Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yüksek Lisans Tezi (Z) |
|
Dersin Kodu |
: |
BED-730 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
25 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZEYNEP FİLİZ DİNÇ Öğr.Gör. DİLEK SEVİMLİ Dr.Öğr. ÜyesiDr. GONCA İNCE Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATMA PERVİN BİLİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Beden Eğitimi ve Spor hakkında bilgilere ulaşma yollarını bilir. Güncel bilgiler temelinde yeni bilgiye ulaşma için çalışma konusu kurgular. Laboratuvarda yeni bilgilere ulaşmak için deney yapabilir. Güvenilir bulgular elde eder. Elde ettiği sonuçları değerlendirebilir. Elde ettiği bulguları bilimsel temelde yorumlayabilir. Sonuçlarını bilimsel bir metin haline getirir. Sonuçlarını kendi başına tez olarak yazar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencinin bilimsel bir çalışmayı planlama, tek başına yapabilme becerisini kazandırma, sonuçlarını değerlendirme ve bilimsel bir metin haline getirebilme |
|
Dersin İçeriği |
: |
Beden eğitimi ve spor ile ilgili güncel bilgilere ulaşma yolları, bilimsel çalışma prensibi, hipotez oluşturma, araştırma planlama, laboratuvar ortamında araştıma yapma ve güvenilir data elde etme, bulguların değerlendirilmesi ve bilimsel bir metin haline getirilmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı Seminer Salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Güncel beden eğitimi ve spor bilimleri ile ilgili bilgileri tarama. |
Beden eğitimi ve spor bilimleri ilgili kitapları okuma ve literatür tarama. |
Araştırma |
|
2 |
Güncel beden eğitimi ve spor bilimleri ile ilgili bilgileri tarama. |
Beden eğitimi ve spor bilimleri ilgili kitapları okuma ve literatür tarama. |
Araştırma |
|
3 |
Güncel beden eğitimi ve spor bilimleri ile ilgili bilgileri tarama. |
Beden eğitimi ve spor bilimleri ilgili kitapları okuma ve literatür tarama. |
Araştırma |
|
4 |
Hipotez oluşturma |
Başarılı tez ve araştırma örneklerini inceleme. |
Araştırma |
|
5 |
Tez çalışmasını planlama ve yazma |
Başarılı tez ve araştırma örneklerini inceleme. |
Araştırma |
|
6 |
Deney, anket, ölçüm yapma |
Laboratuvar cihazlarını test etme ve kullanma. |
Uygulama |
|
7 |
Deney, anket, ölçüm yapma |
Laboratuvar cihazlarını test etme ve kullanma. |
Uygulama |
|
8 |
Vize |
Vize |
Vize |
|
9 |
Deney, anket, ölçüm yapma |
Laboratuvar cihazlarını test etme ve kullanma. |
Uygulama |
|
10 |
Deney, anket, ölçüm yapma |
Laboratuvar cihazlarını test etme ve kullanma. |
Uygulama |
|
11 |
Bulguları değerlendirme |
İstatistik yöntemlerini inceleme ve uygulama. |
Uygulama |
|
12 |
Bulguları değerlendirme |
İstatistik yöntemlerini inceleme ve uygulama. |
Uygulama |
|
13 |
Sonuçları yorumlama |
Literatür bilgileri ile karşılaştırma. |
İnceleme |
|
14 |
Tez yazımı |
Bilimsel metinleri ve başarılı tez örneklerini inceleme.. |
İnceleme |
|
15 |
Tezi sunum haline getirme |
Tez sunum örneklerini inceleme. |
Gözden geçirme |
|
16/17 |
Final |
Final |
Final |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır |
5 |
|
2 |
Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir |
5 |
|
3 |
Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar
|
3 |
|
4 |
Örgütsel etik ilkeleri açıklar |
4 |
|
5 |
Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler |
5 |
|
6 |
Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. |
5 |
|
7 |
Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar |
3 |
|
8 |
Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar |
4 |
|
9 |
Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir |
2 |
|
10 |
Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır |
3 |
|
11 |
Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar |
4 |
|
12 |
Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur |
3 |
|
13 |
Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar |
4 |
|
14 |
Sporda sakatlık rehabilitasyon ve ilkyardım tekniklerini uygular |
3 |
|
15 |
Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür |
2 |
|
16 |
Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür |
4 |
|
17 |
Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır |
4 |
|
18 |
Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular |
5 |
|
19 |
Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|