|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Senaryo Yazımı |
|
Dersin Kodu |
: |
AS 315 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Film senaryosu hakkında temel kavramları öğrenir. Görsel düşünebilme ve anlatabilme becerisi edinir. Film senaryosu yazmayı temel düzeyde öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin film senaryosu hakkında temel bilgileri edinmesi ve kendilerine ait özgün ya da seçecekleri bir öykünün senaryosunu yazmaları. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders, senaryo ve senaryo yazımı ile ilgili kavramlar ve temel bilgiler, senaryo türleri, senaryo örnekleri incelemesi ve senaryo yazma uygulamalarını içerir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Derse Giriş: Dersin yöntemi ve içeriği hakkında açıklamalar |
Yok |
Literatür |
|
2 |
Senaryo nedir, temel kavramlar, senaryoda yapısal ve düşünsel arkaplan |
Film izleme ve okuma |
Literatür, film ve senaryo analizi, tartışma, yorum |
|
3 |
Senaryo türleri |
Film izleme ve okuma |
Literatür, analiz, tartışma ve yorum |
|
4 |
Öykü ve film öyküsü karşılaştırması ve incelemesi |
Film izleme ve okuma |
Literatür, analiz, tartışma ve yorum |
|
5 |
Bir film senaryosu yazma serüveni: Senaristin yolculuğu |
Film izleme ve okuma |
Literatür, analiz, tartışma ve yorum |
|
6 |
Senaryonun biçimsel özellikleri |
Film izleme ve okuma |
Literatür, analiz, tartışma ve yorum |
|
7 |
Karakter oluşturma ve karakter geliştirme |
Film izleme ve okuma |
Literatür, analiz, tartışma ve yorum |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Senaryoda bakış açısı |
Film izleme ve okuma |
Literatür, analiz, tartışma ve yorum |
|
10 |
Senaryoda Anlatım Teknikleri |
Film izleme ve okuma |
Literatür, analiz, tartışma ve yorum |
|
11 |
Senaryoda sahne ve sekanslar |
Film izleme ve okuma |
Literatür, analiz, tartışma ve yorum |
|
12 |
Senaryoda diyalog, ses ve müziğin kullanımı |
Film izleme ve okuma |
Literatür, analiz, tartışma ve yorum |
|
13 |
Senaryo açısından sinematografi |
Film izleme ve okuma |
Literatür, analiz, tartışma ve yorum |
|
14 |
Senaryoda zaman kullanımı |
Film izleme ve okuma |
Literatür, analiz, tartışma ve yorum |
|
15 |
Öğrenci sunumları |
|
|
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Michel Chion, Bir Senaryo Yazmak, çev. Nedret Tanyolaç Öztokat. İstanbul: Afa Yayınları, 1992
Lütfi Ö. Akad, Işıkla Karanlık Arasında, Oğlak Yayınları, 2004
Lütfi Ö. Akad, Kızılırmak Karakoyun. (Senaryo). İstanbul: Güney Filmcilik Yayınları, 1977
N. Bilge Ceylan, Mayıs Sıkıntısı. (Senaryo), İstanbul: Norgunk Yayınları.
Vittorio De Sica, Bisiklet Hırsızı. çev., Alpagut Erenuluğ. Ankara: Bilgi Yayınları, 1971
Edward Dmytryk, Sinemada Yönetmenlik. çev., Ülkü Uzun. İstanbul: Afa Yayınları, 1990
Orson Welles, Yurttaş Kane, çev. Nijat Özön. (Senaryo). Ankara: Bilgi Yayınları, 1995
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. |
0 |
|
2 |
Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. |
0 |
|
3 |
Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. |
3 |
|
4 |
Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. |
3 |
|
5 |
Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. |
0 |
|
6 |
Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. |
0 |
|
7 |
Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. |
3 |
|
8 |
İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri’nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. |
0 |
|
9 |
Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. |
5 |
|
10 |
Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. |
5 |
|
11 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
0 |
|
12 |
Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. |
4 |
|
13 |
Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. |
0 |
|
14 |
Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. |
0 |
|
15 |
Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
16 |
Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. |
3 |
|
17 |
Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. |
2 |
|
18 |
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. |
4 |
|
19 |
Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
3 |
|
20 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
8 |
2 |
16 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 78 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|