|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi için Sayısal Olmayan Yöntemler |
|
Dersin Kodu |
: |
MTY-560 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MELİK KOYUNCU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sayısal olmayan araştırmaların tasarımını yapar Sayısal olmayan verilerin toplanması hakkında bilgi sahibi olur Sayısal olmayan verilerin analizini yapar Sayısal olmayan verilerin güvenilirliğini ve geçerliliğini analiz eder Sayısal olmayan verileri raporlar Delphi tekniği ve sistem dinamiği yaklaşımı hakkında bilgi sahibi olur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sayısal olmayan araştırma teknikleri hakkında bilgi vermektir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sayısal olmayan araştırmaların tasarımı, Sayısal olmayan araştırma çeşitleri, Sayısal olmayan vaka araştırmaları, Çalışmanın tasarlanması ve örneklem seçimi, Sayısal olmayan verilerin toplanması, Dökümanlardan veri alınması, Sayısal olmayan verilerin analizi, Sayısal olmayan verilerin güvenilirliği, Sayısal olmayan verilerin geçerliliği, Sayısal olmayan verilerin raporlanması, İşletmelerde sayısal olmayan çalışmaların değerlendirilmesi, Delphi tekniği, Sistem dinamiği yaklaşımı |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sayısal olmayan araştırmaların tasarımı |
Ders kitabından ilgili konuyu okuma |
Sunum ile anlatım |
|
2 |
Sayısal olmayan araştırma çeşitleri |
Ders kitabından ilgili konuyu okuma |
Sunum ile anlatım |
|
3 |
Sayısal olmayan vaka araştırmaları |
Ders kitabından ilgili konuyu okuma |
Sunum ile anlatım |
|
4 |
Çalışmanın tasarlanması ve örneklem seçimi |
Ders kitabından ilgili konuyu okuma |
Sunum ile anlatım |
|
5 |
Sayısal olmayan verilerin toplanması |
Ders kitabından ilgili konuyu okuma |
Sunum ile anlatım |
|
6 |
Dökümanlardan veri alınması |
Ders kitabından ilgili konuyu okuma |
Sunum ile anlatım |
|
7 |
Ara sınav |
|
Klasik sınav |
|
8 |
Sayısal olmayan verilerin analizi |
Ders kitabından ilgili konuyu okuma |
Sunum ile anlatım |
|
9 |
Sayısal olmayan verilerin güvenilirliği |
Ders kitabından ilgili konuyu okuma |
Sunum ile anlatım |
|
10 |
Sayısal olmayan verilerin geçerliliği |
Ders kitabından ilgili konuyu okuma |
Sunum ile anlatım |
|
11 |
Sayısal olmayan verilerin raporlanması |
Ders kitabından ilgili konuyu okuma |
Sunum ile anlatım |
|
12 |
İşletmelerde sayısal olmayan çalışmaların değerlendirilmesi |
Ders kitabından ilgili konuyu okuma |
Sunum ile anlatım |
|
13 |
Delphi tekniği |
Ders kitabından ilgili konuyu okuma |
Sunum ile anlatım |
|
14 |
Sistem dinamiği yaklaşımı |
Ders kitabından ilgili konuyu okuma |
Reading the related cahpter from text book |
|
15 |
Projelerin sunumu |
Öğrencinin sunuma hazırlanması |
Sunum ile anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
Klasik sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
P Eriksson, Anne Kovalainen, Qualitative Methods in Business Research (Introducing Qualitative Methods series), Sage Publications, 2008
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama. |
3 |
|
2 |
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi. |
3 |
|
3 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme |
4 |
|
4 |
Mühendislik yönetimi problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama |
4 |
|
5 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. |
5 |
|
6 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma. |
5 |
|
7 |
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma |
4 |
|
8 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme |
3 |
|
9 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. |
4 |
|
10 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. |
2 |
|
11 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme |
5 |
|
12 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
15 |
3 |
45 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
5 |
75 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 143 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|