|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Egzersiz Ve Beslenme |
|
Dersin Kodu |
: |
BEO406 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. CAHİDE YAĞMUR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. Sporcularda enerji ve besin ögesi gereksinimlerini karşılayabilmenin sporcu sağlığı üzerine etkilerini kavrar. Müsabaka öncesi ,sırası,sonrası beslenme özelliklerini bilir. Besinsel ergojenik yardımcıları ve etkilerini bilir. Beslenme,sağlık,performans etkileşimini bilerek sporda doğru beslenmeyi uygular ve uygulatır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Beslenmenin temel bilgi ve ilkelerini öğreterek sporda beslenme ,sağlık ,performans etkileşimini bilen ve bu bilgilerini pratiğe aktaran sporcular yetiştirmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Beslenmenin temel bilgisi
sporda beslenme
sağlık, performans etkileşimi
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
BESLENMENİN ÖNEMİ; BESLENME ,SAĞLIK VE PERFORMANS İLİŞKİSİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
2 |
Karbonhidratlar |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
3 |
Yağlar |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
4 |
Proteinler |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
5 |
BESİNLERİN ENERJİ DEĞERİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
6 |
ENERJİ HARCANMASININ SAPTANMASI VE BİREYLERİN ENERJİ GEREKSİNİMLERİNİN HESAPLANMASI
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
7 |
SUYUN BESLENMEDEKİ ÖNEMİ
|
Lecture, Question and answer, discussion |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
8 |
Ara Sınav
|
Tekrar |
Yazılı sınav |
|
9 |
ELEKTROLİT MİNERALLER(SODYUM, POTASYUM, KLOR) VE KALSİYUM, FOSFOR
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
10 |
MAGNEZYUM, DEMİR, BAKIR, İYOT, FLORİD, ÇİNKO, MANGANEZ, KROM, MOLİBDEN, KÜKÜRT, KOBALT, SELENYUM;AĞIR METALLER VE TOKSİK ETKİLERİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
11 |
A,D,E,K VİTAMİNLERİ
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
12 |
TİAMİN, RİBOFLAVİN, NİASİN, RİBOFLAVİN VİTAMİN B6, FOLİK ASİT, VİTAMİN B12, PANTOTENİK ASİT, BİOTİN |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
13 |
MÜSABAKA ÖNCESİ,SIRASI,SONRASI BESLENME ÖZELLİKLERİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
14 |
DEĞİŞİK YAŞ GRUBU SPORCULARIN BESİN ÖĞESİ GEREKSİNİMLERİ VE BUNLARI KARŞILAYABİLECEKLERİ ÖRNEK MENÜLER |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
15 |
BESİNSEL ERGOJENİK YARDIMCILAR VE ETKİLERİ |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Tekrar |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Güneş, Ziyanur: Spor ve Beslenme: Antrenör ve Sporcu El Kitabı. Bağırgan Yayımevi, Ankara,1998
Ersoy, Gülgün: Çocuk ve Genç Sporcular İçin Beslenme. Ata Ofset Matbaacılık, Ankara 2007.
Ersoy, Gülgün: Çocuk ve Genç Sporcular İçin Beslenme. Ata Ofset Matbaacılık, Ankara 2007.
Maughan R.,Burke L.M.:Sports Nutrition.Blackwell publishing,USA,2002.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
3 |
|
2 |
Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
2 |
|
3 |
Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
4 |
|
4 |
Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
0 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
2 |
|
6 |
Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
4 |
|
7 |
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 86 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.44 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|