|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İmaj Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
ILT304 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLNURKAPLAN ESEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İmaj kavramının öğelerini kavrar ve yorumlar. Kişi imajını ve işlevlerini tartışır. Gündelik hayatında etkili iletişim kurma kapsamında kullanır. Kurumsal imajı etkileyen faktörleri irdeler ve tahlil eder. Kişisel imaj ve kurumsal imaj çerçevesinde proje oluşturup uygular. Kurumsal imaj ve marka imajı çerçevesinde medyayı etkin bir şekilde kullanır ve yönlendirir. İmaj oluşturma çerçevesinde görsel malzemeleri etkili bir şekilde kullanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bireysel ve kurumsal imaj oluşturmanın aşamalarını kuramsal ve güncel bilgiler çerçevesinde öğretmeyi içeren derste; kişi imajını oluşturan öğelerle etkili iletişim becerileri ve kurumsal imaj türleri ve işlevleri irdelenip medya, reklam, halkla ilişkiler çerçevesinde imaj oluşturmayı, görsel malzemelerin ve kitle iletişim araçlarının imaj oluşturmada etkin bir şekilde kullanımını sağlayacak becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İmaj kavramı ve öğeleri, kişisel imajı oluşturan öğeler ve türleri, etkili iletişim becerilerinin imaja oluşturmadaki etkisi ve önemi, fiziksel görünümün imaj yaratımına etkisi, kurumsal imaj çeşitleri ve öğeleri, marka imajı ve kurum imajının aşamaları, imaj ve gerçekliğin medyada oluşturulması, görsel malzemelerin kullanımı, politik imajların oluşumu, imaj oluşturma çerçevesinde yaşanan etik sorunlar ele alınıp aktarılacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İmaj kavramı ve öğeleri, kişi imajının iletişimdeki önemi ve yönetimi. |
Kaynak Okuma |
Beyin Fırtınası - Sözlü |
|
2 |
Kişisel imajı oluşturan öğeler, kişi imajı türleri. |
Kaynak Okuma |
Beyin Fırtınası - Sözlü |
|
3 |
Etkili konuşma, etkin dinleme, sunum tarzı ve yazılı iletişim süreçlerinin etkili iletişim ve imaj çerçevesinde değerlendirilmesi. |
Kaynak Okuma |
Beyin Fırtınası - Sözlü |
|
4 |
Etkili iletişim becerilerinin imaj yaratımındaki etkisi ve önemi. |
Kaynak Okuma |
Beyin Fırtınası - Sözlü |
|
5 |
Fiziksel görünüm ve renklerin imaj yaratmadaki etkisi ve aktarımları. |
Kaynak Okuma |
Beyin Fırtınası - Sözlü |
|
6 |
Kişisel imajın kurumsal imaja etkisi. Kurumsal imaj çeşitleri ve imaj oluşturmada etkili olan öğeler. |
Kaynak Okuma |
Beyin Fırtınası - Sözlü |
|
7 |
Kurumsal imajı etkileyen öğeler çerçevesinde, imaj değişimi için uygulanması gereken aşamalar. |
Kaynak Okuma |
Beyin Fırtınası - Sözlü |
|
8 |
Ara Sınav |
İşlenmiş Konular |
Yazılı Sınav |
|
9 |
İmaj reklamının amaçları ve marka imajı ve kurum imajının değerlendirilmesi. |
Kaynak Okuma |
Beyin Fırtınası - Sözlü |
|
10 |
Pazar kavramı ve imajla ilişkisi bağlamında değerlendirilmesi. |
Kaynak Okuma |
Beyin Fırtınası - Sözlü |
|
11 |
İmajın gerçeklikle ilişkisi, gerçekliğin medya aracığıyla yeniden oluşturulması. |
Kaynak Okuma |
Beyin Fırtınası - Sözlü |
|
12 |
Fotoğrafların ve görsel malzemelerin imaj oluşumundaki kullanımı ve etkisi. |
Kaynak Okuma - Proje Ödevi |
Beyin Fırtınası - Sözlü - Sunum |
|
13 |
Kitle iletişim araçları aracığıyla imaj üretimi. |
Kaynak Okuma - Proje Ödevi |
Beyin Fırtınası - Sözlü - Sunum |
|
14 |
Politik imajlar ve etkileri. |
Kaynak Okuma - Proje Ödevi |
Beyin Fırtınası - Sözlü - Sunum |
|
15 |
İmaj çalışmalarında etik tartışmalar |
Kaynak Okuma |
Beyin Fırtınası - Sözlü |
|
16/17 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
İşlenmiş Konular |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Nuran Yıldız (2002), Liderler, İmajlar, Medya, Ankara: Phoenix Yayınları.
Jude Landis vd. (2010). İletişim Becerileri, çev. Özgür Gelbal, Ankara: HYB Yayıncılık.
Kevin, Robins (1999). İmaj Görmenin Kültür ve Politikası, Çev. Nurçay Türkoğlu, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Işıl Zeybek & Hande Duru (2007). Kimliğim ve Ben, İstanbul: İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları.
Özlem Çakır (2011). Profesyonel Yaşamda Kişisel İmaj ve Sosyal Yaşam Etiketi, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Graeme Burton (1995). Görünenden Fazlası (Medya Analizlerine Giriş), Çev. Nefin Dinç, İstanbul: Alan Yayıncılık.
George Ritzer (2000). Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyülemek, Çev. Şen Süer Kaya, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Guy Debort (1996). Gösteri Toplumu, Çev. Ayşen Ekmekçi ve Okşan Taşkent, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Konuyla İlgili Makaleler ve Elektronik Kaynaklar
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
75 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
25 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. |
0 |
|
2 |
Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. |
0 |
|
3 |
Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. |
3 |
|
4 |
Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. |
0 |
|
5 |
Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. |
2 |
|
6 |
Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. |
2 |
|
7 |
Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. |
0 |
|
8 |
İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri’nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. |
3 |
|
9 |
Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. |
4 |
|
10 |
Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. |
3 |
|
11 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
0 |
|
12 |
Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. |
0 |
|
13 |
Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. |
2 |
|
14 |
Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. |
5 |
|
15 |
Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
16 |
Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. |
2 |
|
17 |
Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. |
0 |
|
18 |
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. |
0 |
|
19 |
Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
3 |
|
20 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 76 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|