Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Baskı Resim Teknikleri

Dersin Kodu : SSÇ422

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. HAKAN DEMİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Baskı resmin ne olduğunu öğrenir Teknik ve türlerini kavrar
Baskı tekniğini uygun özgün, yaratıcı tasarımlar çizer.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : AI 102 Atatürk İlk. Ve İnk. Tar.

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Özgün ve yaratıcı tasarımlar kazandırmak Baskı resim teknik ve türlerini kavratmak, Estetik bilgi, beceri ve yaratıcılıklarını geliştirmek.

Dersin İçeriği : Baskı resim nedir? Baskı resim türleri ve teknikleri Özgün tasarımların gerçekleştirilmesi Atölye uygulamaları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sanat eğitimi dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Baskı resim nedir? Baskı resim türleri üzerine bilgi ve örnekler. Önerilen kaynakların araştırılması Anlatım, soru cevap
2 Baskı resim tür, örnek ve özgün eserler hakkında görsel sunumun yapılması. Önerilen kaynakların okunması Anlatım, soru cevap ve görsel sunu
3 Baskı resim tekniklerine yönelik materyallerin tanıtılması. Materyaller üzerine araştırma Anlatım, soru cevap
4 Baskı resim ara-gereçlerin tanıtımı ve kullanım biçimlerinin anlatılması. Araç-gereçlerin kullanımları hakkında bilgi edinme Anlatım, soru cevap ve tartışma
5 Baskı resim tasarımlarına geçiş hazırlıkları. Tasarım hazırlıkları Konular hakkında küçük grup tartışmaları
6 Tasarlanan temaların kritiğinin yapılması. Tartışma ortamının hazırlanması, küçük grupların oluşturulması. Konular hakkında küçük grup tartışmaları
7 Tasarımların baskı için hazırlanması Mürekkep, oyma bıçakları, ağaç vb. hazırlanması. Atölye uygulamaları
8 Ara sınav
9 Hazırlanan tasarımların baskı işlemlerine geçiş Kullanılacak atölye malzemelerinin hazırlanması Atölye uygulamaları
10 Baskı işlemleri, atölye uygulamaları. Kullanılacak atölye malzemelerinin hazırlanması Atölye uygulamaları
11 Baskı işlemleri, atölye uygulamaları Kullanılacak atölye malzemelerinin hazırlanması Atölye uygulamaları
12 Baskı işlemleri, atölye uygulamaları Kullanılacak atölye malzemelerinin hazırlanması Atölye uygulamaları
13 Baskı işlemleri, atölye uygulamaları Kullanılacak atölye malzemelerinin hazırlanması Atölye uygulamaları
14 Baskı işlemleri, atölye uygulamaları Kullanılacak atölye malzemelerinin hazırlanması Atölye uygulamaları
15 Baskı işlemleri ve atölye uygulamalarının tamamlanması. Kullanılan malzemelerin toparlanması Çalışmaların paspartulanması Atölye uygulamaları
16/17 Final / Yarıyıl sonu sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kıran, Hasan (2010). Ağaç baskı sanatı. Bellek Yayınları.
 Pekmezci, Hasan (1992). Tüm yönleriyle serigrafi ipekbaskı. İlke yayınları, Ankara.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar 3
2 İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir 4
3 Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir 4
4 Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır 4
5 İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır 5
6 Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar 4
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 5
8 Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. 2
9 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. 3
10 Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. 2
11 Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır 3
12 Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur 4
13 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 4
14 Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. 3
15 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir 3
16 Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır 3
17 Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. 4
18 Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder 5
19 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 6 24
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 4 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 72
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.88
Dersin AKTS Kredisi: 3