Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yönetimde Araştırma Yöntemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
MO1 709 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. KEMAL CAN KILIÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yönetim disiplini içerisindeki temel araştırma tasarımını analiz eder, yorumlar ve anlar Araştırmada yönetim ile ilişkili konuları belirler Araştırma sorusunu teorik ve kavramsal temel doğrultusunda oluşturabilme kapasitesini geliştirir Yönetim disiplini çerçevesinde araştırma sorusunun cevaplanması için nitel ve nicel veri toplama ve araştırma tekniklerinin kullanım ve uygunluklarını kıyaslar Birincil veriyi toplama sürecinin taslağını çizme ve yönetim araştırması için uygun ikincil veriyi ve bilgiyi belirler, araştırır ve yerleştirir Araştırma bulgularının toplanması, analizi ve sunumunda bilgisayar paket programlarını kullanabilir Yönetim araştırmaları projelerini raporlamak için disipline uygun akademik yazı yazabilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin yönetim disiplini için uygun araştırma yöntemlerini kavramaları amaçlanmıştır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yönetimde araştırma tasarımının temelleri, türleri, veri toplama ve ölçüm teknikleri, veri kodlama, geçerlilik ve güvenilirlik, nicel ve nitel analiz metodları, sonuçları tartışma ve yorumlama, araştırma raporunu yapılandırma ve yazma, bireysel araştırmayı bütün yönetim yazınına entegre etme gibi konuları kapsar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Araştırma Felsefesi ve Araştırma Süreci |
Ders kitabı (Bölüm 1) ve ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
2 |
Yönetimde Araştırma Tasarımı |
İlgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
3 |
Experimental and quasi-experimental designs |
Ders kitabı (Bölüm 2) ve ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
4 |
Saha çalışması (Anket )tasarımları |
Ders kitabı (Bölüm 3) ve ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
5 |
Vaka Çalışması araştırma tasarımı |
Ders kitabı (Bölüm 4) ve ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
6 |
Soru sorma: Anketler ve Görüşmeler |
Ders kitabı (Bölüm 5) ve ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
7 |
Dökümantasyon ve Gözlem |
Ders kitabı (Bölüm 7) ve ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
8 |
Ara sınav |
sınava çalışma |
test sınavı |
|
9 |
Güvenilirlik ve geçerlilik |
Ders kitabı (Bölüm 8) ve ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
10 |
Ölçek geliştirme |
Ders kitabı (Bölüm 9) ve ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
11 |
Nicel veriler: veri seti ve ilk analiz |
Ders kitabı (Bölüm 10) ve ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
12 |
Nicel veriler: araştırma sorularının cevaplanması ve hipotezlerin test edilmesi için çok değişkenli veri analizi |
Ders kitabı (Bölüm 11) ve ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
13 |
İçerik/ metinsel veri analizi |
Ders kitabı (Bölüm 12) ve ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
14 |
Araştırma raporu |
Ders kitabı (Bölüm 13) ve ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
15 |
Öğrenci sunumları |
Sunum hazırlanması |
Öğrenciler hazırladıkları sunumu sunacaktır. |
|
16/17 |
Final haftası |
sınava çalışma |
test sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İşletmelerde çalışan davranışlarının nasıl oluştuğunu ve değiştiğini analiz edebilir. |
4 |
|
2 |
İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını kavrayabilir. |
4 |
|
3 |
Yönetim sorunlarının çözümüne ilişkin yönetim becerilerini kullanabilir. |
3 |
|
4 |
İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulama |
4 |
|
5 |
İşletmenin iç ve dış çevresine yönelik analiz yapabilir. |
4 |
|
6 |
Modern işletmecilik ve işletme yönetimine ilişkin temel ilke, strateji ve teknikleri uygulayabilir. |
4 |
|
7 |
İşletmelerde, yönetim ve organizasyon sistemi içerisindeki aksaklıkları ve ihtiyaçları analiz edebilir. |
4 |
|
8 |
İşletme yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrar ve uygulayabilir. |
3 |
|
9 |
Sosyal bilimler alanında, bilimsel ilkelere uygun olarak araştırma yapma, verileri analiz etme, sonuç çıkartma ve yorumlama becerisi kazanır. |
5 |
|
10 |
İşletme yönetimi ve organizasyonu alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarıyla bütünleştirebilir. |
4 |
|
11 |
Bilgi sistemlerinden yararlanarak analitik bir yaklaşımla işletmecilik ile ilgili verileri toplayabilme; nitel -nicel araştırma ve karar verme teknikleri yardımı ile analiz edebilme; elde edilen bulguları raporlayabilme; sunabilme ve yorumlayarak stratejik kararlar verebilme. |
5 |
|
12 |
Girişimcilik yeteneklerini kullanabilir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|