Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fotoğraf Sanatı Ve Çekim Teknikleri

Dersin Kodu : SSÇ428

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. HAKAN DEMİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Fotoğraf makinalarını tanır.
Fotoğraf makinalarının çeşit ve parçaları hakkında bilgi sahibi olur.
Fotoğraf makinalarının parçalarının fonksiyonlarını öğrenir.
Farklı mekan, ışık ve hareket ortamlarında fotoğraf çekme becerisini kazanır.
Fotoğraflarda estetik/artistik netelikleri fark edebilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : 26794 UYGARLIK TARİHİ

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Fotoğraf makinelerini ve türlerini tanımak. Fotoğraf makinelerinin fonksiyon ve özelliklerini kavramak Değişik hava ve ışık koşullarında kullanabilme becerisini kazanmak. Sanatsal fotoğraf çekebilme bilgi ve deneyimini kazanmak.

Dersin İçeriği : Görsel algı nedir? Hangi olay ve olgular görsel anlamda sanatsal nitelik taşır? Fotoğraf makinelerinin tarihçesi Kaç çeşit fotoğraf makinesi vardır? Fotoğraf makinelerinin parçaları, özellikleri, fonksiyonları Çekilen fotoğrafların kritiği nasıl yapılır?

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sanat eğitimi dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Fotoğraf makinelerinin tarihçesi Fotoğraf makinaları hakkında ön araştırma Anlatım ve sunu
2 Fotoğraf makinelerinin türleri ve özellikleri Fotoğraf makinaları hakkında ön araştırma Eski ve yeni makinelerin karşılaştırılması Anlatım.
3 Mekanik ve digital fotoğraf makinaları arasındaki farkların kavramı Makine örneklerinin incelenmesi Anlatım soru cevap
4 Fotoğraf makinaların aksesuarlarının tanıtımı Makine örneklerinin incelenmesi Görsellerin incelenmesi
5 Fotoğraf makinelerinin parçalarının tanıtımı ve fonksiyonları. Parçaların tanıtımı için ön hazırlıkların yapılması Parçaların incelenmesi
6 Görmek ve bakmak nedir? Görsel algı nedir? Olay ve olgulara nasıl bakarız? Örneklere yer verilmesi Düz anlatım, tartışma.
7 Farklı ortamlarda, fotoğraf çekimi nasıl yapılır? Ortamlar ve mekanlar üzerinde araştırma Düz anlatım, tartışma.
8 Ara değerlendirme(Vize)
9 Fotoğraf çekim teknik ve becerileri nasıl kazanılır? Teknikler üzerinde araştırma Küçük grup tartışmaları
10 Çekimlerde ayarlar nasıl yapılır? Deneysel çekimlere başlangıç. İlgili kitap ve diğer görsellerin incelenmesi Düz anlatım, tartışma ve uygulamalar
11 Deneysel çekimler Çekimler için gerekli olan aksesuarların hazırlanması Çekim pratikleri
12 Deneysel çekimler Çekimler için gerekli olan aksesuarların hazırlanması Çekim pratikleri
13 Deneysel çekimler Çekimler için gerekli olan aksesuarların hazırlanması Çekim pratikleri
14 Deneysel çekimkler Çekimler için gerekli olan aksesuarların hazırlanması Çekim pratikleri
15 Deneysel çekimlerin raporlaştırılması ve kritiklerin yapılması. Sınıfça kritik yapılması. Sınıfça tartışma ve kritik yapılması
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Çeşitli fotoğraf dergileri ve internet siteleri
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar 2
2 İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir 2
3 Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir 2
4 Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır 4
5 İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır 4
6 Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar 4
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 5
8 Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. 3
9 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. 5
10 Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. 5
11 Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır 3
12 Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur 3
13 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 4
14 Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. 2
15 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir 3
16 Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır 2
17 Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. 4
18 Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder 3
19 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 28 2 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 6 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 86
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.44
Dersin AKTS Kredisi: 3