Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tez Çalışması

Dersin Kodu : FDE1 701

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 24

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör.Dr. MUSTAFA MAVAŞOĞLU
Arş.Gör. UMUT HÜR YAŞAR
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEDİHA ÖZATEŞ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURAN ASLAN
Prof.Dr. AHMET NECMİ YAŞAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Fransız Dili Eğitimi alanında çalışmaküzere bir tez konusu belirler.
Tez konusu olarak seçtiği alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceler.
Tez konusunu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırır.
Tez konusuna uygun veri toplama yöntemlerini kullanır.
Tez konusuna uygun örneklemden verileri toplar.
Verileri analiz eder.
Elde ettiği bulguları betimler.
Elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlar.
Tez çalışmasını bilimsel araştırma raporu şeklinde yazar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, öğrencinin Fransız Dili Eğitimi alanında seçtiği bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, veri toplaması, analiz etmesi, elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesi ve rapor şeklinde yazmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Fransız dili eğitimi alanında İlgi duyulan yeni çalışmalarla beslenmesi gereken bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çalışma alanı ile ilgilikitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynakların Okunması Tartışma
2 Çalışma alanı ile ilgilikitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynakların Okunması Tartışma
3 Çalışma alanı ile ilgilikitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Kaynakların Okunması Tartışma
4 Araştırma önerisi Araştırma önerisi taslağı yazma Tartışma
5 Araştırma önerisi Araştırma önerisi taslağı yazma Tartışma
6 Araştırma önerisi Araştırma önerisi taslağı yazma Tartışma
7 Araştırma önerisi Araştırma önerisi taslağı yazma Tartışma
8 Veri toplama Alan çalışması Alan çalışması
9 Veri toplama Alan çalışması Alan çalışması
10 Veri toplama Alan çalışması Alan çalışması
11 Veri toplama Alan çalışması Alan çalışması
12 Veri analizi Veri analizi Veri analizi
13 Veri analizi Veri analizi Veri analizi
14 Bulguların yazılması Bulgular kısmının bir taslağının yazılması Rapor yazma
15 Bulguların yazılması Bulgular kısmının bir taslağının yazılması Rapor yazma
16/17 Tezin geldiği aşamanın sunulması Sunumun hazırlanması Rapor yazma ve sunma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar  İlgili alanyazın


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. 4
2 Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin, Fransız edebiyatının ve yabancı dil eğitiminin ileri düzeyi kavram ve ilkelerini açıklama. 4
3 Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. 4
4 Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. 3
5 Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. 5
6 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. 5
7 Fransızca´dan Türkçe´ye / Türkçe´den Fransızca´ya yapılan çevirilerde yöntem, teknik ve stratejilerin uygunlanması. 3
8 Tez yazabilme. 5
9 Edebî eserleri inceleme yöntem ve kuramlarının uygulanması. 3
10 Edebiyatta anlatı teknik ve yöntemlerini tanımlama. 3
11 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 3
12 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. 0
13 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. 0
14 Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. 1
15 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. 2
16 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 3
17 Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. 5
18 Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. 3
19 Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 20 280
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 70 70
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70 70
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 100 100
Toplam İş Yükü: 590
Toplam İş Yükü / 25 (s): 23.6
Dersin AKTS Kredisi: 24