|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Lise 4. sınıfta öğrenilen bilgilerin tekrarı. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
2 |
Dört sesli akor çeşitleri D7 |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
3 |
D7 ile şifreli bas çözülmesi. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
4 |
D7 ile şifreli bas çözülmesi.Kadanslar. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
5 |
D7 ile melodinin armonize edilmesi. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
6 |
Öğrenilen bilgiler çerçevesinde örnek çalışmalar. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
7 |
D7 akorunun çevirimleri. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
8 |
D7 akorunun çevirimleri ile şifreli bas çözülmesi. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
9 |
D7 akorunun çevirimleri ile şifreli bas çözülmesi.Kadanslar. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
10 |
Öğrenilenlerin kısa tekrarı.Eksiklerin giderilmesi. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
11 |
D7 akoru. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
12 |
D7 akorunun çevirimleri ile melodinin armonize edilmesi. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
13 |
Örnek çalışmalar. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
14 |
D7 akorunun çevirimleri ile melodinin armonize edilmesi.Kadanslar. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
15 |
D7 akorunun kullanılmasında önemli durumlar. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
16 |
Birinci dönemde öğrenilenlerin tekrarı. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
17 |
Birinci dönemde öğrenilen bilgilerin tekrarı ve eksiklerin giderilmesi. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
18 |
Armonide yaratıcılık. Tanınmış bestelerin bazılarının incelenmesi. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
19 |
Kadanslar. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
20 |
Yan derece akorları. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
21 |
İkinci derece üç sesli akoru. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
22 |
İkinci derece akoru kullanarak şifreli bas çözülmesi. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
23 |
İkinci derece akoru kullanarak şifreli bas çözülmesi.Kadanslar. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
24 |
İkinci derece akoru ile melodinin armonize edilmesi. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
25 |
İkinci derece akoru ile melodinin armonize edilmesi.Kadanslar. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
26 |
Öğrenilen bilgilerle örnek çalışmalar. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
27 |
Genel tekrar. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
28 |
İkinci derece dört sesli akoru.(Septakort) ve çevrimleri. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
29 |
İkinci derece dört sesli akoru ve çevirimleri ile şifreli basın armonize edilmesi. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
30 |
İkinci derece dört sesli akoru ve çevirimleri ile melodinin armonize edilmesi |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
31 |
İkinci derece dört sesli akoru ve çevirimleri. Kadanslar. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
32/33/34 |
Yıl Sonu Sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Piyano Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
2 |
|
2 |
Piyano Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
4 |
|
3 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
2 |
|
4 |
Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. |
3 |
|
5 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
1 |
|
6 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. |
3 |
|
7 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
3 |
|
8 |
Piyano eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
4 |
|
9 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
4 |
|
10 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
4 |
|
11 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
4 |
|
12 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
2 |
|
13 |
Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik edebilir. |
4 |
|
14 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
5 |
|
15 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|