|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Toplumsal Cinsiyet Ve Siyaset |
|
Dersin Kodu |
: |
IR 339 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MARELLA BODUR ÜN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kadın-merkezli veya feminist bakış açısıyla çalışan siyaset bilimciler tarafından geliştirilen kavramları ve teorileri tespit eder. Uluslararası İlişkiler ve Siyaset Biliminde geliştirilen ve kullanılan erkek egemen kavramları, teorileri ve yöntemleri sorgular. Kadınlar ve politika arasındaki karmaşık ilişkiyi tespit ve analiz eder. Dünyanın farklı bölgelerinde kadınların siyasal etkinliğinin çeşitliliğini tespit ve analiz eder. Dünyadaki dini ve milliyetçi hareketlere kadınların katılımını tespit ve analiz eder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders, feminist bakış açısına sahip siyaset bilimcileri tarafından geliştirilen teori ve kavramlar aracılığıyla kadın ve siyaset arasındaki kompleks ilişkiye ilişkin bilginin artırılmasını amaçlamaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders, kadın hareketleri, kadının dünyanın değişik bölgelerinde devletle etkileşimi, demokratik dönüşümlerdeki ve "Üçüncü Dünya" ülkelerindeki milliyetçi ve dinci hareketlerdeki rolüne bakarak kadın hareketinin yaygınlığı ve çeşitliliğine işaret edecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş
|
Yok |
Ders anlatma, tartışma |
|
2 |
Feminism ve Siyaset
|
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
3 |
Feminizm ve Kimlik/Farklılık
|
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
4 |
Feminist devlet teorileri
|
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
5 |
Kadın hareketi ve devlet
|
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
6 |
Kadınlar ve temsil
|
Kaynak okuma, ödev |
Ders anlatma, tartışma |
|
7 |
Vatandaşlığa feminist yaklaşımlar
|
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
- |
|
9 |
Feminizm ve Milliyetçilik
|
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
10 |
Dini hareketler içinde Kadın: Simge mi, katılımcı mı?
|
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
11 |
Toplumsal Cinsiyet ve Demokratikleşme
|
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
12 |
Toplumsal Cinsiyet ve Gelişme
|
Kaynak okuma, ödev |
Ders anlatma, tartışma |
|
13 |
Kadınların Küresel mücadeleleri
|
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
14 |
11 Eylül´e, Terörizm ile Savaşa ve Köktenciliğe Feminist bakış
|
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
15 |
Genel değerlendirme
|
Ödev hazırlama |
Tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
- |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Deniz Kandiyoti, 1997. Cariyeler, Bacılar, Yurttaşlar: Kimlikler ve Toplumsal Dönüşümler. İstanbul: Metis.
Aksu Bora ve Asena Günal (der.). 2002. 90´larda Türkiye´de Feminizm. İstanbul: İletişim.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. |
3 |
|
2 |
Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. |
3 |
|
3 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. |
4 |
|
4 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. |
5 |
|
5 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. |
4 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. |
4 |
|
7 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. |
4 |
|
8 |
Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. |
2 |
|
9 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
10 |
Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
4 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. |
3 |
|
12 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. |
4 |
|
13 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
15 |
45 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|