Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Alan Bilgisi Seçmeli Dersi (Futsal)

Dersin Kodu : YBS421

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman MUHAMMET AKGÜL

Dersin Öğrenme Kazanımları : futsalın tarihçesini bilir
futsal oyun kurallarını öğrenir
futsal temel tekniklerini öğrenir
futsal taktiklerini öğrenir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Salon Futbolunu tanıma, teknik ve taktik organizasyonları uygulayabilme ve uygulatabilme becerisinin kazanılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği : Salon Futbolunun Tanımı ve Tarihsel Gelişimi; Serbest zaman içerisinde kullanımı ve amacı; Dünya´da ve Türkiye´de salon futbolu organizasyonları; Salon futbolu saha ölçüleri, Malzemeleri ve oyun kuralları; Salon futbolu oyuncularının fiziksel özellikleri ve oyun stratejileri; Salon futbolunda kullanılan temel teknik öğelerin öğretimi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : kapalı spor salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Program içeriğinin açıklanması ve tartışma literatür tarama teorik anlatım
2 Futsalın tanımı ve tarihsel gelişimi literatür tarama teorik anlatım
3 Futsalın oyun kuralları literatür tarama teorik ve uygulama
4 Futsal temel teknik ve becerilerin öğrenimi literatür tarama teorik ve uygulama
5 Futsal temel teknik ve becerilerin öğrenimi literatür tarama teorik ve uygulama
6 Futsal savunma stratejileri literatür tarama teorik ve uygulama
7 Futsal savunma stratejileri literatür tarama teorik ve uygulama
8 VİZE SINAVI sınava hazırlık teorik ve uygulama
9 Futsal oyunla teknik uygulamalar literatür tarama teorik ve uygulama
10 Futsal hücum stratejileri literatür tarama teorik ve uygulama
11 Futsal hücum stratejileri literatür tarama teorik ve uygulama
12 Drill çalışmaları literatür tarama teorik ve uygulama
13 Drill çalışmaları literatür tarama teorik ve uygulama
14 Yarışma formunda uygulamalar literatür tarama teorik ve uygulama
15 Yarışma formunda uygulamalar literatür tarama teorik ve uygulama
16/17 FİNAL SINAVI sınava hazırlık teorik ve uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  OCAK Y.- BUĞDAYCI S. FUTSAL (2011)
 TFF, Futsal antrenör semineri (2008)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 5
2 Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar 1
3 Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. 0
4 Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 0
5 Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. 0
6 Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir 2
7 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
8 Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır 4
9 Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. 2
10 Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. 0
11 Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. 3
12 Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. 5
13 Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. 0
14 Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. 0
15 Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 5
16 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 4
17 Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 5
18 Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 2
19 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 5
20 Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 118
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.72
Dersin AKTS Kredisi: 5