Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seminer Dersi (Z)

Dersin Kodu : BED-715

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZEYNEP FİLİZ DİNÇ
Öğr.Gör. DİLEK SEVİMLİ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GONCA İNCE
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATMA PERVİN BİLİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Alanı ile ilgili son literatür bilgilerine ulaşır
Literatür ile kitap bilgilerini derler ve analiz eder.
Analiz ettiği bilgileri sistematik şekilde sınıflar
Sunumunu sunum tekniklerini göre hazırlar
Derlediği bilgileri dinleyicilere etkili şekilde aktarır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : yok

Dersin Amacı : Öğrencilerin çalışacakları alanla ilgili olarak literatürdeki bilgileri toparlayarak sistematik bir yaklaşımla dinleyicilere etkili aktarabilmesi.

Dersin İçeriği : İlgili alanda kitap bilgisi ile son literatür bilgilerinin derlenmesi, sistematize edilmesi, sunuş tekniklerini etkili kullanarak dinleyicilere aktarma.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı Seminer Salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Seminer konusunu belirleme İlgi alanı ile ilgili bilgileri tarama Tartışma
2 Belirlediği konu hakkında kitap ve literatür bilgierini toparlama Kitap ve literatür inceleme Tarama
3 Belirlediği konu hakkında kitap ve literatür bilgierini toparlama Kitap ve literatür inceleme Tarama
4 Belirlediği konu hakkında kitap ve literatür bilgierini toparlama Kitap ve literatür inceleme Tarama
5 Belirlediği konu hakkında kitap ve literatür bilgierini toparlama Kitap ve literatür inceleme Tarama
6 Belirlediği konu hakkında kitap ve literatür bilgierini toparlama Kitap ve literatür inceleme Tarama
7 Belirlediği konu hakkında kitap ve literatür bilgierini toparlama Kitap ve literatür inceleme Tarama
8 Vize Vize vize
9 Belirlediği konu hakkında kitap ve literatür bilgierini toparlama Kitap ve literatür inceleme Tarama
10 Belirlediği konu hakkında kitap ve literatür bilgierini toparlama Kitap ve literatür inceleme Tarama
11 Belirlediği konu hakkında kitap ve literatür bilgierini toparlama Kitap ve literatür inceleme Tarama
12 Belirlediği konu hakkında kitap ve literatür bilgierini toparlama Kitap ve literatür inceleme Tarama
13 Topladığı bilgileri analiz etme ve sistematik şekilde sınıflandırma Örnek seminer veya bilimsel metinleri inceleme Tarama
14 Topladığı bilgileri analiz etme ve sistematik şekilde sınıflandırma Örnek seminer veya bilimsel metinleri inceleme Tarama
15 Hazırladığı bilgileri sunum şekline getirme seminer örneklerini inceleme İnceleme
16/17 Final Final Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Alanı ile ilgili tüm kitaplar ve konu ile ilgili literatür
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır 5
2 Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir 5
3 Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar 3
4 Örgütsel etik ilkeleri açıklar 4
5 Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler 4
6 Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. 4
7 Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar 5
8 Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar 4
9 Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir 3
10 Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır 4
11 Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar 5
12 Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur 3
13 Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar 3
14 Sporda sakatlık rehabilitasyon ve ilkyardım tekniklerini uygular 4
15 Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür 4
16 Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür 3
17 Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır 3
18 Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular 4
19 Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 20 0
Toplam İş Yükü: 79
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.16
Dersin AKTS Kredisi: 3