Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kamuoyu Araştırmaları

Dersin Kodu : AS 314

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. FERHANGÜNDÜZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrencileri iletişim bilimleri ve halkla ilişkilerde ders hazırlayabilir.
anket tasarlayabilecektir.
kamuoyu araştırmaları için örneklem seçebilecektir.
survey türü araştırmaları gerçekleştirebilecektir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı kamuoyu araştırmaları ve uygulamalarını öğrencilere öğretmektir.

Dersin İçeriği : ders kamuoyu araştırmaları, uygulanışı, anket, verilerin aktarılması ve değerlendirilmesini içermektedir

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, Saha


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Derse giriş Literatür Okuma Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
2 Kamuoyu Literatür Okuma Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
3 Kamuoyu araştırmaları Literatür Okuma Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
4 Anket Literatür Okuma Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
5 Örneklem Literatür Okuma Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
6 Anket sorularının oluşturulmasında dikkat edilecek noktalar Literatür Okuma Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
7 Anket sorularının oluşturulması Literatür, Okuma, Uygulama Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
8 Ara sınav
9 Veri tabanı oluşturma için SPSS kullanımı Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
10 Anketlerin SPSS programına girilmesi Uygulama Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
11 SPSS verilerinin oluşturulması Uygulama Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
12 Verilerin analizi Uygulama Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
13 Verilerin raporlaştırılması 1 Uygulama Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
14 Verilerin raporlaştırılması 2 Uygulama Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
15 Genel değerlendirme Uygulama Anlatım, Soru-Yanıt,
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS uygulamalı; Altunışık, Coşkun, Bayraktaroğlu, Yıldırım, Sakarya Kitabevi, 2005.
  Kamuoyu Araştırmaları ; Celinda C. Lake, Pat Callbek Harper ; 2002, Altınküre Yayınları; Ankara
  Kamuoyu Araştırmaları ve Su Tüketimi Üzerine bir Uygulama ; İ. Esen Yıldırım ; 2010; Seçkin Kitabevi, Ankara
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. 0
2 Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. 0
3 Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. 0
4 Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. 5
5 Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. 0
6 Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. 5
7 Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. 0
8 İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri’nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. 0
9 Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. 0
10 Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. 5
11 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. 0
12 Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. 5
13 Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. 0
14 Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. 5
15 Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. 0
16 Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. 0
17 Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. 5
18 Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. 5
19 Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. 5
20 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 76
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.04
Dersin AKTS Kredisi: 3