Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kariyer Danışmanlığı Uygulamaları |
|
Dersin Kodu |
: |
PDR 788 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. OĞUZHAN KIRDÖK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kariyer danışmanlığı alan yazındaki uygulamaları açıklar kariyer danışmanlığında yöntem ve teknikleri uygular Ölçme araçlarının uygular ve yorumlar Kariyer danışmanlığında program geliştiri ve uygular
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu derste öğrencilerin kariyer danışmanlığı kuramları ışığında uygulamaları değerlendirebilmeleri ve kariyer psikolojik danışmanlığı programı geliştirme ve uygulamaları amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kariyer danışmanlığı alan yazınında uygulamaların incelemesi, kariyer danışmanlığında kullanılan yöntem ve teknikler, ölçme araçlarının uygulanması ve yorumlanması, kariyer danışmanlığında program hazırlama ve uygulama |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kariyer danışmanlığı alan yazınında uygulamaların incelemesi |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Konu Anlatımı |
|
2 |
Kariyer danışmanlığı alan yazınında uygulamaların incelemesi |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Konu Anlatımı |
|
3 |
Kariyer danışmanlığı alan yazınında uygulamaların incelemesi |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Konu Anlatımı |
|
4 |
Kariyer danışmanlığı alan yazınında uygulamaların incelemesi |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Konu Anlatımı |
|
5 |
Kariyer danışmanlığı alan yazınında uygulamaların incelemesi |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Konu Anlatımı |
|
6 |
kariyer danışmanlığında kullanılan yöntem ve teknikler |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Konu Anlatımı |
|
7 |
kariyer danışmanlığında kullanılan yöntem ve teknikler |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Konu Anlatımı |
|
8 |
kariyer danışmanlığında kullanılan yöntem ve teknikler |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Konu Anlatımı |
|
9 |
ölçme araçlarının uygulanması ve yorumlanması |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Konu Anlatımı |
|
10 |
ölçme araçlarının uygulanması ve yorumlanması |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Konu Anlatımı |
|
11 |
kariyer danışmanlığında program hazırlama ve uygulama |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Konu Anlatımı |
|
12 |
kariyer danışmanlığında program hazırlama ve uygulama |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Konu Anlatımı |
|
13 |
kariyer danışmanlığında program hazırlama ve uygulama |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Konu Anlatımı |
|
14 |
kariyer danışmanlığında program hazırlama ve uygulama |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Konu Anlatımı |
|
15 |
kariyer danışmanlığında program hazırlama ve uygulama |
Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar |
Konu Anlatımı |
|
16/17 |
Final |
Kaynakçada belirtilen tüm kaynaklar |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Sharf, R.S. (2002). Applying career development theory to counseling. (3.Baskı) Pasific Grove, Brooks/Cole
Brown, D. (2003). Career Information, Career Counseling and Career Development, (8.Basım) Allyn ve Bacon, Boston
Niles S. G. Ve Harris-Bowlsbey S. (2002), Career development İnterventions in the 21st century, ohio: Pearson Merill Prentice Hall
Peterson, G. W., Sampson, J. P., Jr., Reardon, R. C. (1991). Career development and services: A cognitive approach. Pacific Grove, CA: Brooks/Cole.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
5 |
|
2 |
Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir
|
0 |
|
3 |
Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler |
5 |
|
4 |
Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır
|
5 |
|
5 |
Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir |
5 |
|
6 |
Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
|
0 |
|
7 |
Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
|
4 |
|
8 |
Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
0 |
|
9 |
Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
|
3 |
|
10 |
Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
|
5 |
|
11 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. |
0 |
|
12 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
2 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
|
0 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
|
3 |
|
15 |
Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. |
0 |
|
16 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
|
0 |
|
17 |
Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
0 |
|
18 |
Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
0 |
|
19 |
Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
|
0 |
|
20 |
Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|