|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği |
|
Dersin Kodu |
: |
MTY-562 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. CENK ŞAHİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İş sağlığı ve güvenliği yönetimini bilir
İş sağlığı ve güvenliği nasıl oluşturulur bilir İş sağlığı ve güvenliği nasıl yönetilir bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Organizasyonlarda iş sağlığı ve güvenliğinin nasıl oluşturulacağını tanımlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
İş Sağlığı ve Güvenliği Kalite yönetimi (OHSAS) tanımı,OHSAS tarihsel gelişim süreci, yararları,OHSAS 18000 standardı,OHSAS 18001 modeli ve ilkeleri,İş kazaları ve hastalık nedenleri, Kaza ve hastalık maliyetleri, Ulusal ve uluslar arası yasal gereklilikler, Tehlike tanımı ve risk, Düzeltici ve önleyici faaliyetler, OHSAS 18001 belgelendirme süreci, Entegre yönetim sistemi ve belgelendirme şartları, OHSAS uygulama örnekleri, OHSAS uygulama örnek çalışması
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ders, laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İş Sağlığı ve Güvenliği Kalite yönetimi (OHSAS) tanımı |
İlgili haftanın ders konusunun temel kaynaklardan okunması, ders slaytlarının gözden geçirilmesi |
Ders, tartışma |
|
2 |
OHSAS tarihsel gelişim süreci, yararları |
İlgili haftanın ders konusunun temel kaynaklardan okunması, ders slaytlarının gözden geçirilmesi |
Ders, tartışma |
|
3 |
OHSAS 18000 standardı |
İlgili haftanın ders konusunun temel kaynaklardan okunması, ders slaytlarının gözden geçirilmesi |
Ders, tartışma |
|
4 |
OHSAS 18001 modeli ve ilkeleri |
İlgili haftanın ders konusunun temel kaynaklardan okunması, ders slaytlarının gözden geçirilmesi |
Ders, tartışma |
|
5 |
İş kazaları ve hastalık nedenleri |
İlgili haftanın ders konusunun temel kaynaklardan okunması, ders slaytlarının gözden geçirilmesi |
Ders, tartışma |
|
6 |
Kaza ve hastalık maliyetleri |
İlgili haftanın ders konusunun temel kaynaklardan okunması, ders slaytlarının gözden geçirilmesi |
Ders, tartışma |
|
7 |
Ulusal ve uluslar arası yasal gereklilikler |
İlgili haftanın ders konusunun temel kaynaklardan okunması, ders slaytlarının gözden geçirilmesi |
Ders, tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Ara sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
9 |
Tehlike tanımı ve risk |
İlgili haftanın ders konusunun temel kaynaklardan okunması, ders slaytlarının gözden geçirilmesi |
Ders, tartışma |
|
10 |
Düzeltici ve önleyici faaliyetler |
İlgili haftanın ders konusunun temel kaynaklardan okunması, ders slaytlarının gözden geçirilmesi |
Ders, tartışma |
|
11 |
OHSAS 18001 belgelendirme süreci |
İlgili haftanın ders konusunun temel kaynaklardan okunması, ders slaytlarının gözden geçirilmesi |
Ders, tartışma |
|
12 |
OHSAS 18000 ve diğer sistem standartları ilişkisi |
İlgili haftanın ders konusunun temel kaynaklardan okunması, ders slaytlarının gözden geçirilmesi |
Ders, tartışma |
|
13 |
Entegre yönetim sistemi ve belgelendirme şartlar |
İlgili haftanın ders konusunun temel kaynaklardan okunması, ders slaytlarının gözden geçirilmesi |
Ders, tartışma |
|
14 |
OHSAS uygulama örnekleri |
İlgili haftanın ders konusunun temel kaynaklardan okunması, ders slaytlarının gözden geçirilmesi |
Ders, tartışma |
|
15 |
OHSAS uygulama örnek çalışması |
İlgili haftanın ders konusunun temel kaynaklardan okunması, ders slaytlarının gözden geçirilmesi |
Ders, tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final sınav hazırlığı |
Ders, tartışma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ders Notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama. |
4 |
|
2 |
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi. |
5 |
|
3 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme |
5 |
|
4 |
Mühendislik yönetimi problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama |
4 |
|
5 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. |
4 |
|
6 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma. |
5 |
|
7 |
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma |
5 |
|
8 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme |
4 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. |
4 |
|
10 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. |
5 |
|
11 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme |
5 |
|
12 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
5 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 147 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|