|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kariyer Gelişimi ve Danışma |
|
Dersin Kodu |
: |
PDR 785 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. OĞUZHAN KIRDÖK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kariyer danışmanlığı ile ilgili temel kavramları bilir kariyer danışmanlığı alan yazınında makale inceler Güncel kariyer kuramlarını bilir Kariyer psikolojik danışmanının sorumluluklarını açıklar Kariyer danışmanlığında kullanılan materyal ve ölçme araçlarını uygular
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı kariyer danışmanlığı alanında temel öğeler ve süreç ile kuramlar hakkında bilgi kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kariyer danışmanlığı ile ilgili temel kavramlar, kariyer danışmanlığı alan yazınında makale incelemesi kariyer gelişim süreci, güncel kariyer kuramları, kariyer psikolojik danışmanının görev ve sorumlulukları, Kariyer danışmanlığında kullanılan materyal ve ölçme araçları konuları üzerinde durulacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kariyer danışmanlığı ile ilgili temel kavramlar |
Yeşilyaprak, B. (2011), Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı: Kuramdan Uygulamaya, Pegem Kitabevi, Ankara |
Konu Anlatımı |
|
2 |
Kariyer gelişim süreci |
Erdoğmuş, N. (2003). Kariyer geliştirme: Kuram ve uygulama. Ankara: Nobel Yayınları. |
Konu Anlatımı |
|
3 |
Kariyer gelişim süreci |
Erdoğmuş, N. (2003). Kariyer geliştirme: Kuram ve uygulama. Ankara: Nobel Yayınları. |
Konu Anlatımı |
|
4 |
Güncel kariyer kuramları |
Sharf, R.S. (2002). Applying career development theory to counseling. (3.Baskı) Pasific Grove, Brooks/Cole |
Konu Anlatımı |
|
5 |
Güncel kariyer kuramları |
Brown, D. (2003). Career Information, Career Counseling and Career Development, (8.Basım) Allyn ve Bacon, Boston |
Konu Anlatımı |
|
6 |
Güncel kariyer kuramları |
Sharf, R.S. (2002). Applying career development theory to counseling. (3.Baskı) Pasific Grove, Brooks/Cole |
Konu Anlatımı |
|
7 |
Güncel kariyer kuramları |
Sharf, R.S. (2002). Applying career development theory to counseling. (3.Baskı) Pasific Grove, Brooks/Cole |
Konu Anlatımı |
|
8 |
Güncel kariyer kuramları |
Peterson, G. W., Sampson, J. P., Jr., Reardon, R. C. (1991). Career development and services: A cognitive approach. Pacific Grove, CA: Brooks/Cole. |
Konu Anlatımı |
|
9 |
Kariyer danışmanlığında kullanılan materyaller |
Niles S. G. Ve Harris-Bowlsbey S. (2002), Career development İnterventions in the 21st century, ohio: Pearson Merill Prentice Hall |
Konu Anlatımı |
|
10 |
Kariyer danışmanlığında kullanılan ölçme araçları |
Sharf, R.S. (2002). Applying career development theory to counseling. (3.Baskı) Pasific Grove, Brooks/Cole |
Konu Anlatımı |
|
11 |
Kariyer danışmanlığında kullanılan ölçme araçları |
Sharf, R.S. (2002). Applying career development theory to counseling. (3.Baskı) Pasific Grove, Brooks/Cole |
Konu Anlatımı |
|
12 |
Kariyer danışmanlığında kullanılan ölçme araçları |
Sharf, R.S. (2002). Applying career development theory to counseling. (3.Baskı) Pasific Grove, Brooks/Cole |
Konu Anlatımı |
|
13 |
Kariyer danışmanlığı alanında makale inceleme |
Kariyer danışmanlığı alanında makaleler |
İnceleme, Sunum |
|
14 |
Kariyer danışmanlığı alanında makale inceleme |
Kariyer danışmanlığı alanında makaleler |
İnceleme, Sunum |
|
15 |
Kariyer danışmanlığı alanında makale inceleme |
Kariyer danışmanlığı alanında makaleler |
İnceleme, Sunum |
|
16/17 |
Final |
Tüm kaynaklar ve notlar |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Sharf, R.S. (2002). Applying career development theory to counseling. (3.Baskı) Pasific Grove, Brooks/Cole
Kuzgun, Y. (2006) Meslek Gelişimi ve Danışmanlığı (2.Baskı)Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
Brown, D. (2003). Career Information, Career Counseling and Career Development, (8.Basım) Allyn ve Bacon, Boston
Niles S. G. Ve Harris-Bowlsbey S. (2002), Career development İnterventions in the 21st century, ohio: Pearson Merill Prentice Hall
Peterson, G. W., Sampson, J. P., Jr., Reardon, R. C. (1991). Career development and services: A cognitive approach. Pacific Grove, CA: Brooks/Cole.
Yeşilyaprak, B. (2011), Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı: Kuramdan Uygulamaya, Pegem Kitabevi, Ankara
Erdoğmuş, N. (2003). Kariyer geliştirme: Kuram ve uygulama. Ankara: Nobel Yayınları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
5 |
|
2 |
Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir
|
0 |
|
3 |
Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler |
4 |
|
4 |
Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır
|
3 |
|
5 |
Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir |
2 |
|
6 |
Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
|
1 |
|
7 |
Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
|
0 |
|
8 |
Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
0 |
|
9 |
Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
|
1 |
|
10 |
Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
|
3 |
|
11 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. |
0 |
|
12 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
1 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
|
0 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
|
1 |
|
15 |
Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. |
1 |
|
16 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
|
0 |
|
17 |
Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
5 |
|
18 |
Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
3 |
|
19 |
Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
|
0 |
|
20 |
Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
5 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 140 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|