Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Topluma Hizmet Uygulamaları

Dersin Kodu : ILT311

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. FERHANGÜNDÜZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Alana ilişkin temel kavramları ve uygulamaları öğrenir
Sivil toplum örgütleri ve şirketlerin sosyal sorumluluk kampanyalarının medyada yer alış biçimlerini eleştirel bir gözle değerlendirebilir
Sosyal çalışma fikirleri geliştirebilir, uygulayabilir ve iletişim süreçlerini planlayarak uygulayabilir
Sosyal politikalar çerçevesinde topluma hizmet uygulamalarını neler olduğunu ve olması gerektiğini bilir.
Toplumsal eşitliğin sağlanması, geliştirilmesi ve sürdürülmesiyle ilgili akademik bilgi ve pratik beceriler kazanır.
Toplumsal cinsiyet, kadın, gençlik, çocuk, göçmen ve sosyo-ekonomik olarak yetersiz toplum kesimlerinin sorunlarını ve olası çözüm yollarını tanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilere toplumsal hizmet ve sivil toplum kuruluşları alanını tanıtmak, görünenin ötesine geçebilen bir bakış açısı geliştirmek.

Dersin İçeriği : Sosyal refah devleti anlayışı çerçevesinde, topluma hizmet alanına ilişkin temel kavramları literatüre dayanarak ve uygulamaları inceleyerek tanıtacaktır. Hukuk, toplumsal gelişme, sağlık, engellilik, iletişim becerileri, çocuk, gençlik, kadın ve göçmen sorunlarıyla ilgili sosyal politikalar ele alınacaktır. Farklı uzmanlık alanlarındaki modeller ve uygulamalar incelenecektir. Ayrıca, öğrenciler bir sivil toplum örgütünü ve/veya kampanyaları inceleyeceği bir proje sunacaktır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Derse Giriş: modeller ve yöntemler Yok literature, conference
2 Temel kavramlar, tarihçe ve farklı paradigmalar Okuma Literatür, anlatım
3 Topluma hizmet için sosyal politikalar (dünyada) Okuma Literatür, belgesel izleme, anlatım
4 Topluma hizmet için sosyal politikalar (Türkiye´de) Okuma Literatür, tartışma, yorum
5 Kampanya incelemeleri I (ödev1) Okuma Literatür, tartışma, yorum
6 Kampanya incelemeleri II (ödev2) Okuma Literatür, tartışma, yorum
7 Kampanya incelemeleri III (ödev3) Okuma Literatür, tartışma, yorum
8 Ara sınav proje hazırlık yazılı sınav
9 Ödevlere ilişkin metodoloji açıklaması proje hazırlık Anlatım
10 Saha çalışması proje hazırlık anlatım, sunum
11 Öğrenci sunumları Ödev Tarışma, yorum
12 Öğrenci sunumları ödev Tarışma, yorum
13 Öğrenci sunumları ödev Tarışma, yorum
14 Öğrenci sunumları ödev Tarışma, yorum
15 Öğrenci sunumları ödev Tarışma, yorum
16/17 Final tüm dosya değerlendirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Sosyal Hizmete Giriş, Charles Zastrow, Nika Yayınevi / Akademik Kitaplar Dizisi, 2013
 Assessments in Social Work with Adults, Elaine Aspinwall-Roberts, Social Work Pocketbooks
 Topluma Hizmet Uygulamaları, Kemalettin Kuzucu, S. Tunay Kamer, Pegem Akademi Yayıncılık / 2009
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 3 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. 4
2 Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. 0
3 Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. 5
4 Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. 0
5 Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. 5
6 Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. 5
7 Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. 4
8 İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri’nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. 0
9 Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. 5
10 Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. 5
11 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. 0
12 Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. 0
13 Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. 0
14 Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. 4
15 Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. 4
16 Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. 0
17 Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. 0
18 Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. 0
19 Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. 5
20 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 10 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 76
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.04
Dersin AKTS Kredisi: 3