Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Integer and Goal Programming

Dersin Kodu : EM-565

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör.Dr. EBRU YILMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çeşitli problemlerde karşılaşılan tamsayılı ve amaç programlama yaklaşımlarını ve ilgili çözüm tekniklerini öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, çeşitli problemlere ilişkin tamsayılı ve amaç programlama yaklaşımları ve ilgili çözüm teknikleri hakkında bilgi vermektir.

Dersin İçeriği : Tamsayılı programlamaya giriş, tamsayılı programlama problemlerini formüle etme, sırt çantası problemi, atama problemleri, tamsayılı programlama modellerini çözme, dal sınır algoritması, sezgisel ve meta sezgisel çözüm yaklaşımları, amaç programlama türleri, amaç programlama problemlerini formüle etme, amaç programlama modellerini çözme.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tamsayılı programlamaya giriş Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
2 Tamsayılı programlama problemlerini formüle etme Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
3 Tamsayılı programlama problemlerini formüle etme Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
4 Sırt çantası problemi Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
5 Atama problemleri Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
6 Tamsayılı programlama modellerini çözme Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
7 Dal sınır algoritması Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
8 Sezgisel ve meta sezgisel çözüm yaklaşımları Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
9 Ara sınav Ara sınav hazırlığı Yazılı sınav
10 Amaç programlama türleri Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
11 Amaç programlama problemlerini formüle etme Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
12 Amaç programlama problemlerini formüle etme Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
13 Amaç programlama modellerini çözme Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
14 Amaç programlama modellerini çözme Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
15 Proje sunumları Sunum için hazırlık Sunum, tartışma
16/17 Final sınavı Final sınavı hazırlığı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  HILLIER, F.S., and LIEBERMAN, G.J., 2005, Introduction to Operations Research, McGraw-Hill, Boston, 1061 pages.
 WOLSEY, L.A., 1998, Integer Programming, Wiley, New York, 264 pages.
 KAUFMANN, A., and HENRY-LABORDERE, A., 1977, Integer and Mixed Programming: Theory and Applications, Academic, New York, 379 pages.
 KIZILTAN, G., 1981, Çok Amaçlı Doğrusal Programlama: Yaklaşımlar ve Bir Algoritmanın Tanıtımı, TÜBİTAK, Kocaeli.
 TAHA, H.A., 1975, Integer Programming: Theory, Applications, and Computations, Academic, New York, 380 pages.
 Ders Notları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 2 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma ayaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular 5
2 Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. 5
3 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma 4
4 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma 4
5 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme 4
6 Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. 5
7 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma 4
8 Endüstri Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama. 5
9 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme. 5
10 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. 5
11 Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. 5
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 4
13 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. 4
14 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. 4
15 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 12 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü: 141
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.64
Dersin AKTS Kredisi: 6