|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Konu belirleme aşaması |
Araştırma |
Literatür taraması |
|
2 |
Konu belirleme aşaması |
Araştırma |
Literatür taraması |
|
3 |
İlgili proje hakkında teknik araştırma |
Araştırma |
Literatür taraması |
|
4 |
İlgili proje hakkında teknik araştırma |
Araştırma |
Literatür taraması |
|
5 |
İlgili proje hakkında teknik araştırma |
Araştırma |
Literatür taraması |
|
6 |
İlgili proje hakkında teknik araştırma |
Araştırma |
Literatür taraması |
|
7 |
İlgili proje hakkında teknik araştırma |
Araştırma |
Literatür taraması |
|
8 |
Ara sınav |
Sınav hazırlığı |
Sözlü sınav |
|
9 |
Laboratuvarda deneysel çalışmalar |
Deney Hazırlığı |
Deneysel |
|
10 |
Laboratuvarda deneysel çalışmalar |
Deney Hazırlığı |
Deneysel
|
|
11 |
Laboratuvarda deneysel çalışmalar |
Deney Hazırlığı |
Deneysel
|
|
12 |
Laboratuvarda deneysel çalışmalar |
Deney Hazırlığı |
Deneysel
|
|
13 |
Projenin sunumu |
Sunum Hazırlığı |
Sözlü sunum |
|
14 |
Projenin sunumu |
Sunum Hazırlığı |
Sözlü sunum |
|
15 |
Projenin sunumu |
Sunum Hazırlığı |
Sözlü sunum |
|
16/17 |
Final sunumu |
Sınav Hazırlığı |
Final Sunumu Hazırlığı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma |
5 |
|
2 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
5 |
|
3 |
Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma
|
5 |
|
4 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
5 |
|
5 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
5 |
|
6 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
4 |
|
7 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
5 |
|
8 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
5 |
|
9 |
Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
5 |
|
10 |
Bir otomotiv işletmesinde karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
5 |
|
11 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
5 |
|
12 |
Kuramsal İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|