|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Gelişmekte Olan Ülkelerde Siyaset |
|
Dersin Kodu |
: |
IR 327 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FULYA MEMİŞOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
gelişmekte olan dünyanın karşılaştığı temel siyasi, sosyal ve ekonomik sorunları anlar. küresel süreçlerin gelişmekte olan ülkelerin siyasi yapılarına etkisini eleştirel bir şekilde değerlendirir. hipotez oluşturma ve teoriyi test etme amacıyla karşılaştırmalı yöntemleri kullanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders, gelişmekte olan ülkelerin siyasi yapıları ve kurumları üzerine odaklanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders, gelişen dünyanın belirgin özelliklerini gözlemler ve eleştirel bir şekilde çeşitli ülkelerdeki ortak konuları ve zorlukları belirler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Derse giriş, değerlendirme ve seminer çalışmaları |
Yok |
Ders anlatma |
|
2 |
"Rejimi Türleri: Demokratik olmayan rejimler |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, küçük grup tartışması |
|
3 |
Gelişmekte olan ülkelerde demokratikleşme dalgaları |
Kaynak okuma, sunum hazırlama |
Ders anlatma, sunum |
|
4 |
Gelişmekte olan ülkelerde Seçimler |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, küçük grup tartışması |
|
5 |
Siyasi partiler ve gelişmekte olan ülkelerde çıkar grupları |
Kaynak okuma, sunum hazırlama |
Ders anlatma, sunum |
|
6 |
Liderler, parlamentolar ve hükümetler: yürütme-yasama ilişkileri |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, küçük grup tartışması |
|
7 |
Gelişmekte olan ülkelerde yargı sistemleri |
Kaynak okuma, sunum hazırlama |
Ders anlatma, sunum |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
- |
|
9 |
Gelişmekte olan ülkelerde sivil toplum ve siyasi kültür |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, küçük grup tartışması |
|
10 |
Küreselleşme ve gelişmekte olan dünya |
Kaynak okuma, sunum hazırlama |
Ders anlatma, sunum |
|
11 |
Gelişmekte olan ülkelerde insan haklarının korunması |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, küçük grup tartışması |
|
12 |
Gelişmekte olan ülkelerde güncel konular I: uluslararası terörizm |
Kaynak okuma, sunum hazırlama |
Ders anlatma, sunum |
|
13 |
Gelişmekte olan ülkelerde güncel konular II: etnik çatışma |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, küçük grup tartışması |
|
14 |
Gelişmekte olan ülkeler için gelecek sorunlar:yoksulluk, sosyal eşitsizlik, sürdürülebilir kalkınma ve demokratik konsolidasyon? |
Kaynak okuma, sunum hazırlama |
Ders anlatma, sunum |
|
15 |
Tartışma: Gelişen Dünyada Demokratik vs Demokratik Olmayan Rejimler Üzerine Araştırma Tabanlı Sunum |
Kaynak okuma, sunum hazırlama |
Ders anlatma, sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
- |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Handelman, Howard (2005), The Challenge of Third World Development, NJ: Prentice Hall.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. |
2 |
|
2 |
Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. |
3 |
|
3 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. |
4 |
|
4 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. |
4 |
|
5 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. |
3 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. |
4 |
|
7 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. |
4 |
|
8 |
Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. |
2 |
|
9 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
10 |
Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
5 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. |
4 |
|
12 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. |
4 |
|
13 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
12 |
36 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 145 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|