR
Prof.Dr. ÜNAL AY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı anabilim dalında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir
Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilir
Konu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilir.
İşletme biliminde edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur.
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Ders, bir öğretim üyesinin danışmanlığında teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra öğrencinin bağımsız bir çalışma yürütebilmesini içerir. Bu nedenle çalışma süresince öğrenci literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunmaya yönelik olarak danışmanının gözetiminde çalışmalar yapar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama Anlatım, tartışma
2 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama Anlatım, tartışma
3 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama Anlatım, tartışma
4 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama Anlatım, tartışma
5 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama Anlatım, tartışma
6 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama Anlatım, tartışma
7 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama Anlatım, tartışma
8 Ön değerlendirme Danışman tarafından ön değerlendirme Anlatım, tartışma,ön değerlendirme
9 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama Anlatım, tartışma
10 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama Anlatım, tartışma
11 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama Anlatım, tartışma
12 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama Anlatım, tartışma
13 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama Anlatım, tartışma
14 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama Anlatım, tartışma
15 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama Anlatım, tartışma
16/17 Tez savunması Sunum ve değerlendirme sozlu sunum, tez teslimi ve danışman tarafından değerlendirilmesi


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar
Diğer Kaynaklar  American Psychological Association-APA (2001). Publication manual (5th ed.). Washington, DC: American Psychological Association.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İşletmelerde çalışan davranışlarının nasıl oluştuğunu ve değiştiğini analiz edebilir. 4
2 İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını kavrayabilir. 3
3 Yönetim sorunlarının çözümüne ilişkin yönetim becerilerini kullanabilir. 4
4 İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulama 3
5 İşletmenin iç ve dış çevresine yönelik analiz yapabilir. 3
6 Modern işletmecilik ve işletme yönetimine ilişkin temel ilke, strateji ve teknikleri uygulayabilir. 4
7 İşletmelerde, yönetim ve organizasyon sistemi içerisindeki aksaklıkları ve ihtiyaçları analiz edebilir. 3
8 İşletme yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrar ve uygulayabilir. 4
9 Sosyal bilimler alanında, bilimsel ilkelere uygun olarak araştırma yapma, verileri analiz etme, sonuç çıkartma ve yorumlama becerisi kazanır. 5
10 İşletme yönetimi ve organizasyonu alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarıyla bütünleştirebilir. 5
11 Bilgi sistemlerinden yararlanarak analitik bir yaklaşımla işletmecilik ile ilgili verileri toplayabilme; nitel -nicel araştırma ve karar verme teknikleri yardımı ile analiz edebilme; elde edilen bulguları raporlayabilme; sunabilme ve yorumlayarak stratejik kararlar verebilme. 5
12 Girişimcilik yeteneklerini kullanabilir 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 24 336
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 180 180
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 600
Toplam İş Yükü / 25 (s): 24
Dersin AKTS Kredisi: 24