Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seminer

Dersin Kodu : YLOMS-102

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Otomotiv Mühendisliği alanında detaylı bilimsel çalışma yapma ve elde edilen sonuçları sunma

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Seminer dersinin amacı öğrencinin bireysel olarak seçilen bir konu üzerine akademik araştırma yapabilme, araştırmayı makale düzeninde ve sunum olarak hazırlayabilme ve izleyicilerin önünde sunum yapabilme becerisi kazanmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Araştırma konusu seçimi, bilgi edinme ve araştırma yöntemleri, bilimsel değerlendirme yöntemleri, araştırma sonucunu makale ve sunum düzeninde hazırlama ve sunma

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Seminer Salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Konu belirleme aşaması Öğrencinin teziyle ilgili dökümanlar Literature survey
2 Konu belirleme aşaması Öğrencinin teziyle ilgili dökümanlar Literature survey
3 Konu belirleme aşaması Öğrencinin teziyle ilgili dökümanlar Literature survey
4 İlgili proje hakkında teknik araştırma Öğrencinin teziyle ilgili dökümanlar Literature survey
5 İlgili proje hakkında teknik araştırma Öğrencinin teziyle ilgili dökümanlar Literature survey
6 İlgili proje hakkında teknik araştırma Öğrencinin teziyle ilgili dökümanlar Literature survey
7 Öğrencinin tez konusuyla ilgili yapılan düzenli toplantılar Öğrencinin teziyle ilgili dökümanlar Oral expression
8 Öğrencinin tez konusuyla ilgili yapılan düzenli toplantılar Öğrencinin teziyle ilgili dökümanlar Oral expression
9 Öğrencinin tez konusuyla ilgili yapılan düzenli toplantılar Öğrencinin teziyle ilgili dökümanlar Oral expression
10 Öğrencinin tez konusuyla ilgili yapılan düzenli toplantılar Öğrencinin teziyle ilgili dökümanlar Oral expression
11 Öğrencinin tez konusuyla ilgili yapılan düzenli toplantılar Öğrencinin teziyle ilgili dökümanlar Oral expression
12 Öğrencinin tez konusuyla ilgili yapılan düzenli toplantılar Öğrencinin teziyle ilgili dökümanlar Oral expression
13 Öğrencinin tez konusuyla ilgili yapılan düzenli toplantılar Öğrencinin teziyle ilgili dökümanlar Oral expression
14 Öğrencinin tez konusuyla ilgili yapılan düzenli toplantılar Öğrencinin teziyle ilgili dökümanlar Oral expression
15 Öğrencinin tez konusuyla ilgili yapılan düzenli toplantılar Öğrencinin teziyle ilgili dökümanlar Oral expression
16/17 Final sunumu Final sunumu için hazırlık yapma Oral expression


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 30
    Ödev/Proje/Diğer 1 70
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma 5
2 Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 5
3 Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 5
4 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 5
5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 5
6 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 5
7 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 4
8 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 5
9 Çalıştığı otomotiv mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 4
10 Bir otomotiv işletmesinde karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 4
11 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 5
12 Kuramsal İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 40 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6