|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sağlık İletişimi Uygulamaları |
|
Dersin Kodu |
: |
AS 414 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLNURKAPLAN ESEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sağlık iletişimini irdeler ve yorumlar. Sağlık iletişiminde kullanılan araç ve yöntemleri belirler ve yönetir. Sağlık iletişiminde uygulanan kampanya sürecini kavrar, tasarlar ve uygular. Sağlık iletişimi alanındaki faaliyetlerde medyayı etkin bir şekilde kullanır ve yönlendirir. Sağlık iletişiminde kişilerarası iletişim becerilerini geliştirir ve uygular. Sağlık iletişimine yönelik iletişim projeleri hazırlar ve faaliyet alanında yönetir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sağlık iletişiminin uygulama alanları ve biçimlerini öğretmeyi içeren derste; kişilerarası ve kitlesel iletişim faaliyetlerinin sağlık bilgisi üzerindeki etkinliğinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi incelenip sağlık iletişiminde kullanılan araç ve yöntemlerin planlanmasının, hazırlanmasının ve uygulanmasının öğrenciye aktarılması amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Medya ve Sağlık İletişimi, Halkla İlişkiler ve Sağlık İletişimi, Reklam ve Sağlık İletişimi, Sosyal Pazarlama ve Sağlık İletişimi, Yeni İletişim Teknolojileri ve Sağlık İletişimi, Kriz İletişimi ve Sağlık İletişimi, Kişilerarası İletişim ve Sağlık İletişimi, Uygulamalara Yönelik Materyallerin Hazırlanması ele alınıp aktarılarak; uygulamalı olarak proje hazırlanması gerçekleştirilecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sağlık İletişimine Giriş. |
Kaynak Okuma |
Beyin Fırtınası - Sözlü |
|
2 |
Medya ve Sağlık İletişimi. |
Kaynak Okuma |
Beyin Fırtınası - Sözlü |
|
3 |
Halkla İlişkiler ve Sağlık İletişimi. Örnek Olayların İrdelenip İncelenmesi. |
Kaynak Okuma |
Beyin Fırtınası - Sözlü |
|
4 |
Reklam ve Sağlık İletişimi. Örnek Olayların İrdelenip İncelenmesi |
Kaynak Okuma |
Beyin Fırtınası - Sözlü |
|
5 |
Sosyal Pazarlama ve Sağlık İletişimi. Örnek Olayların İrdelenip İncelenmesi. |
Kaynak Okuma |
Beyin Fırtınası - Sözlü |
|
6 |
Yeni İletişim Teknolojileri ve Sağlık İletişimi. Örnek Olayların İrdelenip İncelenmesi. |
Kaynak Okuma |
Beyin Fırtınası - Sözlü |
|
7 |
Kriz İletişimi ve Sağlık İletişimi. Örnek Olayların İrdelenip İncelenmesi. |
Kaynak Okuma |
Beyin Fırtınası - Sözlü |
|
8 |
Ara Sınav |
İşlenmiş Konular |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Kişilerarası İletişim ve Sağlık İletişimi. Örnek Olayların İrdelenip İncelenmesi. |
Kaynak Okuma |
Beyin Fırtınası - Sözlü |
|
10 |
Sağlık İletişimi Uygulamalarına Yönelik Materyallerin Hazırlanması. |
Kaynak Okuma |
Beyin Fırtınası - Sözlü |
|
11 |
Proje Sunumu. |
Proje Ödevi |
Beyin Fırtınası - Sözlü - Sunum |
|
12 |
Proje Sunumu. |
Proje Ödevi |
Beyin Fırtınası - Sözlü - Sunum |
|
13 |
Proje Sunumu. |
Proje Ödevi |
Beyin Fırtınası - Sözlü - Sunum |
|
14 |
Proje Sunumu. |
Proje Ödevi |
Beyin Fırtınası - Sözlü - Sunum |
|
15 |
Sağlık İletişimi Uygulamaları Üzerine Genel Değerlendirme. Projelerin Genel Değerlendirmesi. |
Kaynak Okuma |
Beyin Fırtınası - Sözlü |
|
16/17 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
İşlenmiş Konular |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ruhi Selçuk Tabak (1999). Sağlık İletişimi, İstanbul: Literatür Yayıncılık.
Ayla Okay (2007). Sağlık İletişimi, İstanbul: Farmaskop/MediaCat Yayınları.
İnci Çınarlı (2008). Sağlık İletişimi ve Medya, Ankara: Nobel Yayınları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Konuyla İlgili Makaleler ve Elektronik Kaynaklar
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. |
0 |
|
2 |
Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. |
0 |
|
3 |
Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. |
4 |
|
4 |
Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. |
2 |
|
5 |
Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. |
4 |
|
6 |
Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. |
5 |
|
7 |
Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. |
0 |
|
8 |
İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri’nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. |
0 |
|
9 |
Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. |
4 |
|
10 |
Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. |
0 |
|
11 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
0 |
|
12 |
Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. |
3 |
|
13 |
Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. |
4 |
|
14 |
Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. |
3 |
|
15 |
Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
16 |
Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. |
4 |
|
17 |
Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. |
3 |
|
18 |
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. |
0 |
|
19 |
Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 76 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|