Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yönetim Bilimi

Dersin Kodu : ILT309

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. İLKERÖZDEMİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yönetim ile ilgili temel oluşturacak kavramsal bilgiye sahip olmak. Yönetim bilimi ile ilgili terminolojiyi içselleştirir.
Yönetim alanındaki temel kavramları ve yönetim düşüncesinin tarihsel gelişimini açıklar.
İletişim olgusuna disiplinlerarası bir perspektiften yaklaşabilmek için yönetim ve iletişim bilgisini sentezler.
Bürokrasi, işletme ve kamu yönetimi, yönetişim, insan kaynakları yönetimi, toplam kalite yönetimi gibi çağdaş kavramları tarihsel gelişimi içerisinde kavrar ve açıklar.
İletişim ile yönetim düşüncesi arasındaki bağlantıları anlamak ve açıklar.
Yönetim düşüncesi ve pratiği alanının önemi ve işleyiş süreci ile ilgili temel kavram ve düşünceleri bilerek karşılaştırmalı olarak yorumlar..

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Klasik ve Çağdaş Yönetim teorileri konusunda bilgi sahibi olmak. Yönetim ve iletişim bilgisini sentezleyebilmek. Yönetim becerisi edinmek.

Dersin İçeriği : Klasik ve Çağdaş Yönetim Teorileri ve Yaklaşımları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : DERSLİK


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yönetimin Doğası - Sunuş
2 Yönetim Düşüncesinin Evrimi okuma Anlatım
3 Klasik Yönetim düşüncesi okuma Anlatım
4 Bürokrasi Okuma Literatür, yorum ve tartışma
5 Bilimsel Yönetimin İlkeleri- Taylorizm ve Fordizm Okuma ve Araştırma Literatür, yorum ve tartışma
6 Fordizm ve Sosyal refah devleti Okuma ve Araştırma Literatür, yorum ve tartışma
7 Fordizmden Post- fordizme geçiş: Yeni Yönetim Yaklaşımları Okuma, araştırma ve sunum hazırlama Sunum, yorum ve tartışma
8 Yeni liberalizm, post-modernizm ve yeni yönetim yaklaşımları Okuma, araştırma ve sunum hazırlama Sunum, yorum ve tartışma
9 Ara sınav Dosyadaki bütün notlar Yazılı sınavda bilgi ve yorum
10 Personel Yönetiminden İnsan Kaynakları Yönetimine Okuma, araştırma ve sunum hazırlama Sunum, yorum ve tartışma
11 Toplam Kalite Yönetimi Okuma, araştırma ve sunum hazırlama Sunum, yorum ve tartışma
12 Yönetişim Okuma, araştırma ve sunum hazırlama Sunum, yorum ve tartışma
13 Kurum Kültürü ve kurumsal iletişim Okuma, araştırma ve sunum hazırlama Sunum, yorum ve tartışma
14 Örgüt kültürü ve örgütsel iletişim Okuma, araştırma ve sunum hazırlama Sunum, yorum ve tartışma
15 Genel Değerlendirme Dosyadaki tüm notlar Literatür, yorum ve tartışma
16/17 Final sınavı Dosyadaki tüm notlar Yazılı sınavda bilgi ve yorum


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Yönetim Bilimi, Ali Öztekin, Ötüken Yayınları, 2012
 Yönetim Bilimi - Fonksiyonlar,Teoriler,Yaklaşımlar, Ahmet Hamdi Aydın, Seçkin Yayıncılık, 2013
 Örgütsel Davranış, Salih Güney, Nobel Basın Yayın, Ankara, 2011
 Yönetim Bilimi, Nuri Tortop, Eyüp İşbir, Burhan Aykaç ve Hüseyin Yarman, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2011
 Modern Yönetim Yaklaşımları, İsmail Dalay, Recai Coşkun, Remzi Altunışık, Beta Basım Yayın Dağıtım, İstanbul, 2002
 Yönetim: Teori, Süreç ve Uygulama, Richard M. Hodgetts, Çevirenler: Canan Çetin, Esin Can Mutlu, Der Yayınları, İstanbul, 2007
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. 3
2 Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. 4
3 Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. 4
4 Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. 1
5 Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. 5
6 Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. 4
7 Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. 0
8 İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri’nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. 4
9 Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. 2
10 Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. 3
11 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. 0
12 Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. 1
13 Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. 1
14 Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. 3
15 Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. 3
16 Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. 3
17 Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. 4
18 Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. 0
19 Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. 4
20 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 3 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 74
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.96
Dersin AKTS Kredisi: 3