Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Special Area Course

Dersin Kodu : YLCENG-204

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ZEKERİYA TÜFEKÇİ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA ORAL
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET FATİH AKAY
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUTLU AVCI
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SELMA AYŞE ÖZEL
Dr.Öğr. ÜyesiDr. RAMAZAN ÇOBAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. UMUTORHAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Problem çözme konusunda ki aşamaları uygular.
Özel bir konuda araştırma yapar.
Araştırdığı konuyu uzman yada uzman olmayan gruplara sunar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Uzman olmanın gerektirdiği bilgi birikimini sağlamak, araştırma teknikleri ve sonuçlarının bilimsel tekniklere ugun olarak sunma becerilerini kazandırmak.

Dersin İçeriği : Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Yüksek Lisans Dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların Okunması Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
2 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların Okunması Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
3 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların Okunması Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
4 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların Okunması Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
5 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların Okunması Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
6 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların Okunması Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
7 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların Okunması Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
8 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların Okunması Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
9 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların Okunması Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
10 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların Okunması Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
11 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların Okunması Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
12 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların Okunması Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
13 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların Okunması Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
14 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların Okunması Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
15 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi Kaynakların Okunması Karşılıklı anlatım, tartışma ve eldeedilen sonuçları düzenleme
16/17 Yarıyıl sonu sınavı Kaynakların Okunması Sözlü veya yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bilgisayar mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 5
2 Bilgisayar mühendisliği alanında sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 5
3 Bilgisayar mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir 5
4 Bilgisayar Mühendisliği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 5
5 Bilgisayar Mühendisliği alanında yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. 5
6 Bilgisayar mühendisliği alanında analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. 5
7 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. 5
8 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 5
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. 5
10 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. 4
11 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 5
12 Bilgisayar mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 159
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.36
Dersin AKTS Kredisi: 6