Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer Dersi (Z) |
|
Dersin Kodu |
: |
BED-715 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZEYNEP FİLİZ DİNÇ Öğr.Gör. DİLEK SEVİMLİ Dr.Öğr. ÜyesiDr. GONCA İNCE Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATMA PERVİN BİLİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Alanı ile ilgili son literatür bilgilerine ulaşır Literatür ile kitap bilgilerini derler ve analiz eder. Analiz ettiği bilgileri sistematik şekilde sınıflar Sunumunu sunum tekniklerini göre hazırlar Derlediği bilgileri dinleyicilere etkili şekilde aktarır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin çalışacakları alanla ilgili olarak literatürdeki bilgileri toparlayarak sistematik bir yaklaşımla dinleyicilere etkili aktarabilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İlgili alanda kitap bilgisi ile son literatür bilgilerinin derlenmesi, sistematize edilmesi, sunuş tekniklerini etkili kullanarak dinleyicilere aktarma. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı Seminer Salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Seminer konusunu belirleme |
İlgi alanı ile ilgili bilgileri tarama |
Tartışma |
|
2 |
Belirlediği konu hakkında kitap ve literatür bilgierini toparlama |
Kitap ve literatür inceleme |
Tarama |
|
3 |
Belirlediği konu hakkında kitap ve literatür bilgierini toparlama |
Kitap ve literatür inceleme |
Tarama |
|
4 |
Belirlediği konu hakkında kitap ve literatür bilgierini toparlama |
Kitap ve literatür inceleme |
Tarama |
|
5 |
Belirlediği konu hakkında kitap ve literatür bilgierini toparlama |
Kitap ve literatür inceleme |
Tarama |
|
6 |
Belirlediği konu hakkında kitap ve literatür bilgierini toparlama |
Kitap ve literatür inceleme |
Tarama |
|
7 |
Belirlediği konu hakkında kitap ve literatür bilgierini toparlama |
Kitap ve literatür inceleme |
Tarama |
|
8 |
Vize |
Vize |
vize |
|
9 |
Belirlediği konu hakkında kitap ve literatür bilgierini toparlama |
Kitap ve literatür inceleme |
Tarama |
|
10 |
Belirlediği konu hakkında kitap ve literatür bilgierini toparlama |
Kitap ve literatür inceleme |
Tarama |
|
11 |
Belirlediği konu hakkında kitap ve literatür bilgierini toparlama |
Kitap ve literatür inceleme |
Tarama |
|
12 |
Belirlediği konu hakkında kitap ve literatür bilgierini toparlama |
Kitap ve literatür inceleme |
Tarama |
|
13 |
Topladığı bilgileri analiz etme ve sistematik şekilde sınıflandırma |
Örnek seminer veya bilimsel metinleri inceleme |
Tarama |
|
14 |
Topladığı bilgileri analiz etme ve sistematik şekilde sınıflandırma |
Örnek seminer veya bilimsel metinleri inceleme |
Tarama |
|
15 |
Hazırladığı bilgileri sunum şekline getirme |
seminer örneklerini inceleme |
İnceleme |
|
16/17 |
Final |
Final |
Final |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır |
5 |
|
2 |
Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir |
5 |
|
3 |
Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar
|
3 |
|
4 |
Örgütsel etik ilkeleri açıklar |
4 |
|
5 |
Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler |
4 |
|
6 |
Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. |
4 |
|
7 |
Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar |
5 |
|
8 |
Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar |
4 |
|
9 |
Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir |
3 |
|
10 |
Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır |
4 |
|
11 |
Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar |
5 |
|
12 |
Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur |
3 |
|
13 |
Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar |
3 |
|
14 |
Sporda sakatlık rehabilitasyon ve ilkyardım tekniklerini uygular |
4 |
|
15 |
Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür |
4 |
|
16 |
Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür |
3 |
|
17 |
Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır |
3 |
|
18 |
Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular |
4 |
|
19 |
Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|