|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İstatistiksel Veri Analizi |
|
Dersin Kodu |
: |
MG28 709 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MERTDEMİRCİOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İstatistik paket programı kullanarak veri analizi yapmak Verilerin paket programa girişini ve düzenlemesini öğrenmek Tanımlayıcı istatistikler, frekans tabloları ile ilgili analizleri yapmak Tek yönlü varyans analizi, regresyon ve korelasyon analizi yapmayı öğrenmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Günlük iş yaşamında kullanılan istatistiksel verilerin kolayca analiz edilmesi ve öğrenilen istatistiksel çözüm yöntemlerinin bilgisayar uygulamalarını iş yaşamında kullanabilecek düzeye gelmelerini sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Veri analizine yönelik istatistiki uygulamalar üzerine odaklanılan derste verilerin nasıl düzenlendiği, işlendiği ve çözümlendiği üzerine bilgiler verilmektedir. Ayrıca bir istatistik programı yardımıyla da uygulama yapılmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Blok 2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel İstatistiki Bilgiler: ortalama, medyan,... |
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
2 |
Temel İstatistiki Bilgiler Devamı |
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
3 |
Grafik ve Tablo Oluşturma ve Çeşitleri |
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
4 |
Örneklem, Veri Tipleri |
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
5 |
Veri Tipleri Devam
|
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
6 |
Olasılık Dağılımları (normal, binom, poisson)
|
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
7 |
Olasılık Dağılımları devam |
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
8 |
Ara Sınav
|
Sınava Hazırlık |
Online Sınav |
|
9 |
Hipotez Testleri
|
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
10 |
Hipotez Testleri Devam |
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
11 |
Nedensel Tahmin Metotları |
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
12 |
Regresyon Analizi
|
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
13 |
Çoklu Regresyon Analizi-Korelasyon Analizi |
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
14 |
Karar Teorisi |
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
15 |
Simulasyon |
İlgili Kaynakların Okunması |
Anlatım ve Tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Bowerman B.L. & O’Connel R.T. Forecasting and Time Series: Applied Approach, Duxbury
İşletme Yöneticileri için Excel ile Sayısal Karar Verme Teknikleri, Erkut DÜZAKIN,ADANA.
Olasılık ve İstatistik, Fikri AKDENİZ,ADANA.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Management Science, Render and Stair, USA
Operations Research, Winston, USA
Statistics For Business and Economics, Paul Newbold, Prentice-Hall
Business Statistics in Practice, Bowerman B.L., O’Connel R.T. & Hand M.L., McGraw Hill
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Üretim Yönetimi ve Sayısal Yöntemler kavramlarını listeleme, tanımlama ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama |
5 |
|
2 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme |
5 |
|
3 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklama |
5 |
|
4 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme |
4 |
|
5 |
İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulama |
3 |
|
6 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşma |
5 |
|
7 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma |
3 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
3 |
|
9 |
Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma |
4 |
|
10 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama |
3 |
|
11 |
İşletme biliminin alanları üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma |
5 |
|
12 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
30 |
30 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
30 |
30 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|