Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tez Çalışması |
|
Dersin Kodu |
: |
YLUAT-301 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
24 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SÜHA BERBEROĞLU Dr.Öğr. ÜyesiDr. BÜLENT MITIŞ Prof.Dr. VEDAT PEŞTEMALCI Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURİ EMRAHOĞLU Doç.Dr. OZAN ŞENKAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilgiye ulaşma ve etik değerler doğrultusunda değerlendirme becerisi kazanır. Alanı ile ilgili uygulamalarda yeni yaklaşımlar getirir, problem çözme becerisi kazanır. Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. Çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çalıştığı alan ile ilgili bilgiye erişme, çalışma kurma, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yüksek lisans tezine yönelik literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunma |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
Yüzyüze görüşme, tartışma |
|
2 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
Yüzyüze görüşme, tartışma |
|
3 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
Yüzyüze görüşme, tartışma |
|
4 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
Yüzyüze görüşme, tartışma |
|
5 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
Yüzyüze görüşme, tartışma |
|
6 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
Yüzyüze görüşme, tartışma |
|
7 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
Yüzyüze görüşme, tartışma |
|
8 |
Ara değerlendirme |
rapor hazırlama |
değerlendirme |
|
9 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
Yüzyüze görüşme, tartışma |
|
10 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
Yüzyüze görüşme, tartışma |
|
11 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
Yüzyüze görüşme, tartışma |
|
12 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
Yüzyüze görüşme, tartışma |
|
13 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
Yüzyüze görüşme, tartışma |
|
14 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
Yüzyüze görüşme, tartışma |
|
15 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
Yüzyüze görüşme, tartışma |
|
16/17 |
Yüksek Lisans tezi hakkında dönem raporu sunma |
Dönem raporu hazırlığı |
Seminer |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uydu görüntülerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir. |
3 |
|
2 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama işlevini bilir ve kavrar. |
4 |
|
3 |
Uzaktan algılama verisi kullanarak CBS veri tabanları için bilgi üretebilir ve veri tabanı yönetimi konularında bilgi sahibi olur. |
3 |
|
4 |
Güncel veri ve yöntemlerin multi-disipliner çalışmalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgileri edinir |
5 |
|
5 |
Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama alanlarındaki güncel veri ve yazılımları kullanma konularında teknik yeterlilik kazanır. |
4 |
|
6 |
Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama entegrasyonu ile veri eldesi, yönetimi ve analizi konularında bilgi sahibi olur; planlama ile ilgili mühendislik problemlerini güncel araçlarla çözümleyebilir. |
5 |
|
7 |
Güncel veriler ile doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılar ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kavrar. |
3 |
|
8 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında planlama becerisi; bu doğrultuda modern yöntemleri uygulama becerisi edinir. |
5 |
|
9 |
İleri düzey Uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri kavramları hakkında altyapı sahibi olur. |
5 |
|
10 |
Uzaktan algılama teknolojisi, algılayıcı sistemler ve bu sistemlerin elde ettiği görüntüler hakkında bilgi sahibi olur. |
2 |
|
11 |
Uzaktan algılanmış görüntülerin geometrik ve spektral özelliklerini tanımlayabilir ve optik / mikro dalga sistemlerin görüntülerinden analiz ve yorumlamalar yapabilme yeteneğine sahip olur |
3 |
|
12 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir . |
3 |
|
13 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|