|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türk Siyasal Tarihi |
|
Dersin Kodu |
: |
ILT308 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FERHANGÜNDÜZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Türk siyasi hayatının tarihsel perspektif analizi. Osmanlı döneminde siyasi olaylar hakkında değerlendirme Atatürk döneminde siyasi olaylar hakkında değerlendirme 1938-1980 arasında Türk siyasi hayatındaki gelişmeleri tartışmak. 1980 sonrası siyasi gelişmeler değerlendirme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türk siyasal tarihinin temel değişkenlerinin tanıtılması ve tartışılması, |
|
Dersin İçeriği |
: |
Osmanlıdan günümüze Türk siyasal hayatının temel değişkenleri tartışılacaktır. Bu çerçevede Tanzimat Fermanı, Islahat Fermanı, I. Meşrutiyet, II. Meşrutiyet, İttihat ve Terakki Partisi, Cumhuriyet Halk Partisi Dönemi, Demokrat Parti Dönemi, Adalet Partisi Dönemi, 1980 Darbesi, Anavatan Partisi, Ak Parti dönemleri değerlendirilecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Osmanlı İmparatorluğu´nun İlk Zamanları |
Literatür Okuma |
Question-Answer
Discussion
Demonstration
Group Study |
|
2 |
Osmanlı İmparatorluğu´nun Yükseliş Dönemi |
Literatür Okuma |
Question-Answer
Discussion
Demonstration
Group Study |
|
3 |
Osmanlı İmparatorluğu´nun Durgunluk Dönemi |
Literatür Okuma |
Question-Answer
Discussion
Demonstration
Group Study |
|
4 |
Osmanlı İmparatorluğu´nun Gerileme Dönemi |
Literatür Okuma |
Question-Answer
Discussion
Demonstration
Group Study |
|
5 |
Osmanlı İmparatorluğu´nun Düşüş Dönemi |
Literatür Okuma |
Question-Answer
Discussion
Demonstration
Group Study |
|
6 |
Kurtuluş Savaşı |
Literatür Okuma |
Question-Answer
Discussion
Demonstration
Group Study |
|
7 |
Kurtuluş Savaşı Dönemi |
Literatür Okuma |
Question-Answer
Discussion
Demonstration
Group Study |
|
8 |
Ara Sınav / Değerlendirme |
|
|
|
9 |
Atatürk Dönemi |
Literatür Okuma |
Question-Answer
Discussion
Demonstration
Group Study |
|
10 |
Ismet Inonu Dönemi |
Literatür Okuma |
Question-Answer
Discussion
Demonstration
Group Study |
|
11 |
Demokrat Parti Dönemi |
Literatür Okuma |
Question-Answer
Discussion
Demonstration
Group Study |
|
12 |
1961 Askeri Darbesi |
Literatür Okuma |
Question-Answer
Discussion
Demonstration
Group Study |
|
13 |
1970 ve 71 Askeri Muhtırası |
Literatür Okuma |
Question-Answer
Discussion
Demonstration
Group Study |
|
14 |
1982 Askeri Darbesi ve Turgut Özal Dönemi |
Literatür Okuma |
Question-Answer
Discussion
Demonstration
Group Study |
|
15 |
1990 and 2000 |
Literatür Okuma |
Question-Answer
Discussion
Demonstration
Group Study |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Niyazi Berkes, Türkiye´de Çağdaşlaşma, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları, 2012
Bernard Lewis, Modern Türkiye´nin Doğuşu, İstanbul, Türk Tarih Kurumu, 2004
Şerif Mardin, Türk Modernleşmesi, İstanbul, İletişim Yayınları, 2008
Niyazi Berkes, Atatürk ve Devrimler, İstanbul, Adam Yayınları, 1993
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
75 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
25 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. |
0 |
|
2 |
Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. |
0 |
|
3 |
Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. |
0 |
|
4 |
Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. |
0 |
|
5 |
Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. |
5 |
|
6 |
Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. |
5 |
|
7 |
Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. |
5 |
|
8 |
İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri’nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. |
5 |
|
9 |
Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. |
5 |
|
10 |
Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. |
3 |
|
11 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
0 |
|
12 |
Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. |
0 |
|
13 |
Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. |
0 |
|
14 |
Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. |
5 |
|
15 |
Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
16 |
Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. |
0 |
|
17 |
Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. |
5 |
|
18 |
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. |
0 |
|
19 |
Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|