|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türk Dış Politikası |
|
Dersin Kodu |
: |
AS 412 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. İLKERÖZDEMİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Türk dış politikasının tarihi hakkında bilgi edinir
Türk dış politikası ve uluslararası ilişkiler kavramlarını bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. Türk Dış Politikasındaki güncel konular ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olur Dünya konjonktüründe Türkiye’nin siyasi yapılanması hakkında bilgi sahibi olarak yorum yapabilme yeteneği kazanır ve konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. Türk dış politikası ve iletişim bilgisini sentezler.
İletişim tarihi ile dış politika arasındaki bağlantıları anlar ve açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türk dış politikasının tarihi hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi, ulusal ve uluslararası süreç, gelişme ve sorunları, tarih ve gelecek perspektifinde, bilimsel yöntemlerle tanımlama, anlamlandırma, analiz etme bilgi ve becerisi kazandırılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşundan günümüze kadar geçen süreçte Türk dış politikasının incelenmesi.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Türk Dış Politikasına Giriş |
- |
Literatür |
|
2 |
Uluslararası İlişkiler-Temel Kavramlar |
Okuma |
Anlatma |
|
3 |
Uluslararası İlişkiler, diplomasi ve iletişim |
okuma |
Anlatım ve yorum |
|
4 |
Kurtuluş Savaşında Türk Dış Politikası |
Okuma |
Literatür ve yorum |
|
5 |
Cumhuriyetin kuruluş döneminde Türk dış politikası |
Okuma |
Literatür ve yorum |
|
6 |
1929 Krizi ve 1930´lı yılllarda Türk Dış Politikası |
Okuma ve Araştırma |
Literatür, yorum ve tartışma |
|
7 |
İkinci Dünya Savaşı öncesi ve sonrasında Türk Dış Politikası |
Okuma ve Araştırma |
Literatür, yorum ve tartışma |
|
8 |
1950´li yıllarda Türk Dış Politikası |
Okuma ve Araştırma |
Literatür, yorum ve tartışma |
|
9 |
Ara Sınav |
Dosyadaki tüm notlar |
Yazılı sınavda bilgi |
|
10 |
1960´lı yıllarda Türk Dış Politikası |
Okuma ve Araştırma |
Literatür, yorum ve tartışma |
|
11 |
1970´lı yıllarda Türk Dış Politikası |
Okuma ve Araştırma |
Literatür, yorum ve tartışma |
|
12 |
Küreselleşme ve 1980´li yılllarda Türk Dış Politikası |
Okuma, Araştırma ve Sunum Hazırlama |
Sunum, yorum ve tartışma |
|
13 |
Sosyalist blokun çöküşü, yeni liberalizm ve 1990´lı yıllarda Türk Dış Politikası |
Okuma, Araştırma ve Sunum Hazırlama |
Sunum, yorum ve tartışma |
|
14 |
2000´li yılllarda Türk Dış Politikası |
Okuma, Araştırma ve Sunum Hazırlama |
Sunum, yorum ve tartışma |
|
15 |
Genel değerlendirme |
Dosyadaki tüm notlar |
Literatür, yorum ve tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Dosyadai tüm notlar |
Yazılı sınavda bilgi ve yorum |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Türk Dış Politikası: Kurtuluş Savaşından Bugüne Olgular, Belgeler, Yorumlar, Bakın Oran, Cilt II İstanbul, İletişim Yayınları, 2010
Türk Dış Politikası: Kurtuluş Savaşından Bugüne Olgular, Belgeler, Yorumlar, Baskın Oran, Cilt I İstanbul, İletişim Yayınları, 2001
Türk Dış Politikası: Kurtuluş Savaşından Bugüne Olgular, Belgeler, Yorumlar, Bakın Oran, Cilt III İstanbul, İletişim Yayınları, 2013
Türk Dış Politikası Tarihi, Kemal Kar pat, Timaş Basım, 2012
Dış İlişkiler ve Türk Politikası, Kamuran Gürün, A.Ü. Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları, 1983l
Türk Dış Politikası 1919-2012, Editör: Haydar Çakmak, Platin Yayınları, 2013
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. |
3 |
|
2 |
Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. |
4 |
|
3 |
Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. |
1 |
|
4 |
Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. |
0 |
|
5 |
Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. |
4 |
|
6 |
Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. |
3 |
|
7 |
Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. |
1 |
|
8 |
İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri’nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. |
2 |
|
9 |
Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. |
1 |
|
10 |
Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. |
1 |
|
11 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
0 |
|
12 |
Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. |
0 |
|
13 |
Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. |
0 |
|
14 |
Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. |
2 |
|
15 |
Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. |
2 |
|
16 |
Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. |
0 |
|
17 |
Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. |
5 |
|
18 |
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. |
0 |
|
19 |
Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
0 |
|
20 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
4 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 76 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|