Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Siyasal İletişim

Dersin Kodu : ILT407

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. İLKERÖZDEMİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Siyasal iletişim ile ilgili temel oluşturacak kavramsal bilgiye sahip olmak. Siyasal iletişim ile ilgili terminolojiyi içselleştirir.,
Siyasal iletişim alanındaki temel kavramları ve siyasal iletişimin tarihsel gelişimini açıklar.
İletişim olgusuna disiplinlerarası bir perspektiften yaklaşabilmek için siyaset ve iletişim bilgisini sentezler.
İdeoloji, iktidar, kamuoyu, propaganda, sivil toplum, ikna, seçim ve demokrasi gibi çağdaş kavramları tarihsel gelişimi içerisinde bilir ve açıklar.
iletişim tarihi ile siyasi tarih arasındaki bağlantıları anlar ve açıklar.
Siyasal iletişim alanının önemi ve işleyiş süreci ile ilgili siyaset, iletişim ve siyasal iletişim ile ilgili temel kavram ve düşünceleri tarihsel bağlamı içinde bilerek karşılaştırmalı olarak yorumlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Siyaset ve iletişim ilişkisini çok yönlü ve farklı boyutlarıyla tanıtmak, siyasal iletişim yöntemlerini tarihselliği bağlamında açıklamak ve tartışmaya açmak.

Dersin İçeriği : Siyasal iletişim kavramı, siyasal iletişimle ilgili kavramlar, tarihsel bağlamı içinde siyasal iletişimin gelişim dönemleri ve siyasal iletişim biçimleri sunulacak açıklanarak, tartışmaya açılacaktır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Siyasal İletişime Giriş - Literatür
2 Siyasal İletişim tanımı ve temel kavramlar Okuma Literatür ve yorum
3 Tarihsel Gelişim Süreci İçinde Siyasal İletişim Okuma Literatür, yorum ve tartışma
4 Siyasal iletişim ile ilgili kavramların analizi Halkla İlişkiler, Kamuoyu, Propaganda, Reklamcılık, Lobicilik Okuma ve Ödev Yorum ve tartışma
5 Siyasal iletişim ve İdeoloji Okuma Yorum ve tartışma
6 Siyasal İletişim ve Siyaset Okuma Yorum ve tartışma
7 Siyasal İletişim, demokrasi, iktidar ve muhalefet Okuma ve sunum hazırlama Sunum, yorum ve tartışma
8 Kamuoyu, kitle, baskı grupları ve medya Okuma ve sunum hazırlama Sunum, yorum ve tartışma
9 Ara sınav okuma yazılı sınav
10 Siyasal Kampanya İletişim Biçimleri Araştırma Literatür ve yorum
11 Seçmen davranışı ve seçim kampanyaları Araştırma ve sunum hazırlama Sunum, yorum ve tartışma
12 Türkiye´de siyasal kampanyalar Araştırma ve sunum hazırlama Sunum, yorum ve tartışma
13 Türkiye´de seçmen davranışı Araştırma ve sunum hazırlama Sunum,analiz, yorum ve tartışma
14 Yeni Medya ve Siyasal iletişim Araştırma ve sunum hazırlama Sunum,analiz, yorum ve tartışma
15 Genel Değerlendirme Dosyadaki tüm notlar Litaratür, yorum ve tartışma
16/17 Final sınavı Dosyadaki tüm notlar Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Politikanın İletişimi, İletişimin Politikası, Eser Köker, İmge Kitabevi Yayınları, 2007
 Political Communication, Taylor and Francis (Ed.), Routledge and Kegan Paul, London, 2013
 Siyasal Reklamcılık, Hıfzı Topuz, Cem Yayınevi, İstanbul, 1991
 İmparatorluk ve İletişim Araçları, Harold Innis, Çeviren: Nurcan Törenli, Ütopya Yayınları, Ankara,2006
 Siyasal İletişim Yönetimi, Ferruh Uztuğ, Mediacat Yayınları, İstanbul, 2004
 Siyasal İletişim, Aysel Aziz, Nobel Basın Yayın, Ankara, 2013
 Politikada Halkla İlişkiler, Mahmut Oktay, Derin Yayınları, İstanbul, 2002
 Siyasal İletişim, Editörler: Ferruh Uztuğ, Yasemin Özgün, Anadolu Üniversitesi Yayını, Yayın No: 2630, 2012
 Siyasal İletişim Stratejileri, Abdullah Özkan, Tasam Yayınları, İstanbul, 2007
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. 5
2 Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. 4
3 Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. 3
4 Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. 1
5 Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. 4
6 Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. 4
7 Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. 4
8 İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri’nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. 5
9 Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. 4
10 Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. 4
11 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. 0
12 Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. 0
13 Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. 3
14 Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. 3
15 Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. 1
16 Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. 3
17 Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. 5
18 Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. 1
19 Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. 2
20 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 8 32
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 116
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.64
Dersin AKTS Kredisi: 5