Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türk Dış Politikası

Dersin Kodu : AS 412

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. İLKERÖZDEMİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Türk dış politikasının tarihi hakkında bilgi edinir
Türk dış politikası ve uluslararası ilişkiler kavramlarını bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir.
Türk Dış Politikasındaki güncel konular ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olur
Dünya konjonktüründe Türkiye’nin siyasi yapılanması hakkında bilgi sahibi olarak yorum yapabilme yeteneği kazanır ve konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır.
Türk dış politikası ve iletişim bilgisini sentezler.
İletişim tarihi ile dış politika arasındaki bağlantıları anlar ve açıklar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Türk dış politikasının tarihi hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi, ulusal ve uluslararası süreç, gelişme ve sorunları, tarih ve gelecek perspektifinde, bilimsel yöntemlerle tanımlama, anlamlandırma, analiz etme bilgi ve becerisi kazandırılması.

Dersin İçeriği : Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşundan günümüze kadar geçen süreçte Türk dış politikasının incelenmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Türk Dış Politikasına Giriş - Literatür
2 Uluslararası İlişkiler-Temel Kavramlar Okuma Anlatma
3 Uluslararası İlişkiler, diplomasi ve iletişim okuma Anlatım ve yorum
4 Kurtuluş Savaşında Türk Dış Politikası Okuma Literatür ve yorum
5 Cumhuriyetin kuruluş döneminde Türk dış politikası Okuma Literatür ve yorum
6 1929 Krizi ve 1930´lı yılllarda Türk Dış Politikası Okuma ve Araştırma Literatür, yorum ve tartışma
7 İkinci Dünya Savaşı öncesi ve sonrasında Türk Dış Politikası Okuma ve Araştırma Literatür, yorum ve tartışma
8 1950´li yıllarda Türk Dış Politikası Okuma ve Araştırma Literatür, yorum ve tartışma
9 Ara Sınav Dosyadaki tüm notlar Yazılı sınavda bilgi
10 1960´lı yıllarda Türk Dış Politikası Okuma ve Araştırma Literatür, yorum ve tartışma
11 1970´lı yıllarda Türk Dış Politikası Okuma ve Araştırma Literatür, yorum ve tartışma
12 Küreselleşme ve 1980´li yılllarda Türk Dış Politikası Okuma, Araştırma ve Sunum Hazırlama Sunum, yorum ve tartışma
13 Sosyalist blokun çöküşü, yeni liberalizm ve 1990´lı yıllarda Türk Dış Politikası Okuma, Araştırma ve Sunum Hazırlama Sunum, yorum ve tartışma
14 2000´li yılllarda Türk Dış Politikası Okuma, Araştırma ve Sunum Hazırlama Sunum, yorum ve tartışma
15 Genel değerlendirme Dosyadaki tüm notlar Literatür, yorum ve tartışma
16/17 Final Sınavı Dosyadai tüm notlar Yazılı sınavda bilgi ve yorum


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Türk Dış Politikası: Kurtuluş Savaşından Bugüne Olgular, Belgeler, Yorumlar, Bakın Oran, Cilt II İstanbul, İletişim Yayınları, 2010
 Türk Dış Politikası: Kurtuluş Savaşından Bugüne Olgular, Belgeler, Yorumlar, Baskın Oran, Cilt I İstanbul, İletişim Yayınları, 2001
 Türk Dış Politikası: Kurtuluş Savaşından Bugüne Olgular, Belgeler, Yorumlar, Bakın Oran, Cilt III İstanbul, İletişim Yayınları, 2013
 Türk Dış Politikası Tarihi, Kemal Kar pat, Timaş Basım, 2012
 Dış İlişkiler ve Türk Politikası, Kamuran Gürün, A.Ü. Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları, 1983l
 Türk Dış Politikası 1919-2012, Editör: Haydar Çakmak, Platin Yayınları, 2013
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. 3
2 Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. 4
3 Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. 1
4 Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. 0
5 Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. 4
6 Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. 3
7 Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. 1
8 İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri’nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. 2
9 Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. 1
10 Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. 1
11 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. 0
12 Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. 0
13 Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. 0
14 Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. 2
15 Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. 2
16 Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. 0
17 Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. 5
18 Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. 0
19 Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. 0
20 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 76
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.04
Dersin AKTS Kredisi: 3