|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ürün ve Marka Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
EMG43 713 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.A.BURAK NAKIBOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Pazarlamanın tarihsel gelişimi içerisinde ürün kavramının yerini kavrar.
Pazarlama yönetimi ilkelerinin ürün ve marka yönetimi ile ilişkisini anlar.
Pazarlamada ürün ve tüketici ihtiyaçlarının karşılanması ilişkisini anlar.
Farklı çevre koşullarında hangi ürün stratejilerinin kullanılabileceğini öğrenir.
Yeni ürün geliştirme süreci ve ürün karması kararlarını kavrar.
Marka geliştirme, hedef kitleye duyurma ve marka algısı yaratma sürecini kavrar. Farklı çevre ve piyasa koşullarında hangi marka stratejilerinin kullanılabileceğini bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Uzaktan |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders uygulama ağırlıklı bir ders olup, ürün ve marka yönetimine ilişkin uygulama örneklerinin konu ile ilgili teorik bilgilerle yorumlanmasıyla şekillenmektedir. Ders iki kısımda ele alınabilir, dersin ilk yarısında ürün ve marka yönetimine ilişkin teoriler, süreçler, sistemler, kurallar ve bunların modern pazarlama anlayışındaki yeri hakkında güncel bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır. İkinci bölümde ise birinci bölümdeki teorik bilgiler ışığında ürün ve marka örneklerinin incelenmesi ve çözümlenmesi yoluyla konunun uygulama boyutunun incelenmesi mümkün olacaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders pazarlamanın tarihsel gelişimi ve modern pazarlama, ürün türleri, yeni ürün geliştirme süreci, marka ve marka ile ilgili kavramlar konularını içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Elektronik Ortam |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi ve Modern Pazarlama |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı, örnekler |
|
2 |
Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi ve Modern Pazarlama |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı, örnekler |
|
3 |
Pazarlama Yönetimi İlkeleri ve Temel Kavramlar |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı, örnekler |
|
4 |
Ürün |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı, örnekler |
|
5 |
Ürün Türleri ve Temel Kavramlar |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı, örnekler |
|
6 |
Ürün, İhtiyaçlar ve Tüketici Davranışı İlişkisi |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı, örnekler |
|
7 |
Ürün Yönetimi Stratejileri ve Ürün Yönetimi Kararları |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı, örnekler |
|
8 |
Arasınav |
Sınava hazırlık |
Sınav |
|
9 |
Yeni Ürün Geliştirme Süreci ve Yönetimi |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı, örnekler |
|
10 |
Ürün Yaşam Eğrisi ve Ürün Farklılaştırma Kararları |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı, örnekler |
|
11 |
Ürün Karması Kararları |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı, örnekler |
|
12 |
Markanın Temel Kavramları |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı, örnekler |
|
13 |
Marka Geliştirme ve Barka Algısı Yaratma |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı, örnekler |
|
14 |
Marka Yönetimi ve Marka Stratejisi |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı, örnekler |
|
15 |
Marka Yaratma, Konumlandırma, Farklılaştırma |
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı, örnekler |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
-
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Marka Yaratmanın 22 Kuralı, Al Ries ve Laura Ries, MediaCat Yayınları, 2009 İstanbul
Marka Yönetimi, Murat Selim Selvi, Detay Yayıncılık, 2007 Ankara
Marka ve Marka Stratejileri, Çağatan Taşkın ve Ömer Akat, Alfa Akademi Basın Yayın, 2008 Bursa
Marketing An Introduction, (11th Edition) Gary Armstrong and Philip Kotler, Prentice Hall 2012
Büyük Markalar Büyük Hatalar, Jack Trout, MediaCat Yayınları, 2. Baskı, 2008 İstanbul
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Pazarlama biliminin alanları üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahip olur. |
5 |
|
2 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun pazarlama yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becerisine sahip olur.
|
5 |
|
3 |
Pazarlama fonksiyonunun planlama, uygulama ve kontrol aşamalarına yönelik bilgi ve kavrayış becerisine sahip olur. |
5 |
|
4 |
Pazarlama bilimini disiplinlerarası bir çerçevede sistematik olarak düşünebilir. |
5 |
|
5 |
Pazarlama alan yazınındaki materyalleri analiz edebilir, farklı teorik görüşleri fark edebilir ve değerlendirebilir. |
4 |
|
6 |
Pazarlama yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistiki yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. |
1 |
|
7 |
Karşılaştığı pazarlama sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir.
|
5 |
|
8 |
Pazarlama yönetiminin temel adımlarını izleyerek pazarlama metotlarını uygulayabilir.
|
5 |
|
9 |
Karar alma süreçlerine yardımcı olacak elektronik veri tabanlarını ve istatistik yazılımlarını kullanabilir ve yeteneklerini geliştirebilir. |
1 |
|
10 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. |
5 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
5 |
|
12 |
Pazarlama alanında akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahip olur. |
5 |
|
13 |
Pazarlama ile ilgili bir konuda, görsellerden de destek alarak Türkçe ve en az bir yabancı dilde akademik yaşama ve iş yaşamına uygun konuşmalar ya da sunumlar yapabilme yeteneğine sahip olur. |
5 |
|
14 |
Geleneksel yaklaşımı, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirebilme ve uygulama becerisine sahip olur. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
25 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|