Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tez Çalışması

Dersin Kodu : ELT1 701

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 24

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLDEN TÜM
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ABDURRAHMAN KİLİMCİ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CEM CAN
Doç.Dr. YASEMİN KIRKGÖZ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MERYEM MİRİOĞLU
Dr.Öğr. ÜyesiDr. YONCA ÇAYLAKLI ÖZKAN
Doç.Dr. ZUHAL AKÜNAL OKAN
Prof.Dr. HATİCE SOFU
Prof.Dr. HATİCE SOFU
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NEŞE ÜNAL CABAROĞLU
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HASAN BEDİR
Doç.Dr. HATİCE ÇUBUKÇU
Prof.Dr. ERDOĞAN BADA
Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU ŞİRE KAYA
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ADNAN BİÇER
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLDEN İLİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : İngilizce Öğretmenliği alanında incelemek üzere bir tez konusu belirler.
Tez konusu olarak seçtiği alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceler.
Tez konusunu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırır.
Tez çalışmasını bilimsel araştırma raporu şeklinde yazar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, öğrencinin İngiliz Dili Eğitimi alanında seçtiği bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, veri toplaması, analiz etmesi, elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesi ve rapor şeklinde yazmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği : İngiliz Dili Eğitimi alanında ilgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılması.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Öğretim üyesi odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Literatür taraması Birebir görüşme
2 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Literatür taraması Birebir görüşme
3 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Literatür taraması Birebir görüşme
4 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Literatür taraması Birebir görüşme
5 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Literatür taraması Birebir görüşme
6 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Literatür taraması Birebir görüşme
7 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Literatür taraması Birebir görüşme
8 Yüksek lisans tezi hakında ara rapor sunumu Yüksek lisans tezi hakkında ara rapor hazırlanması Birebir görüşme
9 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Literatür taraması Teze yönelik uygulamalar Birebir görüşme
10 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Literatür taraması Teze yönelik uygulamalar Birebir görüşme
11 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Literatür taraması Teze yönelik uygulamalar Birebir görüşme
12 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Literatür taraması Teze yönelik uygulamalar Birebir görüşme
13 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Literatür taraması Teze yönelik uygulamalar Birebir görüşme
14 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Literatür taraması Teze yönelik uygulamalar Birebir görüşme
15 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Literatür taraması Teze yönelik uygulamalar Birebir görüşme
16 Yüksek lisans tezi hakkında dönem raporu sunma Yüksek lisans tezi hakkında dönem raporu hazırlama Birebir görüşme
17 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Literatür taraması Teze yönelik uygulamalar Birebir görüşme
18 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Literatür taraması Teze yönelik uygulamalar Birebir görüşme
19 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Literatür taraması Teze yönelik uygulamalar Birebir görüşme
20 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Literatür taraması Teze yönelik uygulamalar Birebir görüşme
21 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Literatür taraması Teze yönelik uygulamalar Birebir görüşme
22 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Literatür taraması Teze yönelik uygulamalar Birebir görüşme
23 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Literatür taraması Teze yönelik uygulamalar Birebir görüşme
24 Yüksek lisans tezi hakkında dönem raporu sunma Yüksek lisans tezi hakkında dönem raporu hazırlama Birebir görüşme
25 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Literatür taraması Teze yönelik uygulamalar Birebir görüşme
26 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Literatür taraması Teze yönelik uygulamalar Birebir görüşme
27 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Literatür taraması Teze yönelik uygulamalar Birebir görüşme
28 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Literatür taraması Teze yönelik uygulamalar Birebir görüşme
29 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Literatür taraması Teze yönelik uygulamalar Birebir görüşme
30 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Literatür taraması Teze yönelik uygulamalar Birebir görüşme
31 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Literatür taraması Teze yönelik uygulamalar Birebir görüşme
32/33/34 Yüksek lisans tezini sunma Yüksek lisans tez sunumunu hazırlama Sunu


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar  Tez çalışması için gereklli olabilecek tüm ulusal ve uluslararası makale, kitap, bildiri ve tezler.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 4
2 Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. 3
3 İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. 3
4 Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. 3
5 Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. 3
6 Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 5
7 İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 5
8 Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 20 280
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 70 70
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70 70
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 100 100
Toplam İş Yükü: 590
Toplam İş Yükü / 25 (s): 23.6
Dersin AKTS Kredisi: 24