|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Teknoloji ve Yenilik Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MG28 706 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ARZU UZUN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Teknoloji ve yenilik yönetiminde önemli kavram ve yaklaşımları tanımlar Çeşitli teknoloji uygulamalarını işletmelere adapte edebilme yeteneğine sahip olur Sistem mantığı ile düşünme, olaylar arasındaki ilişkileri kavrama, model kurma yeteneğine sahip olur Problemleri tanımlama, analiz yapma ve problem çözme yeteneğini kazanır Yenilikçi ve yaratıcı birey olma bilincinin geliştirmek & bilgilerin teoriden pratiğe dönüştürülerek fikir üretir ve toplumsal sorunların çözümünde kullanılması becerisini geliştirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders, yöneticilerin teknoloji ve yenilik faaliyetlerini yönetmek için ihtiyaç duyduğu bilgi ve becerilerini artırmaya yöneliktir. Burada elde edilen bilgiler sayesinde, yöneticiler firmalarının, teknolojik olarak ileri seviyede tutulmasını sağlayacak ve bu ileri teknolojilerden en fazla verimi elde edecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Özel ve Kamu sektöründeki Ar-Ge kuruluşları; İhale yönetimi, teklif hazırlama, teklif içeriği; Yenilikçi firmaların karakteristiği, proje finansmanı; Motivasyon teorileri, Ar-Ge ve teknik personelin motivasyonu; Ar-Ge Stratejik Yönetimi, misyon, amaç, hedef, strateji ve faaliyetler; strateji, teknoloji ve yeniliğin entegrasyonu; WBS, iş paketleri, teknoloji kaynakları; Takım oluşturma, etkin takımlar, takım liderliği, takım tipleri; Ar-Ge liderliği, prensipleri, yönetim-liderlik karşılaştırması; Kaizen, Deming’in tekeri, yenilik – Kaizen karşılaştırması, Kaizen araçları konuları işlenecektir.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik dönem başında ilan edilecektir |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Teknolojik Yenilik |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı, soru cevap |
|
2 |
Yenilik Süreci |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı, soru cevap |
|
3 |
Yenilik Teorileri |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı, soru cevap |
|
4 |
Yenilik Planlaması |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı, soru cevap |
|
5 |
Strateji ve Yenilik |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı, soru cevap |
|
6 |
Ar&Ge Yönetimi |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı, soru cevap |
|
7 |
Yeniliğin İktisadi Boyutu |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı, soru cevap |
|
8 |
Vize sınavı |
Sınava yönelik çalışma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Yeni Ürünler |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı, soru cevap |
|
10 |
Faaliyet Stratejileri & Yenilik |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı, soru cevap |
|
11 |
Faaliyet Stratejileri & Yenilik |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı, soru cevap |
|
12 |
Ürün ve Süreç Yenilikçiliği |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı, soru cevap |
|
13 |
Ürün ve Süreç Yenilikçiliği |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı, soru cevap |
|
14 |
Kamu Politikaları ve Yenilik |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı, soru cevap |
|
15 |
Geleceğin Teknolojilerini Yönetmek |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı, soru cevap |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
Sınava yönelik çalışma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ettlie, J. Managing Technological Innovation, 2000, John Wiley & Sons
Ders slayt ve notları
Tidd, J. & Bessant, J. Managing Innovation: Integrating Technological, Market and Organizational Change, 2009, John Wiley & Sons
Dodgson, M., Gann, D.M. & Salter, A. The Management of Technological Innovation: Strategy and Practice: The Strategy and Practice, 2008, Oxford
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Üretim Yönetimi ve Sayısal Yöntemler kavramlarını listeleme, tanımlama ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama |
5 |
|
2 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme |
4 |
|
3 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklama |
5 |
|
4 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme |
4 |
|
5 |
İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulama |
4 |
|
6 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşma |
4 |
|
7 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma |
4 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
5 |
|
9 |
Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma |
4 |
|
10 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama |
4 |
|
11 |
İşletme biliminin alanları üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma |
4 |
|
12 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
30 |
30 |
|
Toplam İş Yükü: | 120 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|