Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kariyer Gelişimi ve Danışma

Dersin Kodu : PDR 785

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. OĞUZHAN KIRDÖK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kariyer danışmanlığı ile ilgili temel kavramları bilir
kariyer danışmanlığı alan yazınında makale inceler
Güncel kariyer kuramlarını bilir
Kariyer psikolojik danışmanının sorumluluklarını açıklar
Kariyer danışmanlığında kullanılan materyal ve ölçme araçlarını uygular

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı kariyer danışmanlığı alanında temel öğeler ve süreç ile kuramlar hakkında bilgi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Kariyer danışmanlığı ile ilgili temel kavramlar, kariyer danışmanlığı alan yazınında makale incelemesi kariyer gelişim süreci, güncel kariyer kuramları, kariyer psikolojik danışmanının görev ve sorumlulukları, Kariyer danışmanlığında kullanılan materyal ve ölçme araçları konuları üzerinde durulacaktır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kariyer danışmanlığı ile ilgili temel kavramlar Yeşilyaprak, B. (2011), Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı: Kuramdan Uygulamaya, Pegem Kitabevi, Ankara Konu Anlatımı
2 Kariyer gelişim süreci Erdoğmuş, N. (2003). Kariyer geliştirme: Kuram ve uygulama. Ankara: Nobel Yayınları. Konu Anlatımı
3 Kariyer gelişim süreci Erdoğmuş, N. (2003). Kariyer geliştirme: Kuram ve uygulama. Ankara: Nobel Yayınları. Konu Anlatımı
4 Güncel kariyer kuramları Sharf, R.S. (2002). Applying career development theory to counseling. (3.Baskı) Pasific Grove, Brooks/Cole Konu Anlatımı
5 Güncel kariyer kuramları Brown, D. (2003). Career Information, Career Counseling and Career Development, (8.Basım) Allyn ve Bacon, Boston Konu Anlatımı
6 Güncel kariyer kuramları Sharf, R.S. (2002). Applying career development theory to counseling. (3.Baskı) Pasific Grove, Brooks/Cole Konu Anlatımı
7 Güncel kariyer kuramları Sharf, R.S. (2002). Applying career development theory to counseling. (3.Baskı) Pasific Grove, Brooks/Cole Konu Anlatımı
8 Güncel kariyer kuramları Peterson, G. W., Sampson, J. P., Jr., Reardon, R. C. (1991). Career development and services: A cognitive approach. Pacific Grove, CA: Brooks/Cole. Konu Anlatımı
9 Kariyer danışmanlığında kullanılan materyaller Niles S. G. Ve Harris-Bowlsbey S. (2002), Career development İnterventions in the 21st century, ohio: Pearson Merill Prentice Hall Konu Anlatımı
10 Kariyer danışmanlığında kullanılan ölçme araçları Sharf, R.S. (2002). Applying career development theory to counseling. (3.Baskı) Pasific Grove, Brooks/Cole Konu Anlatımı
11 Kariyer danışmanlığında kullanılan ölçme araçları Sharf, R.S. (2002). Applying career development theory to counseling. (3.Baskı) Pasific Grove, Brooks/Cole Konu Anlatımı
12 Kariyer danışmanlığında kullanılan ölçme araçları Sharf, R.S. (2002). Applying career development theory to counseling. (3.Baskı) Pasific Grove, Brooks/Cole Konu Anlatımı
13 Kariyer danışmanlığı alanında makale inceleme Kariyer danışmanlığı alanında makaleler İnceleme, Sunum
14 Kariyer danışmanlığı alanında makale inceleme Kariyer danışmanlığı alanında makaleler İnceleme, Sunum
15 Kariyer danışmanlığı alanında makale inceleme Kariyer danışmanlığı alanında makaleler İnceleme, Sunum
16/17 Final Tüm kaynaklar ve notlar


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Sharf, R.S. (2002). Applying career development theory to counseling. (3.Baskı) Pasific Grove, Brooks/Cole
 Kuzgun, Y. (2006) Meslek Gelişimi ve Danışmanlığı (2.Baskı)Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
 Brown, D. (2003). Career Information, Career Counseling and Career Development, (8.Basım) Allyn ve Bacon, Boston
 Niles S. G. Ve Harris-Bowlsbey S. (2002), Career development İnterventions in the 21st century, ohio: Pearson Merill Prentice Hall
 Peterson, G. W., Sampson, J. P., Jr., Reardon, R. C. (1991). Career development and services: A cognitive approach. Pacific Grove, CA: Brooks/Cole.
 Yeşilyaprak, B. (2011), Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı: Kuramdan Uygulamaya, Pegem Kitabevi, Ankara
 Erdoğmuş, N. (2003). Kariyer geliştirme: Kuram ve uygulama. Ankara: Nobel Yayınları.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 5 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
2 Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 0
3 Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler 4
4 Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır 3
5 Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir 2
6 Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. 1
7 Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. 0
8 Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. 0
9 Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. 1
10 Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. 3
11 Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. 0
12 Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 1
13 Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 0
14 Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. 1
15 Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. 1
16 Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. 0
17 Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
18 Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. 3
19 Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. 0
20 Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 5 25
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 140
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.6
Dersin AKTS Kredisi: 6