Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uluslararası Pazarlama |
|
Dersin Kodu |
: |
EMG43 704 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. DENİZ MÜFTÜOĞLU ZEREN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Uluslararası pazarlama çevresini analiz edebilir.
Yabancı pazarlara uygun pazarlama stratejileri belirleyebilir.
Yabancı pazarları anlayabilmek için araştırma becerileri geliştirebilir.
Yabancı pazarlardaki çevresel farklılıkları tanımlayabilir.
Modern dünyadaki pazarlama uygulayıcılarının karşılaştığı karmaşık süreçleri tanımlayabilir.
Küresel problemlerin çözümüne yönelik ulaşılacak bilgi kaynaklarını bulabilir. Küresel pazarlara yönelik pazarlama planı hazırlayabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Uzaktan |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı öğrencilerin uluslararası pazarlama alanındaki kavram ve kurumları irdelemelerine, bu alandaki teori ve uygulamaların temellerini öğrenebilmelerine yol göstermektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders uluslararası pazarlamanın tanımı ve kapsamı, uluslararası pazarlama çevresi, uluslararası pazarlamada ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma, uluslararası pazara giriş stratejileri ile ilgili konuları içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Elektronik Ortam |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Uluslararası Pazarlama ve Uluslararası Dinamik Çevre |
Ders kitabında ilgili kısımların okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
2 |
Ekonomik Çevre ve Küreselleşme |
Ders kitabında ilgili kısımların okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
3 |
Politik ve Yasal Çevre |
Ders kitabında ilgili kısımların okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
4 |
Kültürel Dinamikler I |
Ders kitabında ilgili kısımların okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
5 |
Kültürel Dinamikler II |
Ders kitabında ilgili kısımların okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
6 |
Küreselleşme Tartışmaları |
Ders kitabında ilgili kısımların okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
7 |
Çevre (Dünya’nın Durumu) |
Ders kitabında ilgili kısımların okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
8 |
Arasınav |
Sınava hazırlık |
Sınav |
|
9 |
Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri |
Ders kitabında ilgili kısımların okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
10 |
İhracat İşlemleri (Dökümantasyon ve Ödeme Şekilleri) |
Ders kitabında ilgili kısımların okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
11 |
Uluslararası Lojistik Yönetimi (Teslim Şekilleri, Taşıma) |
Ders kitabında ilgili kısımların okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
12 |
Uluslararası Piyasalarda Pazarlama Karması Yönetimi-Ürün |
Ders kitabında ilgili kısımların okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
13 |
Uluslararası Piyasalarda Pazarlama Karması Yönetimi-Fiyat |
Ders kitabında ilgili kısımların okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
14 |
Uluslararası Piyasalarda Pazarlama Karması Yönetimi-Dağıtım |
Ders kitabında ilgili kısımların okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
15 |
Uluslararası Piyasalarda Pazarlama Karması Yönetimi -Tutundurma |
Ders kitabında ilgili kısımların okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Pazarlama biliminin alanları üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahip olur. |
5 |
|
2 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun pazarlama yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becerisine sahip olur.
|
5 |
|
3 |
Pazarlama fonksiyonunun planlama, uygulama ve kontrol aşamalarına yönelik bilgi ve kavrayış becerisine sahip olur. |
5 |
|
4 |
Pazarlama bilimini disiplinlerarası bir çerçevede sistematik olarak düşünebilir. |
5 |
|
5 |
Pazarlama alan yazınındaki materyalleri analiz edebilir, farklı teorik görüşleri fark edebilir ve değerlendirebilir. |
4 |
|
6 |
Pazarlama yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistiki yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. |
1 |
|
7 |
Karşılaştığı pazarlama sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir.
|
5 |
|
8 |
Pazarlama yönetiminin temel adımlarını izleyerek pazarlama metotlarını uygulayabilir.
|
5 |
|
9 |
Karar alma süreçlerine yardımcı olacak elektronik veri tabanlarını ve istatistik yazılımlarını kullanabilir ve yeteneklerini geliştirebilir. |
1 |
|
10 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. |
5 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
5 |
|
12 |
Pazarlama alanında akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahip olur. |
5 |
|
13 |
Pazarlama ile ilgili bir konuda, görsellerden de destek alarak Türkçe ve en az bir yabancı dilde akademik yaşama ve iş yaşamına uygun konuşmalar ya da sunumlar yapabilme yeteneğine sahip olur. |
5 |
|
14 |
Geleneksel yaklaşımı, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirebilme ve uygulama becerisine sahip olur. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|