|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Hizmet Pazarlaması |
|
Dersin Kodu |
: |
EMG43 706 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. HİLAL İNAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Hizmet kavramının tanımını ve temel özelliklerini kavrar.
Yeni hizmet geliştirme sürecinin aşamalarını ve önemini kavrar.
Hizmetlerin fiyatlandırılmasında kullanılabilecek çeşitli fiyatlama stratejileri hakkında bilgi sahibi olur.
Hizmetlere ilişkin tutundurma faaliyetlerinde izlenecek stratejiler hakkında bilgi sahibi olur.
Hizmetlerin tüketiciye ulaştırılmasında kullanılabilecek dağıtım kanalı alternatifleri hakkında bilgi sahibi olur.
Hizmetler için talep ve kapasite yönetiminde kullanılabilecek stratejileri belirler.
Hizmet kalitesinin boyutlarını belirlemek ve geliştirilmesini sağlamak üzere öneriler sunar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Uzaktan |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı hizmetler, hizmet pazarlaması ve hizmet stratejileriyle ilgili temel bilgileri vermek ve hizmet endüstrisindeki işletmeler için ürün, fiyatlama, tutundurma ve dağıtım stratejilerini belirlemektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders hizmetin tanımı ve kapsamı, hizmetin temel özellikleri, hizmetlerde ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma, talep ve kapasite yönetimi ve hizmet kalitesi konularını içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Elektronik Ortam |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Hizmet Kavramının Tanımı |
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
2 |
Hizmetin Ayırt Edici Özellikleri |
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
3 |
Hizmetin Ayırt Edici Özellikleri |
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
4 |
Hizmetlerin Sınıflandırılması |
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
5 |
Hizmet Ürününü Anlamak |
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
6 |
Hizmetlerin Fiyatlandırılması |
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
7 |
Hizmetlerde Tutundurma |
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
8 |
Arasınav |
Sınava hazırlık |
Test |
|
9 |
Hizmetlerde Dağıtım |
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
10 |
Hizmetlerde Dağıtım |
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
11 |
Genişletilmiş Pazarlama Karması Unsurları |
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
12 |
Genişletilmiş Pazarlama Karması Unsurları |
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
13 |
Talep ve Kapasite Yönetimi |
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
14 |
Talep ve Kapasite Yönetimi |
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
15 |
Hizmet Kalitesi |
İlgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Hizmet Pazarlaması, Yar.Doç.Dr. Hilal İNAN, Nobel Kitapevi, 2010
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Hizmet Pazarlaması, Prof.Dr. Sevgi Ayşe ÖZTÜRK, 8.Baskı, Ekin Basın Yayın Dağıtım, 2008 Hizmet Pazarlaması, Kasım Karahan Hizmet Pazarlaması, Orhan İçöz
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Pazarlama biliminin alanları üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahip olur. |
5 |
|
2 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun pazarlama yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becerisine sahip olur.
|
5 |
|
3 |
Pazarlama fonksiyonunun planlama, uygulama ve kontrol aşamalarına yönelik bilgi ve kavrayış becerisine sahip olur. |
5 |
|
4 |
Pazarlama bilimini disiplinlerarası bir çerçevede sistematik olarak düşünebilir. |
5 |
|
5 |
Pazarlama alan yazınındaki materyalleri analiz edebilir, farklı teorik görüşleri fark edebilir ve değerlendirebilir. |
5 |
|
6 |
Pazarlama yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistiki yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. |
1 |
|
7 |
Karşılaştığı pazarlama sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir.
|
5 |
|
8 |
Pazarlama yönetiminin temel adımlarını izleyerek pazarlama metotlarını uygulayabilir.
|
5 |
|
9 |
Karar alma süreçlerine yardımcı olacak elektronik veri tabanlarını ve istatistik yazılımlarını kullanabilir ve yeteneklerini geliştirebilir. |
1 |
|
10 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. |
5 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
5 |
|
12 |
Pazarlama alanında akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahip olur. |
5 |
|
13 |
Pazarlama ile ilgili bir konuda, görsellerden de destek alarak Türkçe ve en az bir yabancı dilde akademik yaşama ve iş yaşamına uygun konuşmalar ya da sunumlar yapabilme yeteneğine sahip olur. |
5 |
|
14 |
Geleneksel yaklaşımı, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirebilme ve uygulama becerisine sahip olur. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 114 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|