Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Dönem Projesi |
|
Dersin Kodu |
: |
MG28P 700 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. SELÇUK ÇOLAK Doç.Dr. ARZU UZUN Dr.Öğr. ÜyesiDr. B.GÜLSÜN NAKIBOĞLU Prof.Dr. ERKUT DÜZAKIN Dr.Öğr. ÜyesiDr. MERTDEMİRCİOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Proje konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirir, geliştirir ve bunları kullanabilme becerisi kazanır Aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi kazanır Proje konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi ve yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir Proje konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi kazanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dönem projesi, bir öğretim üyesinin danışmanlığında teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra öğrencinin bağımsız bir çalışma yürütebilmesini içerir. Bu nedenle çalışma süresince öğrenci literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunmaya yönelik olarak danışmanının gözetiminde çalışmalar yapar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Öğretim üyesinin ofisi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Proje hazırlama sürecinin incelenmesi
|
kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi
|
danışman ile görüşme-tartışma
|
|
2 |
Proje ana konusunun belirlenmesi |
kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi
|
danışman ile görüşme-tartışma
|
|
3 |
Kaynak taraması |
kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi
|
danışman ile görüşme-tartışma
|
|
4 |
Proje konusunun netleştirilmesi |
kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi
|
danışman ile görüşme-tartışma
|
|
5 |
Kaynak taraması |
Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi
|
Danışman ile görüşme-tartışma
|
|
6 |
İçerik oluşturma |
Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi |
Danışman ile görüşme-tartışma
|
|
7 |
ön yazıma başlama |
Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi |
Danışman ile görüşme-tartışma
|
|
8 |
ara değerlendirme |
Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi |
Danışman ile görüşme-tartışma
|
|
9 |
proje sürecini değerleme eksik yerleri tamamlama |
Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi |
Danışman ile görüşme-tartışma
|
|
10 |
proje sürecini değerleme eksik yerleri tamamlama |
Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi |
Danışman ile görüşme-tartışma
|
|
11 |
bulguları değerlendirme ve sonucu yazma |
Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi |
Danışman ile görüşme-tartışma
|
|
12 |
bulguları değerlendirme ve sonucu yazma |
Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi |
Danışman ile görüşme-tartışma
|
|
13 |
ilk okuma ve değerlendirme |
Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi |
Danışman ile görüşme-tartışma
|
|
14 |
Eksiklikleri tamamlama |
Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi |
Danışman ile görüşme-tartışma
|
|
15 |
Son kontrol |
Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi |
Danışman ile görüşme-tartışma
|
|
16/17 |
Proje sunumu ve teslimi |
Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi |
Danışman ile görüşme-tartışma
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Üretim Yönetimi ve Sayısal Yöntemler kavramlarını listeleme, tanımlama ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama |
4 |
|
2 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme |
4 |
|
3 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklama |
3 |
|
4 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme |
4 |
|
5 |
İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulama |
3 |
|
6 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşma |
4 |
|
7 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma |
4 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
4 |
|
9 |
Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma |
4 |
|
10 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama |
4 |
|
11 |
İşletme biliminin alanları üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma |
4 |
|
12 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|