Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Avrupa Bütünleşmesi Konuları

Dersin Kodu : IR 438

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. FULYA MEMİŞOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Avrupa Birligi kurumlarinin temel ozelliklerini, isleyislerini ve uye devletlerle iliskilerini kavrar.
Avrupa Birligi´nin temel ortak politikalarini analiz eder, uye ve aday ulkeleri uzerindeki etkilerini anlar.
Avrupa Birligi´nin farkli genisleme sureclerini karsilastirabilir.
Avrupa Birligi´nin bolgesel ve kuresel rolunu irdeler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amaci, Avrupa butunlesme surecini ozellikle 1990li yillarin basindan itibaren Avrupa Birligi kurumlarinin gelisimi ve ortak politikalarin olusumu uzerinden incelemektir.

Dersin İçeriği : Bu derste, Avrupa butunlesme surecleri ve teorilerinin yanisira Avrupa butunlesmesinin en onemli aktorlerinden biri olan AB de incelenecektir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş Yok Ders anlatım
2 Avrupa Bütünleşmesinin Temel Prensipleri Kaynak okuma Ders anlatım, tartışma
3 Avrupa Bütünleşmesinin Tarihi, Kurumları ve Politikaları Kaynak okuma Ders anlatım, tartışma
4 AB´ye doğru giden yol Kaynak okuma Ders anlatım, tartışma
5 Avrupa Bütünleşmesini Teorileştirmek Kaynak okuma, ödev Ders anlatım, tartışma
6 Avrupa Birliği Siyasi Sistemi Kaynak okuma Ders anlatım, tartışma
7 Avrupa Birliği´nde Siyasi Yapım ve Politikalar Kaynak okuma Ders anlatım, tartışma
8 Ara sınav Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Avrupa Birliği´nde Güncel Sorunlar Kaynak okuma, sunum hazırlama Sunum, tartışma
10 Avrupa Çalışmalarında Yöntem Kaynak okuma, sunum hazırlama Sunum, tartışma
11 Avrupa Birliğinde Lobi Faaliyetleri Kaynak okuma, sunum hazırlama Sunum, tartışma
12 Dünyada Bir Aktör Olarak AB Kaynak okuma, sunum hazırlama Sunum, tartışma
13 Gelecek Avrupası´nda Farklı Bütünleşmeler Kaynak okuma, sunum hazırlama Sunum, tartışma
14 Türkiye ve Avrupa Bütünleşmesi Kaynak okuma, sunum hazırlama Sunum, tartışma
15 Genel Değerlendirme Yok Tartışma
16/17 Final sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Muhsin Kar. 2010. Avrupa Bütünleşmesi ve Türkiye: Ortak Politikaların Oluşumu ve Uyumlaştırılması. Ekin Yayınevi.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. 3
2 Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. 4
3 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. 4
4 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. 4
5 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. 5
6 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. 2
7 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. 3
8 Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. 1
9 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
10 Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. 4
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. 4
12 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. 5
13 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 15 45
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6