Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi için Sayısal Olmayan Yöntemler

Dersin Kodu : MTY-560

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. MELİK KOYUNCU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sayısal olmayan araştırmaların tasarımını yapar
Sayısal olmayan verilerin toplanması hakkında bilgi sahibi olur
Sayısal olmayan verilerin analizini yapar
Sayısal olmayan verilerin güvenilirliğini ve geçerliliğini analiz eder
Sayısal olmayan verileri raporlar
Delphi tekniği ve sistem dinamiği yaklaşımı hakkında bilgi sahibi olur

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sayısal olmayan araştırma teknikleri hakkında bilgi vermektir

Dersin İçeriği : Sayısal olmayan araştırmaların tasarımı, Sayısal olmayan araştırma çeşitleri, Sayısal olmayan vaka araştırmaları, Çalışmanın tasarlanması ve örneklem seçimi, Sayısal olmayan verilerin toplanması, Dökümanlardan veri alınması, Sayısal olmayan verilerin analizi, Sayısal olmayan verilerin güvenilirliği, Sayısal olmayan verilerin geçerliliği, Sayısal olmayan verilerin raporlanması, İşletmelerde sayısal olmayan çalışmaların değerlendirilmesi, Delphi tekniği, Sistem dinamiği yaklaşımı

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sınıf


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sayısal olmayan araştırmaların tasarımı Ders kitabından ilgili konuyu okuma Sunum ile anlatım
2 Sayısal olmayan araştırma çeşitleri Ders kitabından ilgili konuyu okuma Sunum ile anlatım
3 Sayısal olmayan vaka araştırmaları Ders kitabından ilgili konuyu okuma Sunum ile anlatım
4 Çalışmanın tasarlanması ve örneklem seçimi Ders kitabından ilgili konuyu okuma Sunum ile anlatım
5 Sayısal olmayan verilerin toplanması Ders kitabından ilgili konuyu okuma Sunum ile anlatım
6 Dökümanlardan veri alınması Ders kitabından ilgili konuyu okuma Sunum ile anlatım
7 Ara sınav Klasik sınav
8 Sayısal olmayan verilerin analizi Ders kitabından ilgili konuyu okuma Sunum ile anlatım
9 Sayısal olmayan verilerin güvenilirliği Ders kitabından ilgili konuyu okuma Sunum ile anlatım
10 Sayısal olmayan verilerin geçerliliği Ders kitabından ilgili konuyu okuma Sunum ile anlatım
11 Sayısal olmayan verilerin raporlanması Ders kitabından ilgili konuyu okuma Sunum ile anlatım
12 İşletmelerde sayısal olmayan çalışmaların değerlendirilmesi Ders kitabından ilgili konuyu okuma Sunum ile anlatım
13 Delphi tekniği Ders kitabından ilgili konuyu okuma Sunum ile anlatım
14 Sistem dinamiği yaklaşımı Ders kitabından ilgili konuyu okuma Reading the related cahpter from text book
15 Projelerin sunumu Öğrencinin sunuma hazırlanması Sunum ile anlatım
16/17 Final sınavı Klasik sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  P Eriksson, Anne Kovalainen, Qualitative Methods in Business Research (Introducing Qualitative Methods series), Sage Publications, 2008
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 90
    Ödev/Proje/Diğer 1 10
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama. 3
2 Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi. 3
3 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme 4
4 Mühendislik yönetimi problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama 4
5 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. 5
6 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma. 5
7 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma 4
8 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme 3
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. 4
10 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. 2
11 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme 5
12 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 3 45
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 5 75
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 143
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.72
Dersin AKTS Kredisi: 6