Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fuzzy Mathematical Modeling

Dersin Kodu : EM-564

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör.Dr. EBRU YILMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bulanık matematik modelleme hakkında bilgi sahibi olur ve karşılaştığı bir problemi bulanık matematik modelleme kullanarak modelleyebilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, çeşitli problemler örnek gösterilerek bulanık matematik modelleme tekniği hakkında bilgi vermektir.

Dersin İçeriği : Klasik ve bulanık kümeler, üyelik fonksiyonları, bulanık küme operasyonları, bulanıklaştırma ve durulaştırma, bulanık bağıntılar, bulanık lineer programlama, bulanık tamsayılı programlama, bulanık matematik modeller.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Klasik ve bulanık kümeler Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
2 Klasik ve bulanık kümeler Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
3 Üyelik fonksiyonları Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
4 Bulanık küme operasyonları Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
5 Bulanıklaştırma ve durulaştırma Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
6 Bulanık bağıntılar Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
7 Ara sınav Ara sınav hazırlığı Yazılı sınav
8 Bulanık lineer programlama Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
9 Bulanık lineer programlama Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
10 Bulanık tamsayılı programlama Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
11 Bulanık tamsayılı programlama Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
12 Bulanık matematik modeller Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
13 Bulanık matematik modeller Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
14 Bulanık matematik modeller Konu ile ilgili kaynakların okunması Anlatım, sunum
15 Proje sunumları Sunum için hazırlık Sunum, tartışma
16/17 Final sınavı Final sınavı hazırlığı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  RUAN, D., 1995, Fuzzy Set Theory and Advanced Mathematical Applications, Kluwer Academic Publishers, Boston, 324 pages.
 Ders Notları
 ŞEN, Z., 2004, Bulanık (Fuzzy) Mantık ve Modelleme Prensipleri, Su Vakfı Yayınları, İstanbul, 191 sayfa.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 2 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma ayaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular 5
2 Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. 5
3 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma 4
4 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma 4
5 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme 4
6 Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. 5
7 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma 4
8 Endüstri Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama. 5
9 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme. 5
10 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. 5
11 Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. 5
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 4
13 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. 4
14 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. 4
15 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 15 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 14 14
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü: 146
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.84
Dersin AKTS Kredisi: 6