|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kamuoyu Araştırmaları |
|
Dersin Kodu |
: |
AS 314 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FERHANGÜNDÜZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrencileri iletişim bilimleri ve halkla ilişkilerde ders hazırlayabilir. anket tasarlayabilecektir. kamuoyu araştırmaları için örneklem seçebilecektir.
survey türü araştırmaları gerçekleştirebilecektir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı kamuoyu araştırmaları ve uygulamalarını öğrencilere öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
ders kamuoyu araştırmaları, uygulanışı, anket, verilerin aktarılması ve değerlendirilmesini içermektedir |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Saha |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Derse giriş |
Literatür Okuma |
Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
|
2 |
Kamuoyu
|
Literatür Okuma |
Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
|
3 |
Kamuoyu araştırmaları |
Literatür Okuma |
Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
|
4 |
Anket |
Literatür Okuma |
Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
|
5 |
Örneklem |
Literatür Okuma |
Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
|
6 |
Anket sorularının oluşturulmasında dikkat edilecek noktalar
|
Literatür Okuma |
Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
|
7 |
Anket sorularının oluşturulması |
Literatür, Okuma, Uygulama |
Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Veri tabanı oluşturma için SPSS kullanımı |
|
Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
|
10 |
Anketlerin SPSS programına girilmesi |
Uygulama |
Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
|
11 |
SPSS verilerinin oluşturulması |
Uygulama |
Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
|
12 |
Verilerin analizi |
Uygulama |
Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
|
13 |
Verilerin raporlaştırılması 1 |
Uygulama |
Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
|
14 |
Verilerin raporlaştırılması 2 |
Uygulama |
Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma |
|
15 |
Genel değerlendirme |
Uygulama |
Anlatım, Soru-Yanıt, |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS uygulamalı; Altunışık, Coşkun, Bayraktaroğlu, Yıldırım, Sakarya Kitabevi, 2005.
Kamuoyu Araştırmaları ; Celinda C. Lake, Pat Callbek Harper ; 2002, Altınküre Yayınları; Ankara
Kamuoyu Araştırmaları ve Su Tüketimi Üzerine bir Uygulama ; İ. Esen Yıldırım ; 2010; Seçkin Kitabevi, Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. |
0 |
|
2 |
Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. |
0 |
|
3 |
Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. |
0 |
|
4 |
Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. |
5 |
|
5 |
Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. |
0 |
|
6 |
Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. |
5 |
|
7 |
Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. |
0 |
|
8 |
İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri’nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. |
0 |
|
9 |
Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. |
0 |
|
10 |
Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. |
5 |
|
11 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
0 |
|
12 |
Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. |
5 |
|
13 |
Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. |
0 |
|
14 |
Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. |
5 |
|
15 |
Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
16 |
Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. |
0 |
|
17 |
Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. |
5 |
|
18 |
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. |
5 |
|
19 |
Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 76 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|