|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
kaynak okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
2 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
kaynak okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
3 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
kaynak okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
4 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
kaynak okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
5 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
kaynak okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
6 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
kaynak okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
7 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
kaynak okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
8 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
kaynak okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
9 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
kaynak okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
10 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
kaynak okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
11 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
kaynak okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
12 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
kaynak okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
13 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
kaynak okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
14 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
kaynak okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
15 |
Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
kaynak okuma |
Karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme |
|
16/17 |
Araştırma sonuçlarının sözlü sunumu |
|
sözlü sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma ayaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular |
5 |
|
2 |
Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. |
5 |
|
3 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma |
3 |
|
4 |
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma |
4 |
|
5 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme |
4 |
|
6 |
Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
5 |
|
7 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma |
2 |
|
8 |
Endüstri Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama. |
4 |
|
9 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme. |
5 |
|
10 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. |
5 |
|
11 |
Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
4 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
3 |
|
13 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. |
4 |
|
14 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. |
3 |
|
15 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|