|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bir önceki yılda öğrenilen bilgilerin kısa tekrarı. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
2 |
Kadanslar. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
3 |
Altıncı derece akoru. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
4 |
Altıncı derece akoru ile şifreli basın armonize edilmesi. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
5 |
Altıncı derece akoru ile şifreli basın armonize edilmesi.Kadanslar. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
6 |
Altıncı derece akoru ile şifreli melodinin armonize edilmesi. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
7 |
Altıncı derece akoru ile şifreli melodinin armonize edilmesi.Kadanslar. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
8 |
Öğrenilen bilgilerle ilgili örnek çalışmalar. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
9 |
Farklı dönemlerin kıyaslanması. Bach, Mozart, Beethowen. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
10 |
Üçüncü derece akoru. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
11 |
Üçüncü derece akor ile şifreli basın armonize edilmesi. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
12 |
Üçüncü derece akor ile şifreli basın armonize edilmesi. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
13 |
Kadanslar. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
14 |
Üçüncü derece akor ile şifreli basın armonize edilmesi ile ilgili yaratıcılık çalışmaları. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
15 |
Kadanslar. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
16 |
Birinci dönem konularının tekrarı ve eksikliklerin tespit edilmesi. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
17 |
Üçücü derece akoru ile melodinin armonize edilmesi. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
18 |
Üçücü derece akoru ile melodinin armonize edilmesi.Kadanslar. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
19 |
Armonide yaratıcılık.Barok, Klasik ve Romantik dönemler. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
20 |
Üçücü derece akoru ile melodinin armonize edilmesi.Kadanslar. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
21 |
Öğrenilen bilgilerle ilgili örnek çalışmalar. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
22 |
Öğrenilen bilgilerin tekrarı ve eksikliklerin giderilmesi. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
23 |
Yedinci derece akoru. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
24 |
Yedinci derece akoru ile şifreli basın çözülmesi. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
25 |
Yedinci derece akoru ile şifreli basın çözülmesi. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
26 |
Yedinci derece akoru ile melodinin armonize edilmesi. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
27 |
Kadanslar. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
28 |
Yedinci derecenin dört sesli akoru. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
29 |
Yedinci derecenin dört sesli akoru ile şifre basın çözülmesi. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
30 |
Yedinci derecenin dört sesli akoru ile melodinin armonize edilmesi. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
31 |
Öğrenilen tüm bilgilerin tekrarı ve eksikliklerin giderilmesi,sınava hazırlık. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
32/33/34 |
Yıl Sonu Sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Piyano Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
2 |
|
2 |
Piyano Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
4 |
|
3 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
2 |
|
4 |
Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. |
3 |
|
5 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
1 |
|
6 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. |
3 |
|
7 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
3 |
|
8 |
Piyano eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
4 |
|
9 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
4 |
|
10 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
4 |
|
11 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
4 |
|
12 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
2 |
|
13 |
Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik edebilir. |
4 |
|
14 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
5 |
|
15 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|