Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yüksek Lisans Tezi (Z)

Dersin Kodu : BED-730

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 25

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZEYNEP FİLİZ DİNÇ
Öğr.Gör. DİLEK SEVİMLİ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GONCA İNCE
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATMA PERVİN BİLİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Beden Eğitimi ve Spor hakkında bilgilere ulaşma yollarını bilir.
Güncel bilgiler temelinde yeni bilgiye ulaşma için çalışma konusu kurgular.
Laboratuvarda yeni bilgilere ulaşmak için deney yapabilir.
Güvenilir bulgular elde eder.
Elde ettiği sonuçları değerlendirebilir.
Elde ettiği bulguları bilimsel temelde yorumlayabilir.
Sonuçlarını bilimsel bir metin haline getirir.
Sonuçlarını kendi başına tez olarak yazar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencinin bilimsel bir çalışmayı planlama, tek başına yapabilme becerisini kazandırma, sonuçlarını değerlendirme ve bilimsel bir metin haline getirebilme

Dersin İçeriği : Beden eğitimi ve spor ile ilgili güncel bilgilere ulaşma yolları, bilimsel çalışma prensibi, hipotez oluşturma, araştırma planlama, laboratuvar ortamında araştıma yapma ve güvenilir data elde etme, bulguların değerlendirilmesi ve bilimsel bir metin haline getirilmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı Seminer Salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Güncel beden eğitimi ve spor bilimleri ile ilgili bilgileri tarama. Beden eğitimi ve spor bilimleri ilgili kitapları okuma ve literatür tarama. Araştırma
2 Güncel beden eğitimi ve spor bilimleri ile ilgili bilgileri tarama. Beden eğitimi ve spor bilimleri ilgili kitapları okuma ve literatür tarama. Araştırma
3 Güncel beden eğitimi ve spor bilimleri ile ilgili bilgileri tarama. Beden eğitimi ve spor bilimleri ilgili kitapları okuma ve literatür tarama. Araştırma
4 Hipotez oluşturma Başarılı tez ve araştırma örneklerini inceleme. Araştırma
5 Tez çalışmasını planlama ve yazma Başarılı tez ve araştırma örneklerini inceleme. Araştırma
6 Deney, anket, ölçüm yapma Laboratuvar cihazlarını test etme ve kullanma. Uygulama
7 Deney, anket, ölçüm yapma Laboratuvar cihazlarını test etme ve kullanma. Uygulama
8 Vize Vize Vize
9 Deney, anket, ölçüm yapma Laboratuvar cihazlarını test etme ve kullanma. Uygulama
10 Deney, anket, ölçüm yapma Laboratuvar cihazlarını test etme ve kullanma. Uygulama
11 Bulguları değerlendirme İstatistik yöntemlerini inceleme ve uygulama. Uygulama
12 Bulguları değerlendirme İstatistik yöntemlerini inceleme ve uygulama. Uygulama
13 Sonuçları yorumlama Literatür bilgileri ile karşılaştırma. İnceleme
14 Tez yazımı Bilimsel metinleri ve başarılı tez örneklerini inceleme.. İnceleme
15 Tezi sunum haline getirme Tez sunum örneklerini inceleme. Gözden geçirme
16/17 Final Final Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Tüm bilimsel kaynaklar ve literatür.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 100
    Ödev/Proje/Diğer 2 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır 5
2 Beden ve spora uygun temel bilimsel bilgi ve tutum geliştirir 5
3 Beden Eğitimi ve sporla ilgili politikaları yorumlar 3
4 Örgütsel etik ilkeleri açıklar 4
5 Beden eğitimi ve sporda farklı yaş gruplarındaki bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini belirler 5
6 Beden eğitimi ve sporda hareket gelişim dönemlerini ve modellerini yaş gruplarına göre oluşturur. 5
7 Beden Eğitimi ve spor örgütlerinin örnek olay analizlerini yapar 3
8 Beden eğitimi ve sporda bireylerin gelişimine yönelik test geliştirme ve ölçme sonuçlarını yorumlar 4
9 Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve iletişim becerilerini geliştirir 2
10 Beden eğitimi ve spor alanındaki bilimsel yöntemleri açıklar ve istatistik tekniklerini kullanır 3
11 Beden eğitimi ve spor örgütlerinin örgüt iklimi ve kültürünü tanımlar 4
12 Özel eğitim çocuklarının gelişim ve eğitim sorunlarının farkında olur 3
13 Engelli sporlarında fiziksel uygunluğun ölçülme ve değerlendirmesini yapar 4
14 Sporda sakatlık rehabilitasyon ve ilkyardım tekniklerini uygular 3
15 Alandaki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri takip edebilme ve mesleki gelişimini sürdürür 2
16 Spor organizasyonları planlayabilir ve yürütür 4
17 Olimpizm ve olimpik hareket kültürünü yaşatır 4
18 Rekreasyon etkinliklerini tanıyabilir ve uygular 5
19 Spor ortamında psikolojik eğilimleri belirler ve psikolojinin yöntem tekniklerini uygular 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 52 6 312
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 52 5 260
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 30 60
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 15 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 20 0
Toplam İş Yükü: 632
Toplam İş Yükü / 25 (s): 25.28
Dersin AKTS Kredisi: 25