|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer |
|
Dersin Kodu |
: |
YLUAS-102 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SÜHA BERBEROĞLU Doç.Dr. OZAN ŞENKAL Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURİ EMRAHOĞLU Prof.Dr. VEDAT PEŞTEMALCI Dr.Öğr. ÜyesiDr. BÜLENT MITIŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Verilen konuda ulusal ve uluslar arası literatür araştırması yapar. Elde ettiği bilgileri sentezler, analiz eder, yorumlar ve rapor haline getirir. Raporu toplum önünde sunar, soruları ve eleştirileri cevaplar. Araştırma sırasında bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında özel bir konu hakkında veri toplama, raporlama ve yayınlamayı öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Seminer konusu belirleme, literatür araştırması, veri toplama, verilerin anallizi, bilgiyi raporlama ve sunum |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş, bilimsel etik |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
2 |
Konu araştırılması, Yazım teknikleri hakkında bilgi, intihal |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
3 |
Konu araştırılması, Yazım teknikleri hakkında bilgi, intihal |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
4 |
Literatür tarama |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
5 |
Literatür tarama |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
6 |
Literatür tarama |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
7 |
Literatür tarama |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
8 |
Ara rapor sunma |
Ara rapor hazırlığı |
Sözlü sınav |
|
9 |
Literatür tarama |
Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
10 |
Sonuçların değerlendirilmesi |
Derlenen notları değerlendirme |
Düz anlatım, Küçük grup tartışması |
|
11 |
Sonuçların değerlendirilmesi |
Derlenen notları değerlendirme |
Düz anlatım, Küçük grup tartışması |
|
12 |
Sonuçların değerlendirilmesi |
Derlenen notları değerlendirme |
Düz anlatım, Küçük grup tartışması |
|
13 |
Sonuçların rapor haline getirilmesi |
Ç.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kuralları´nın okunması |
Düz anlatım, Küçük grup tartışmas |
|
14 |
Sonuçların rapor haline getirilmesi |
Ç.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kuralları´nın okunması |
Düz anlatım, Küçük grup tartışmas |
|
15 |
Sunum ve tartışma |
Sunuma hazırlık |
Öğrencilerin Sözlü sunumu |
|
16/17 |
Sunumun değerlendirilmesi |
Değerlendirmeye hazırlık |
Sözlü sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kütüphane taraması
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uydu görüntülerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir. |
3 |
|
2 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama işlevini bilir ve kavrar. |
5 |
|
3 |
Uzaktan algılama verisi kullanarak CBS veri tabanları için bilgi üretebilir ve veri tabanı yönetimi konularında bilgi sahibi olur. |
3 |
|
4 |
Güncel veri ve yöntemlerin multi-disipliner çalışmalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgileri edinir |
4 |
|
5 |
Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama alanlarındaki güncel veri ve yazılımları kullanma konularında teknik yeterlilik kazanır. |
3 |
|
6 |
Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama entegrasyonu ile veri eldesi, yönetimi ve analizi konularında bilgi sahibi olur; planlama ile ilgili mühendislik problemlerini güncel araçlarla çözümleyebilir. |
4 |
|
7 |
Güncel veriler ile doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılar ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kavrar. |
2 |
|
8 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında planlama becerisi; bu doğrultuda modern yöntemleri uygulama becerisi edinir. |
4 |
|
9 |
İleri düzey Uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri kavramları hakkında altyapı sahibi olur. |
4 |
|
10 |
Uzaktan algılama teknolojisi, algılayıcı sistemler ve bu sistemlerin elde ettiği görüntüler hakkında bilgi sahibi olur. |
3 |
|
11 |
Uzaktan algılanmış görüntülerin geometrik ve spektral özelliklerini tanımlayabilir ve optik / mikro dalga sistemlerin görüntülerinden analiz ve yorumlamalar yapabilme yeteneğine sahip olur |
2 |
|
12 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir . |
5 |
|
13 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|