|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fuzzy Mathematical Modeling |
|
Dersin Kodu |
: |
EM-564 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. EBRU YILMAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bulanık matematik modelleme hakkında bilgi sahibi olur ve karşılaştığı bir problemi bulanık matematik modelleme kullanarak modelleyebilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, çeşitli problemler örnek gösterilerek bulanık matematik modelleme tekniği hakkında bilgi vermektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Klasik ve bulanık kümeler, üyelik fonksiyonları, bulanık küme operasyonları, bulanıklaştırma ve durulaştırma, bulanık bağıntılar, bulanık lineer programlama, bulanık tamsayılı programlama, bulanık matematik modeller.
|
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Klasik ve bulanık kümeler |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Anlatım, sunum |
|
2 |
Klasik ve bulanık kümeler |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Anlatım, sunum |
|
3 |
Üyelik fonksiyonları |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Anlatım, sunum |
|
4 |
Bulanık küme operasyonları |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Anlatım, sunum |
|
5 |
Bulanıklaştırma ve durulaştırma |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Anlatım, sunum |
|
6 |
Bulanık bağıntılar |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Anlatım, sunum |
|
7 |
Ara sınav |
Ara sınav hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
8 |
Bulanık lineer programlama
|
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Anlatım, sunum |
|
9 |
Bulanık lineer programlama |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Anlatım, sunum |
|
10 |
Bulanık tamsayılı programlama |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Anlatım, sunum |
|
11 |
Bulanık tamsayılı programlama |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Anlatım, sunum |
|
12 |
Bulanık matematik modeller |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Anlatım, sunum |
|
13 |
Bulanık matematik modeller |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Anlatım, sunum |
|
14 |
Bulanık matematik modeller |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Anlatım, sunum |
|
15 |
Proje sunumları |
Sunum için hazırlık |
Sunum, tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınavı hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
RUAN, D., 1995, Fuzzy Set Theory and Advanced Mathematical Applications, Kluwer Academic Publishers, Boston, 324 pages.
Ders Notları
ŞEN, Z., 2004, Bulanık (Fuzzy) Mantık ve Modelleme Prensipleri, Su Vakfı Yayınları, İstanbul, 191 sayfa.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma ayaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular |
5 |
|
2 |
Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. |
5 |
|
3 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma |
4 |
|
4 |
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma |
4 |
|
5 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme |
4 |
|
6 |
Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
5 |
|
7 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma |
4 |
|
8 |
Endüstri Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama. |
5 |
|
9 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme. |
5 |
|
10 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. |
5 |
|
11 |
Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
5 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
4 |
|
13 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. |
4 |
|
14 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. |
4 |
|
15 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
15 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
14 |
14 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
18 |
18 |
|
Toplam İş Yükü: | 146 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|