Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tez Çalışması |
|
Dersin Kodu |
: |
FDE1 701 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
24 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. MUSTAFA MAVAŞOĞLU Arş.Gör. UMUT HÜR YAŞAR Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEDİHA ÖZATEŞ Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURAN ASLAN Prof.Dr. AHMET NECMİ YAŞAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Fransız Dili Eğitimi alanında çalışmaküzere bir tez konusu belirler. Tez konusu olarak seçtiği alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceler. Tez konusunu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırır. Tez konusuna uygun veri toplama yöntemlerini kullanır. Tez konusuna uygun örneklemden verileri toplar. Verileri analiz eder. Elde ettiği bulguları betimler. Elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlar. Tez çalışmasını bilimsel araştırma raporu şeklinde yazar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, öğrencinin Fransız Dili Eğitimi alanında seçtiği bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, veri toplaması, analiz etmesi, elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesi ve rapor şeklinde yazmasını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Fransız dili eğitimi alanında İlgi duyulan yeni çalışmalarla beslenmesi gereken bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çalışma alanı ile ilgilikitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
2 |
Çalışma alanı ile ilgilikitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
3 |
Çalışma alanı ile ilgilikitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
4 |
Araştırma önerisi |
Araştırma önerisi taslağı yazma |
Tartışma |
|
5 |
Araştırma önerisi |
Araştırma önerisi taslağı yazma |
Tartışma |
|
6 |
Araştırma önerisi |
Araştırma önerisi taslağı yazma |
Tartışma |
|
7 |
Araştırma önerisi |
Araştırma önerisi taslağı yazma |
Tartışma |
|
8 |
Veri toplama |
Alan çalışması |
Alan çalışması |
|
9 |
Veri toplama |
Alan çalışması |
Alan çalışması |
|
10 |
Veri toplama |
Alan çalışması |
Alan çalışması |
|
11 |
Veri toplama |
Alan çalışması |
Alan çalışması |
|
12 |
Veri analizi |
Veri analizi |
Veri analizi |
|
13 |
Veri analizi |
Veri analizi |
Veri analizi |
|
14 |
Bulguların yazılması |
Bulgular kısmının bir taslağının yazılması |
Rapor yazma |
|
15 |
Bulguların yazılması |
Bulgular kısmının bir taslağının yazılması |
Rapor yazma |
|
16/17 |
Tezin geldiği aşamanın sunulması |
Sunumun hazırlanması |
Rapor yazma ve sunma |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
4 |
|
2 |
Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin, Fransız edebiyatının ve yabancı dil eğitiminin ileri düzeyi kavram ve ilkelerini açıklama. |
4 |
|
3 |
Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
4 |
|
4 |
Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
3 |
|
5 |
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
5 |
|
6 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
5 |
|
7 |
Fransızca´dan Türkçe´ye / Türkçe´den Fransızca´ya yapılan çevirilerde yöntem, teknik ve stratejilerin uygunlanması. |
3 |
|
8 |
Tez yazabilme. |
5 |
|
9 |
Edebî eserleri inceleme yöntem ve kuramlarının uygulanması. |
3 |
|
10 |
Edebiyatta anlatı teknik ve yöntemlerini tanımlama. |
3 |
|
11 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
3 |
|
12 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
0 |
|
13 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
0 |
|
14 |
Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
1 |
|
15 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
2 |
|
16 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
3 |
|
17 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. |
5 |
|
18 |
Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
3 |
|
19 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme.
|
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|