Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tez Çalışması

Dersin Kodu : YLEMT-301

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 24

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. RIZVAN EROL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Seçmiş olduğu araştırma problemi ile ilgili bağımsız araştırma yapar.
Bir araştırma konusu hakkında bilgiye ulaşır ve literatürdeki eksiklikleri belirler.
Seçilen bir endüstri mühendisliği problemini amacına uygun bir şekilde formüle eder.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çalıştığı alan ile ilgili bilgiye erişme, çalışma kurma, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Yüksek lisans tezine yönelik literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunma

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Danışman ofisi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
2 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
3 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
4 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
5 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
6 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
7 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
8 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
9 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
10 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
11 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
12 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
13 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
14 Yaptığı çalışmalar ile ilgili dönem raporu hazırlama Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
15 Yaptığı çalışmalar ile ilgili dönem raporu hazırlama Tez konusu ile ilgili kaynak tarama yüzyüze görüşme, tartışma
16/17 Yüksek Lisans tezi hakkında dönem raporu sunma Dönem raporu hazırlığı seminer


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma ayaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular 5
2 Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. 5
3 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma 2
4 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma 4
5 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme 5
6 Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. 4
7 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma 3
8 Endüstri Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama. 5
9 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme. 5
10 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. 5
11 Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. 5
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 3
13 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. 5
14 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. 3
15 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 3 45
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 25 375
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 100 100
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 75 75
Toplam İş Yükü: 595
Toplam İş Yükü / 25 (s): 23.8
Dersin AKTS Kredisi: 24