|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Topluma Hizmet Uygulamaları |
|
Dersin Kodu |
: |
ILT311 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FERHANGÜNDÜZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Alana ilişkin temel kavramları ve uygulamaları öğrenir Sivil toplum örgütleri ve şirketlerin sosyal sorumluluk kampanyalarının medyada yer alış biçimlerini eleştirel bir gözle değerlendirebilir Sosyal çalışma fikirleri geliştirebilir, uygulayabilir ve iletişim süreçlerini planlayarak uygulayabilir Sosyal politikalar çerçevesinde topluma hizmet uygulamalarını neler olduğunu ve olması gerektiğini bilir. Toplumsal eşitliğin sağlanması, geliştirilmesi ve sürdürülmesiyle ilgili akademik bilgi ve pratik beceriler kazanır. Toplumsal cinsiyet, kadın, gençlik, çocuk, göçmen ve sosyo-ekonomik olarak yetersiz toplum kesimlerinin sorunlarını ve olası çözüm yollarını tanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere toplumsal hizmet ve sivil toplum kuruluşları alanını tanıtmak, görünenin ötesine geçebilen bir bakış açısı geliştirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sosyal refah devleti anlayışı çerçevesinde, topluma hizmet alanına ilişkin temel kavramları literatüre dayanarak ve uygulamaları inceleyerek tanıtacaktır. Hukuk, toplumsal gelişme, sağlık, engellilik, iletişim becerileri, çocuk, gençlik, kadın ve göçmen sorunlarıyla ilgili sosyal politikalar ele alınacaktır. Farklı uzmanlık alanlarındaki modeller ve uygulamalar incelenecektir.
Ayrıca, öğrenciler bir sivil toplum örgütünü ve/veya kampanyaları inceleyeceği bir proje sunacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Derse Giriş: modeller ve yöntemler |
Yok |
literature, conference |
|
2 |
Temel kavramlar, tarihçe ve farklı paradigmalar |
Okuma |
Literatür, anlatım |
|
3 |
Topluma hizmet için sosyal politikalar (dünyada) |
Okuma |
Literatür, belgesel izleme, anlatım |
|
4 |
Topluma hizmet için sosyal politikalar (Türkiye´de) |
Okuma |
Literatür, tartışma, yorum |
|
5 |
Kampanya incelemeleri I (ödev1) |
Okuma |
Literatür, tartışma, yorum |
|
6 |
Kampanya incelemeleri II (ödev2) |
Okuma |
Literatür, tartışma, yorum |
|
7 |
Kampanya incelemeleri III (ödev3) |
Okuma |
Literatür, tartışma, yorum |
|
8 |
Ara sınav |
proje hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Ödevlere ilişkin metodoloji açıklaması |
proje hazırlık |
Anlatım |
|
10 |
Saha çalışması |
proje hazırlık |
anlatım, sunum |
|
11 |
Öğrenci sunumları |
Ödev |
Tarışma, yorum |
|
12 |
Öğrenci sunumları |
ödev |
Tarışma, yorum |
|
13 |
Öğrenci sunumları |
ödev |
Tarışma, yorum |
|
14 |
Öğrenci sunumları |
ödev |
Tarışma, yorum |
|
15 |
Öğrenci sunumları |
ödev |
Tarışma, yorum |
|
16/17 |
Final |
tüm dosya |
değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Sosyal Hizmete Giriş, Charles Zastrow, Nika Yayınevi / Akademik Kitaplar Dizisi, 2013
Assessments in Social Work with Adults, Elaine Aspinwall-Roberts, Social Work Pocketbooks
Topluma Hizmet Uygulamaları, Kemalettin Kuzucu, S. Tunay Kamer, Pegem Akademi Yayıncılık / 2009
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. |
4 |
|
2 |
Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. |
0 |
|
3 |
Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. |
5 |
|
4 |
Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. |
0 |
|
5 |
Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. |
5 |
|
6 |
Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. |
5 |
|
7 |
Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. |
4 |
|
8 |
İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri’nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. |
0 |
|
9 |
Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. |
5 |
|
10 |
Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. |
5 |
|
11 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
0 |
|
12 |
Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. |
0 |
|
13 |
Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. |
0 |
|
14 |
Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. |
4 |
|
15 |
Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. |
4 |
|
16 |
Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. |
0 |
|
17 |
Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. |
0 |
|
18 |
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. |
0 |
|
19 |
Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
10 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 76 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|